Autode teemalised artiklid Eesti ajakirjanduses -
Alts - 10-03-2004
Siit tuleb nüüd sappi ja tõrva! Eks ma püüa nüüd vaadata sellepilguga ka ringi, et milliseid artikleid võiks esile tõsta aga hetkel ütleks selle kehvema poole kohta oma arvamuse välja.
Nii siis, juba pikka aega olen ma tundnud kõrvetisi kõhus, kui järjekordne \"haltuura\" on pilgu ette jänud. Ei hakka otseselt sellesse karikasse valgunud viimast tilka maha tegema, kuid...
Tänapäeval on ju internet iga kirjatsura laual olemasja seega ei tohiks puudus olla vastustest, küll aga vist viitsimisest.
Mida peaks sisaldama üks artikkel mingist konkreetsest mudelist, mida enam ei toodeta.
* Tagasivaade sünniloole
- kuidas mudel endale nime on saanud
- millise varasema mudeli järglaseks loo kangelane on ja mis tuli pärast teda
- millise nime all erinevatel turgudel seda mudelit müüdud on
- millised olid seeriamudeli erinevused võrreldes prototüübiga
* Mootor ja käiguosa
- milliseid mootoreid üldiselt pakuti
- millised olid mootorivariandid erinevatel turgudel (Eestisse on näiteks toodud 10-25 aasta vanuseid autosid väga erinevatest maadest ja leidub tihti ka väga erisuguseid modifikatsioone (kehtib ka keretüüpide kohta)
- kasvõi erinevate keremudelite käigukastide erinevused (ühe ja sama mootoriga masinatel võib sõltuvalt keretüübist (kupee, sedaan, universaal) olla täpselt sama palju erinevate ülekandearvudega käigukaste.
- kõige vastupidavamad ja kehvemad mootorid ja sõlmed.
* Huvitavaid fakte
- Mis on selle mudeli kõige vähem levinud modifikatsioonid (mitte ainult nn. \"sport seeriad\")
- Milliseid tehnilisi lahendusi on kõige lühemate perioodide jooksul kasutatud. Näiteks mudeli kaheksa tootmisaasta jooksul esineb pool aastat, mil kõik kaheliitrise mootoriga mudelid olid varustatud tavapärasest erineva firma pritsungiga jne.
- mudeli kujunduse ja kujundusdetailide evulutsioon tema tootmise jooksul ning ehisdetailide erinevus erinevatel turgudel
- kui palju leidub konkreetseid mudeleid Eestis
- pildid kerede ümberehitusele spetsialiseerunud firmade töödest (kiirabi-, matuse- ja kaubaautod ning kabrioletid) Paljud teist on näinud MB190 kabriot, Sierra baasil matuseautot, BMW kolmesaja seeria või audi 100 baasil \"pirukat\" jne.?
* Varuosad
- Milliseid detaile ei ole enam võimalik tellida, kuna nende tootmine on ammu lõpetatud.
- Mis on kõige kallimad nn. kuluvad osad
* Tehniline \"järeleaitamine\"
- milliseid tehnilisi lahendusi maailmas pakutakse konkreetse mudeli võimekuse parandamiseks?
* Klubid
- Vastava mudeli entusiastid Eestis ja mujal
- Tippkonditsioonis säilinud esimeste tootmisaastate masinad ja nende omanike juhtnöörid masinate hoolduseks. Eestiga selles mõttes ei saa tihtilugu arvestada ja infot tuleks otsida väljastpoolt Eestit tegutsevatest klubidest.
* Hinnad
- milline on konkreetsemudeli hinnaskaala ja kättesaadavus Eestis ja mujal
... ja nii edasi. Hetkel keeran magama ja mõtlen homme järele, mida veel võiks lisada. Hetkel sümpatiseerivad siiski kasvõi Practical Classic-u ülevaate artiklid, millele saab ainult haruharva midagi ette heita. Näiteks Valdo Prausti artikkel Pobedadest on super! (
http://www.zone.ee/pobeda/?id=ajalugu) Seda isegi liigahea, et teda ajakirjast leida võiks!
Lisage omaltpoolt siia oma arvamusi, mida soovite sellistest artiklitest leida ja saame läbi selle kokku panna oma nägemuse heast artiklist.
RE: Autode teemalised artiklid Eesti ajakirjanduses -
smolin - 10-03-2004
Jutt jumala õige, kuid tihti raske teostada. Nii mõnegi maailmas rohkem levinud ja mitmel pool toodetud sõiduki kohta saaks kõiki Altsi esitatud nõudeid täites kokku üsna paksu raamatu. Võtke kasvõi Opel Kadett C/Vauxhall Chevette/Chevrolet Chevette/Holden Gemini/Isuzu Gemini/ehk veel midagi. Huvitavat lugemist tuleks päris palju.