K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
rainer - 01-07-2015
Tere,
selline olukord:
On suht. lohakalt peale pintseldatud /rullitud värv 1 kiht (vana mootorratas) . All on originaalvärv. Plaan on saada kätte originaalvärv/välimus - nii hästi kui saab . Iludusvõistluse võitjat siit ei tule ja lakutud lutsukommi ka ei plaani, nii et igasugused võimalikud kahjustused väga kurvaks ei teeks. Keemilise värvieemaldajaga olles tegelenud, tean, et keedab maha kihi kaupa. Küsimus on sellíne, et praktikas - milline keemiline värvieemaldaja on kogemusega inimestel osutunud täpseimaks " ühe kihi kaupa värvi eemaldajaks" ?
Tänud kui viitsisid läbi lugeda ja veelgi parem kui jagad asjalikku kogemust !
R
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
kass - 01-07-2015
Aga pole tänu väärt! Mitte mingil juhul ei tohi raisata sellisteks ekkrementideks ei kokakoolat ega ka mitte piiritust, seal hulges ak mitte tehnilist, st dinaturkat! Mingi eneseväärikus ja lugupidamine ksf! vastu võiks ikkagi olla!?
Soovitan jällegi soojalt atsetooni, samas, kui on tegu jällegi mingi antiikse IŽ mootorrattaga, siis vahet pole, lase käiku Torusiil, läits kuis läits!
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
hulgus - 01-07-2015
Värvikeskus oü
Müüvad Sulle liitrise purgi keemiat, mida siis vastavalt tundele pintseldad, õhemalt-paksemalt. Mehhaanilisest eemaldusest, pahtlilabida vms.-ga ikka ei pääse.
ps. Ei julgeks küll lubada, et allesjääv värvikiht mistahes tingimustel ülevärvitav oleks, pigem ikka informatiivsel eesmärgil.
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
kass - 01-07-2015
Üllatusega loen, et olen ka siia teemasse juba jõudnud kirjutada, tõesti, kes palju joob, ei, teeb, see palju jõuab, vanarahvas ei valeta.
Aga minul asjasse usku ei ole, kõik oleneb muidugi ka sellest peale rullitud värvist, kas on õlivärv, vesiemulsioon või ahjulakk. Aga näed igal juhul hullult vaeva ja vaevalt, et sealt alt mingit normaalset tulemust tuleb.
Minul kogemust küll pole, viimati oma kõllase jalgratta õlivärvi võtsin raami pealt maha, ikka atsetooniga, all oli must värv, aga mingit imet ma sealt ei leidnud (kaunistustriipude näidist) ja musta värvi võttis ka sulama, vb polnud see ka rootsi tehase originaallakk.
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
diesel - 01-07-2015
kõik on küll sootuks erinev, aga patran ikka.
nimelt oli kunagi teemaks vanalt ja uhkelt ja ilusalt kummutilt värvi maha võtmine. nimelt oli keegi vene ajal mingis meeltesegaduses pintsliga kõnealusele kummutile selga ajanud paksu valge värvi. peale mitmeid vähem silmatorkavas kohas tehtud katseid erinevate metoodikatega jäi lõpuks minu teada asi liivapaberi ja tundliku käe ja terava silma hooleks.
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
aavu - 01-07-2015
Puidult saab fööniga. Kas metallilt ja kihikaupa, pole proovinud.
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
hulgus - 01-07-2015
(01-07-2015, 15:01 PM)aavu Kirjutas: Puidult saab fööniga. Kas metallilt ja kihikaupa, pole proovinud.
Metallilt saab ka, kui väike-kerge detail, mida puhur jaksab soojaks ajada, kuigi mitte kihikaupa. Raskema jurakaga jääb jänni, juhib soojuse liiga heaste ja kiireste eemale. Kiviga asi tiba parem. Sama ka infrapuna kiirguriga.
Osad värvid, näiteks (oksooli baasil?) punane krunt näituseks ei köhtatanudki kuuma peale. Aga "reaktiivkuumapuhurit" ehk ehedat vene leeklampi enam aluspind ja värvimark ei morjenda. Kihikaupa peenem töö ka mitte.
RE: K: värvi pealmise kihi eemaldamine keemiliselt -
Marko - 01-07-2015
Metallilt kihiti eemaldamiseks peab lootma, et eemaldatav värv on nö "madalamast klassist"
Kui näiteks white spiritiga lahustub pealmine kiht ja alumine ainult nitroga siis tekib õrn lootus.
Meetoditest ehk kaltsu sisse mähkimine, lahustiga immutus ja kile peale, hommikul tulemus.