automoto.ee foorumid
generaator ja rihm - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+---- Foorum: Testimiseks (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=88)
+---- Teema: generaator ja rihm (/showthread.php?tid=51239)

Lehed: 1 2


generaator ja rihm - rocker - 16-02-2015

Mure järgmine. Madalatel pööretel kadus geneka laadimine. Tuuri andes jäi vahest laadima ja vahest viskas akutule põlema.

Paigaldasin täna uue rihma, kuid probleem ei kadunud.

Panin tähele, et rihm viskab (lisasin pildi kus kohas generaatori ja vee pumba vahel) umbes sentimeetri ulatuses üles-alla.
Kas probleemi võiks lahendada rihmapinguti vahetus?

[Pilt: hlcc.jpg]


RE: generaator ja rihm - rocker - 16-02-2015

Lisaks veel seda, kui tühikäigul rihm värises siis genekas ei laadinud.
Andsin gaasi jäi laadima ja rihm enam ei värisenud (tühikäigul). 
Kuid natukese aja pärast ilmus aku tuli tagasi ja rihm jälle hüppas üles alla.



RE: generaator ja rihm - Marko - 16-02-2015

Kas oled kindel, et rihm on õigesti peal? Teinekord ajab neil mitmikkiiludel variantide paljusus juhtme kokku...
Pealegi tundub joonise järgi, et veepumpa sisuliselt ringi ei aeta. Otsi natuke!


RE: generaator ja rihm - rocker - 16-02-2015

(16-02-2015, 22:05 PM)Marko Kirjutas:  Kas oled kindel, et rihm on õigesti peal? Teinekord ajab neil mitmikkiiludel variantide paljusus juhtme kokku...
Pealegi tundub joonise järgi, et veepumpa sisuliselt ringi ei aeta. Otsi natuke!

Olen kindel et õigesti. Varuosade leht andis sellise pildi, autodata samuti, lisaks olen sama asetusega 3 aastat ringi vuranud ja varem probleeme esinenud pole. Reaalselt on rihmarataste proportsioonid ja asetus natuke teine. Veepumba ratas on kõvasti suurem, ulatub peaaegu vända rattani välja.


RE: generaator ja rihm - Marko - 16-02-2015

No aga proovi siis veidi pingu juurde sebida, mõistlikult muidugi!


RE: generaator ja rihm - Wiki432 - 16-02-2015

Generaator vabajooksusiduriga? Sel juhul on võimalus, et see sai otsa.


RE: generaator ja rihm - rocker - 16-02-2015

(16-02-2015, 22:50 PM)Wiki432 Kirjutas:  Generaator vabajooksusiduriga? Sel juhul on võimalus, et see sai otsa.

Nüüd küll punastan, jään vastuse võlgu. 
Kuidas seda kindlaks teha, kuidas korrasolekud kontrollida?


RE: generaator ja rihm - Wiki432 - 16-02-2015

http://www.youtube.com/watch?v=fyosuYbPxr4


RE: generaator ja rihm - rocker - 16-02-2015

(16-02-2015, 23:03 PM)Wiki432 Kirjutas:  http://www.youtube.com/watch?v=fyosuYbPxr4

Selljuhul ei ole mul siduriga variant!

Tänud kaasaelajatele!


RE: generaator ja rihm - viplala - 16-02-2015

Vaata kõigepealt mis vooluga ta laeb, siis võib edasi mõelda. 


RE: generaator ja rihm - Naabrivana - 17-02-2015

Meil oli üks VW millel see generaatori sidur väsis nii ära, et lendas otsast minema. Seest oli kõik ära rootetanud.


RE: generaator ja rihm - genn - 17-02-2015

Sümpton viitab just vabakäigusiduri kinni jäämisele.Kui aga sidur puudub siis viga on generaatoris endas ja võimalik et odavaim lahendus on uus generaator.


RE: generaator ja rihm - maitus - 17-02-2015

Ma oma lolli aruga mõtlen, et visuaalsel vaatlemisel peaks ju juba selgesti näha olema, et kas genekas käib rihmaga kaasa või mitte. Ka tühikäigul töötava mootoriga ju genekas laeb ja pöörete tõusu tajub silmaga suurepäraselt kui pöördeid juurde anda- ju see ikka geneka viga on Smile.


RE: generaator ja rihm - TeeTL - 17-02-2015

Madalatel pööretel laadimise kadumine on tüüpilne kulunud harjade puhul.


RE: generaator ja rihm - jurkman - 17-02-2015

Huvitav, milleks generaatorile vabajooksusidur?


(16-02-2015, 22:50 PM)Wiki432 Kirjutas:  Generaator vabajooksusiduriga? Sel juhul on võimalus, et see sai otsa.



RE: generaator ja rihm - Wiki432 - 17-02-2015

Generaatori ankru ja rihmapinguti/rihma lõhkumisest hoidumiseks. Põhiliselt kasutatakse diiselmootoritel võimsate generaatorite korral. Rootori mass on suure võimsuse saavutamiseks üpris raskeks muutunud, mootor töötab tõugetena. Tavakiilrihm on ise piisavalt elastne ja veidi libisev, multikiilrihma võiks siinjuures peaaegu nagu ketiga võrrelda.


RE: generaator ja rihm - rocker - 17-02-2015

Tänud kaasaelajatele!

Tänase päeva seis: viskasin enda jaoks uue (teise mehe vana, romula laks) geneka peale (bosh 120 A) ja mure vist murtud. Rihm küll natuke veel viskab (süüdi ilmselt pingutusrullik) aga laadimine korras!

Tänud kõigile!


RE: generaator ja rihm - Marko - 17-02-2015

Mulle natukene tundub, et diagnostika jäi pooleli ja algas juppide vahetamine? 


RE: generaator ja rihm - muska71 - 17-02-2015

(17-02-2015, 19:11 PM)Marko Kirjutas:  Mulle natukene tundub, et diagnostika jäi pooleli ja algas juppide vahetamine? 

Probleemiks nagu oli nigel laadimine?gene vahetusega laadimine taastus ja julgen oletada,et vigane oli gene ehk diagnoos vigane gene.Vähemalt nii saan mina asjast aru


RE: generaator ja rihm - Marko - 17-02-2015

Ma ei ole harjunud niimoodi rahmeldama. Enne lammarisse jooksmist oleksin kindlasti üritanud rihma pingutada, kasutades siis lisavedru, traati või heeblit+assistenti. Oma autole võib muidugi osta ja paigaldada midaiganes, proovi sa kundele pärast seletada, et see oli ka peaaegu pe..sses Smile
no hard feelings