automoto.ee foorumid
Pooleks läinud tikkpolt - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Pooleks läinud tikkpolt (/showthread.php?tid=49405)



Pooleks läinud tikkpolt - 0001000 - 12-08-2014

Kuidas saada võrri karteripoole seest kätte murdunud tikkpolti, mis on murdunud seest ja midagi välja ei paista?


RE: Pooleks läinud tikkpolt - kolentin - 12-08-2014

Sõltub olukorrast. Võrri puhul käib jutt ilmselt M6 või M8 poldimõõdust, mis on Al-sulamist kaane sees. Kas ots on pinnaga tasa või koguni allpool pinnast? Üldiselt on olemas spets elektroodid, millega saab kasvatada/keevitada poldile mutri või mõne muu jubina otsa, millest siis omakorda on võimalik kinni haarata ja keerata. Väljapuurimine ilmselt head tulemust ei anna, samas kui polti pole jõuga põhja kinni keeratud, on võimalik sinna väike auk sisse puurida ja siis vastava seadmega välja keerata.


RE: Pooleks läinud tikkpolt - Marko - 12-08-2014

Mutri pealekeevitamine annab parema tulemuse kui augu puurimine ja "vasakkoonusega" õngitsemine. Spetselektroodi ei ole vaja, ka M6 mutri saab traadiga edukalt kinni. Vajadusel tuleb protseduuri korrata kuni tikk liikuma hakkab. Vahepeal muidugi õli ka.


RE: Pooleks läinud tikkpolt - _rein_ - 12-08-2014

(12-08-2014, 14:24 PM)Marko Kirjutas:  Mutri pealekeevitamine annab parema tulemuse kui augu puurimine ja õngitsemine. Spetselektroodi ei ole vaja, ka M6 mutri saab traadiga edukalt kinni. Vajadusel tuleb protseduuri korrata kuni tikk liikuma hakkab. Vahepeal muidugi õli ka.
Parema tulemuse saab nelikandiga kui nn."vasakkoonusega" .Mul on mingi sovetiaegne komplekt.Võimalusel hangiksin teise veel.


RE: Pooleks läinud tikkpolt - Walter - 12-08-2014

Ei toimeta seal ei nelikandid ega vasakkoonused (odavatest kuni Würth-ni välja)- ainuke kodustest tingimustes lahendus on mutter peale keevitada, keeramisel ikka veenduda et karter oleks piisavalt kuum. Samas kui ka kätte ei saa siis pole see võrri karter teab mis defitsiit ka tänapäeval, neid peaks veel massiliselt saada olema.