automoto.ee foorumid
Russi hülsid. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: Russi hülsid. (/showthread.php?tid=49151)



Russi hülsid. - viplala - 16-07-2014

Kuidas neid vahetatakse? Kas jõuga pekstakse välja ja sisse, või kuidagi teisiti?


RE: Russi hülsid. - Laurimetall - 16-07-2014

Ma kujutan ette ,et selleks on spets tõmmits olemas. Ühes otsas peab lihtsalt hülsi läbimõõduga väga täpne seib olema.


RE: Russi hülsid. - saarrand - 16-07-2014

Õlivann maha ja hakkad toksima. Sügisel plaanis ka endal see töö ära teha.


RE: Russi hülsid. - viplala - 16-07-2014

Tõtt tahaks kuulda Smile Mul homme vaja hülsid ära vahetada.


RE: Russi hülsid. - uko - 16-07-2014

Kui vanad minema viskad siis,annad alt paraja haamri ja torniga tuld.Ega nad kõvasti kinni ei ole.Uued lähevad veel kergemini tagasi.
[/b]


RE: Russi hülsid. - reljo86 - 16-07-2014

Mina tirisin M30 keermelati(oli tööjuures lihtsalt nii jäme) ja mersu OM602 Kõrgrõhupumba ketirattaga, millel lasin astme sisse, et tsentris püsiks. Ülespoole läks mingist suuremast hülsist treitud krae, mis oli tegelt kolvi paigalduseks mõeldud ja paks avaga plaat.

Puhastasin igasuguste teradega rõngastihendite sooned. Enne rõngastihendite paigaldust tõmbasin sooned alumiinium pastaga üle ja siis rõngastihendid sisse ja ka need libedama kraamiga kokku.
Tagasi läksid käega surudes. Ühest ei käinud jõud üle ja läks nii.
[Pilt: 235206110b01e1_t.jpg]


RE: Russi hülsid. - Talupoeg taluja - 16-07-2014

Kui teil härrased tõmmitsat pole.....siis ise olen korra kiiruga hülsid välja peksnud haamri ja lindipoldi abiga. Võtsin lihtsalt kätte ja lõin altpoolt ülespoole.... peab ainult hea käsi olema.
Hiljem tegin omale tõmmitsa. Välja näeb siis selline : Lõigata üks plaadi tükki mis jääb kandma tikkpoltide peale(kui on ja kui ei ole tikkpolte,tuleb panna hülsist suurem toru või raam). Sellele plaadile keskele auk puurida,et pikk polt läbi mahuks. Siis tuleb treida (võib ka relakaga voolida välja) hülsi välisläbimõõdust natuke peenem ketas (võib olla astmeline,et istuks heasti hülsi sisse) ja sellele tuleb siis keevitada mutter kinni,et siis ülevalt pikka polti pingutades asi lihtsam oleks. No ja siis polegi muud,kui alt ketas paika,ülevalt plaadist pikk polt läbi ja siis pingutades tulebki hülss välja...... Mõni ksf. võiks pildi ka sellest maalida....Wink


RE: Russi hülsid. - viplala - 16-07-2014

Tänan soovituste eest. Mul klient tõi täna mootori kap remonti. kiire aeg heinal ja põllul praegu. Esmaspäeval peab välja jälle minema, sellest see rutt. Mootor on nüüdseks molekulideks garaazis, ülemine ots lihvis. Homme saab hülsid sisse ja siis uute juppidega uuesti kokku lapata.


RE: Russi hülsid. - mlsluik - 17-07-2014

Peremehele tuleta meelde iidne eesti vanasõna et "Rege rauta suvel, vankrit talvel".


RE: Russi hülsid. - v6sa - 17-07-2014

(17-07-2014, 10:09 AM)mlsluik Kirjutas:  Peremehele tuleta meelde iidne eesti vanasõna et "Rege rauta suvel, vankrit talvel".

Kah õige.

Aga teisest küljest: mitu massinat Sul on ära koolnud seismise pealtToungue


RE: Russi hülsid. - viplala - 17-07-2014

Ega jah, saale tõmbas ringi keset kiiremat tööaega. Nagu ikka need asjad juhtuvad Smile Peremees ise muidu vägagi hoolas oma riistadega.


RE: Russi hülsid. - viplala - 22-07-2014

Nonii, üks mootor jälle uuele elule aidatud. Hülsid lahkusid oma kohalt kenasti, pidi küll veidike jõudu rakendama, kuid välja nad tulid. Tänaseks on mootor puhastatud, värvitud, kõik uued jupid sees, ning uuesti kokku lapatud. Näha on, et ta ei jõua ära oodata, et saaks jälle vana raudrüü üll, ning tuttavate aiste vahele tuksuma.

   


RE: Russi hülsid. - saarrand - 23-07-2014

(22-07-2014, 00:39 AM)viplala Kirjutas:  Nonii, üks mootor jälle uuele elule aidatud. Hülsid lahkusid oma kohalt kenasti, pidi küll veidike jõudu rakendama, kuid välja nad tulid. Tänaseks on mootor puhastatud, värvitud, kõik uued jupid sees, ning uuesti kokku lapatud. Näha on, et ta ei jõua ära oodata, et saaks jälle vana raudrüü üll, ning tuttavate aiste vahele tuksuma.

Palju kap remont puhtalt juppide peale läks?


RE: Russi hülsid. - viplala - 24-07-2014

(23-07-2014, 22:21 PM)saarrand Kirjutas:  
(22-07-2014, 00:39 AM)viplala Kirjutas:  Nonii, üks mootor jälle uuele elule aidatud. Hülsid lahkusid oma kohalt kenasti, pidi küll veidike jõudu rakendama, kuid välja nad tulid. Tänaseks on mootor puhastatud, värvitud, kõik uued jupid sees, ning uuesti kokku lapatud. Näha on, et ta ei jõua ära oodata, et saaks jälle vana raudrüü üll, ning tuttavate aiste vahele tuksuma.

Palju kap remont puhtalt juppide peale läks?

Kuna klient tõi enamus jupid ise, ma poleks elus seda muidu valmis jõudnud, siis ei oska täpset summat öelda, kuid võin puusalt tulistada, et juppidele, koos kaane lihvi, ning pihustite ja pumba regulliga, kulus putsukarva võrra alla kilo.


RE: Russi hülsid. - Tehnikamees - 24-07-2014

Kas ksf Viplala teeb kõik protsessid ise ära, siinjuures mõtlen regullid pumbale ja pihustitele? Smile


RE: Russi hülsid. - v6sa - 24-07-2014

(24-07-2014, 10:13 AM)Tehnikamees Kirjutas:  Kas ksf Viplala teeb kõik protsessid ise ära, siinjuures mõtlen regullid pumbale ja pihustitele? Smile

Siinkohal täpsustan küsimust: kas ksf. Viplala tasandab ka pumba etteanded?

Pihustite stendimine on nii lihtne töö, et seda ilmselt ei mainitagiWink


RE: Russi hülsid. - viplala - 24-07-2014

(24-07-2014, 10:52 AM)v6sa Kirjutas:  
(24-07-2014, 10:13 AM)Tehnikamees Kirjutas:  Kas ksf Viplala teeb kõik protsessid ise ära, siinjuures mõtlen regullid pumbale ja pihustitele? Smile

Siinkohal täpsustan küsimust: kas ksf. Viplala tasandab ka pumba etteanded?

Pihustite stendimine on nii lihtne töö, et seda ilmselt ei mainitagiWink

Ei, need tööd lasen teha. On inimesed, kes seda on terve elu teinud, teavad pumpadest kõike, ning remondivad ja regullivad neid igapäevaselt. Samuti lasen teha kaane lihvi ja survestamise. Vajadusel ka klapi pukside vahetuse, kuna peale seda tuleb klapid uuesti sisse lõigata. Mul ei ole mõtet, hambad ristis, maksku mis maksab, ise kõike algusest lõpuni teha. Vajadusel saan hakkama, kuid kliendi mootorile tellin teenuse sisse. Ka pihustid lähevad koos pumbaga stendi, nii on lihtsam, kiirem ja efektiivsem.