automoto.ee foorumid
D-mootori sidurivõll - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: D-mootori sidurivõll (/showthread.php?tid=50997)



D-mootori sidurivõll - rainer - 25-01-2015

Tere,

Natuke siduri/veo-/võlli küsimusi: 

Kas D4 sidurivõll on 2mm võrra lühem kui D5 oma? Pakun seda võimaliku analoogia kaudu ( D4 vänt 89 mm, D5 91 mm) ... Mul kastis neid pikkusevahemikus u. 92...95mm

Kas sidurivõll on alates  D5´st kuni D8´ni 1:1 sama ? 

Kas kasutate sidurivõlli laagritena mõlemal poolel täiskinniseid, poolkinniseid (laagritel sisemine pool lahti)  ? 

R


RE: D-mootori sidurivõll - urmet48 - 25-01-2015

2mm on jah pikkuse vahe. D5 kuni D8e(m) on siduri võllid samad. Ses mõttes kui uued laagrid olen pannud, siis sisemistel külgedel olen katted maha võtnud ja lisamääret pannud enne kokku ladumist.


RE: D-mootori sidurivõll - rainer - 27-01-2015

(25-01-2015, 20:35 PM)urmet48 Kirjutas:  2mm on jah pikkuse vahe. D5 kuni D8e(m) on siduri võllid samad. Ses mõttes kui uued laagrid olen pannud, siis sisemistel külgedel olen katted maha võtnud ja lisamääret pannud enne kokku ladumist.

OK, 

aga nüüd selline tähelepanek, et sidurivõlli laagrid (õigupoolest ketihammaka-poolne, ja vajab vahetust samas) väga tihedalt kinni karteris - kõvasti tihedam ist tundub olema kui vända omadel.  Kas see kipubki nii olema , või pigem  on antud D5 kusagil X-kohas kopitades suutnud laagri lihtsalt  jube kõvasti kinni paagatada ?  Ei saa laagrit peale pesemist-kasimist-õlitamist-kuumutamist-külmetamist-immutamist kah liikuma, ei poldiga tõmmates ega vasaraga koputades ... 

R


RE: D-mootori sidurivõll - vootele - 27-01-2015

Tavaliselt on küll saanud välja koputada. Sul seal mingi sodi vahel võibolla. 
Uue olen tavaliselt laagri suuruse padruni abil sisse koputanud.
Kui muidu välja ei saa, tule Makerlabi, meil on 30-tonnine hüdropress.


RE: D-mootori sidurivõll - rainer - 28-01-2015

(27-01-2015, 14:42 PM)vootele Kirjutas:  Tavaliselt on küll saanud välja koputada. Sul seal mingi sodi vahel võibolla. 
Uue olen tavaliselt laagri suuruse padruni abil sisse koputanud.
Kui muidu välja ei saa, tule Makerlabi, meil on 30-tonnine hüdropress.

käes , kuum ja koputus aitas lõpuks


RE: D-mootori sidurivõll - rainer - 29-01-2015

(28-01-2015, 18:04 PM)rainer Kirjutas:  
(27-01-2015, 14:42 PM)vootele Kirjutas:  Tavaliselt on küll saanud välja koputada. Sul seal mingi sodi vahel võibolla. 
Uue olen tavaliselt laagri suuruse padruni abil sisse koputanud.
Kui muidu välja ei saa, tule Makerlabi, meil on 30-tonnine hüdropress.

käes , kuum ja koputus aitas lõpuks


Tekkis veel selline mõte: 

Äkki oleks sidurivõlli puhul kaval paigaldagi selle mõlemasse otsa täiskinnised kvaliteetlaagrid (st laagrite mõlemad küljed jättagi kaetult, originaalmäärdega ) ? 

R

PS - keegi võiks ajagada tarkust , mis kamm sellega on , et vastates foorumis "Reply" valikuga, ilmub minu vastusesse vägivalselt eelmise posti tsitaat kaasa (ei oska seda postitades eest ära kustutada) ...


RE: D-mootori sidurivõll - fiolio - 29-01-2015

Mõlemalt poolt kinnised võib panna, kuid parem on seest lahti teha, saab määret lisada vajadusel.




Reply ongi "vasta postitusele" Uue postituse tegemiseks vaja vajutada "Uus vastus", see on veidi allpool.


RE: D-mootori sidurivõll - rainer - 29-01-2015

Tänud selgitamast!  Minu loogika ütles, et selle jaoks peab olema "Quote" , kuid minul see miskipärast ei tööta ...

Aga küsin veel selle ka siin ära, et kõik mootorid mida olen praeguseks tudeerinud on ketihammaka poolsel laagril väline külg kinni ja siduripoolne täiesti lahtine -  kas nii oligi alati "fabritsnõi" versioon ? 

R