automoto.ee foorumid
DT 20 väntvõlli laager - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: DT 20 väntvõlli laager (/showthread.php?tid=50846)



DT 20 väntvõlli laager - tungla - 10-01-2015

Kas esimest väntvõlli kuullaagrit saab vahetada eest poolt(esisild,esmine kaan ja hammasrattad maha),või tuleb mootor täielikult laiali võtta.Mootor on seest üsna must(nagu tavoti moodi),millega seda pesta(puhastada),momendil on plokikaan,kolb ja keps eemaldatud.


RE: DT 20 väntvõlli laager - ylli - 10-01-2015

(10-01-2015, 20:07 PM)tungla Kirjutas:  Kas esimest väntvõlli kuullaagrit saab vahetada eest poolt(esisild,esmine kaan ja hammasrattad maha),või tuleb mootor täielikult laiali võtta.Mootor on seest üsna must(nagu tavoti moodi),millega seda pesta(puhastada),momendil on plokikaan,kolb ja keps eemaldatud.

Ma ei tea,kuda sa ta välja saad?Olen ikke vända ühele poole(tahapoole)kopsanud,siis saad kätte .Seega hooratas eest ja laagri kann ploki küljest lahti lasta.Pesed sooja naftaga-pintslitöö.


RE: DT 20 väntvõlli laager - 2715 - 10-01-2015

No kui see mootor seest nii ropp on ja laager ka vaja vahetada ja nina on nagunii eest ära siis miks mitte võtta terve mootor maha, laiali ja pesta seest puhtaks näiteks Tehopesu, mootoripesu või misiganes vahendiga?
Pealegi kui üks laager läbi siis miks peaks teine veel hea olema?
Saaks tänapäevase õli sisse panna.


RE: DT 20 väntvõlli laager - unimüts - 11-01-2015

tobukesed.

ühte laagrit eestpoolt vahetada on ju palju loogilisem, kui seda suurt ja keerulist mootorit lahtivõtta. See viimane ju lausa tuumateadus. Enamikul põhjuseks ka see, et ei jõuta enam rohkem kui 2l bocki üles tõsta - rääkimata siis sellest tonne kaaluvast dt20 ühepütalisest mootorist.

Kui see laager seal kutu, siis arvatavasti enamikul juhtudel on mõlemad laagrid kutud. Juhul kui ühe ära vahetad, siis teine hakkab uut laagrit väänama ja aasta pärast saad mõlemad laagrid uuesti vahetada. 
Mootorrataste teemas tehti kunagi tõmmits väikse laagri jaoks. 
Isiklikult aga arvan, et kui see laager on juba peetis, siis ta on mootoris ka kuuma saanud. See omakorda tähendab, et ta on väntvõlli külge kinni paisunud ja tahab tõsist jõudu näha, enne kui lahti tuleb - mis tähendab seda, et tõmmitsaga ja kuuma andes läheb päris pikalt enne kui kätte saad.

[Pilt: attachment.php?aid=28785]


RE: DT 20 väntvõlli laager - tungla - 11-01-2015

Laager on iseenesest terve katki on need plekiribad mis kuule paigal hoiavad.Traktor jäi seisma kuna kadus mootorilt surve (kolvirõngad).Muidu poleks teadnudki kui poleks karteripõhja alt ära võtnud.Kas plokil on eespool laagrit krae ees.


RE: DT 20 väntvõlli laager - ylli - 13-01-2015

(11-01-2015, 19:46 PM)tungla Kirjutas:  Kas plokil on eespool laagrit krae ees.

Mõned pildid "pukkidel" seisvast mootorist.
Süda väljas aga vahest saad aimu,mis ja kuis.
Ees kraed pole,on vända peal hammakas kaotuskarbi ringi ajamiseks ja muhv õlipumbast tuleva õli vända sisse suunamiseks.

[Pilt: 010801034701f3c.jpg]

[Pilt: 010801036348f02.jpg]

[Pilt: 0108010379047d6.jpg]

[Pilt: 010801039320272.jpg]