automoto.ee foorumid
Freespingid - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Freespingid (/showthread.php?tid=52707)



Freespingid - Necro - 29-07-2015

Tervist! 
Kuna näpud sügelevad ja tööl vedelevad pingid peaegu et niisama, siis mõtlesin et õpiks neid väheke. Teised elukad ei julge neid väga näppida miskipärast. Kardavad vist töökoormuse suurenemise pärast. Aga ma täitsa nokitseks, kui saaks.  Huvi on asja vastu ja täppistöö on põnev ja mõnus. Selle teema eesmärk on küsimustele vastuste leidmine ja ehk keegi eelneva kogemusega inimene oskab miskit juurde öelda.  Metallitöö on tuttav teema ja töötluspingid on ka kuidagi meelelähedased. Siiani olen katsetanud ühte treipinki, mille marki ei tea. Miskine hall poolautomaat. Vene toodang. Ja eelmine aasta sai pisemat freespinki proovitud, millel freespead saab keerates reguleerida.  Proovin lähipäevadel tööjuurest kirjandust ka otsida ja seda sirvida. 
Ja kaks freespinki. Suuremast freespingist on pilt ka. Täna üks kaastöötaja tuli juurde murega, et 14mm kiil lasta 12mm peale. Käia peal on paras nikerdus seda lasta ja mõtlesin, et freesiks. Kuna eelnevalt olen seda pinki siit sealt näppinud, siis mõned funktsioonid olid juba selged. Ja kaastöötajate julgustamisel ning küsimärke täis nägude saatel sai asjale kallale mindud kättpidi. Detail sai kenasti mokkade vahele fikseeritud, detaili alla paigutasin lattrauast abimehe, et see paraja kõrguse peal oleks ning freesimisel alla ei vajuks. Haamriga koputades ja nihkkaliibriga mõõtes sain detaili paika aetud. Esimese rahmakaga läks sutsu rohkem, aga vahepealse kontrollmõõtmisega korrigeerisin asetust ja sain lõikamise paika.  Kaks töökäiku ja detail 2mm peenem. Freesimise lõpuks olid enamus kange ja nuppe selged. Ilmselgelt pannakse detaili nullasend, lõikepaksus ja muu selline pingil paika nende väntade juures olevate ketaste abil, aga need lõtkud ja muidu logisemised tahavad harjumist. Aga seda tahaks ka veel proovida. Ja selle jaoks ma siia tulingi, et küsida infot selle kõige kohta. 
Küsimus tekkis muude lülituste/jahutusvedelike etteandmiste ja asjade suhtes. Automaatse etteande kiiruse ja liikumise sain paika ja hoobade asetus ka paigas. Küsimust praegu niipalju, et mis õli peaks sinna pinki kallama? Õlitase on kahtlaselt madal. Kuidas käib antud pingil jahutusvedeliku etteandmine? Selle jaoks on eraldi pump, aga kuskohast see lülitub? Ma tean, et sedasi pildi abil on paras käkerdamine neid pinke tuvastada ja õpetada neid kasutama, aga homme teen uue rea pilte, kus on igasugu tähed ja nimed peal. Kui keegi tunneb, et ma ajan liialt palju iba, siis ma ei saa sinna midagi teha. Eks see ahastus teeb oma töö Big Grin
[Pilt: 01089879074a686.jpg]


RE: Freespingid - Necro - 29-07-2015

Paar vana pilti, mis leidsin. Birkad on vist väiksemalt pingilt. Aga pole täitsa kindel. 
[Pilt: 01089879532741a.jpg]
[Pilt: 0108987955ccfb3.jpg]
[Pilt: 01089879577eb8a.jpg]


RE: Freespingid - diesel - 30-07-2015

loe ka vene foorumeid, kui keeleoskus vähegi kannatab.
näituseks seda: http://www.chipmaker.ru/topic/9861/
ja koogelmoogeli esimese pakkumisena jäi ette seuke asi: http://stanki-katalog.ru/sprav_675.htm
kui mu post kohatu targutamisena tundub ja sul kogu net juba ammu läbi uuritud, siis palun tuhandest vabandust.


RE: Freespingid - Necro - 30-07-2015

Tänud vastuse eest! Iga infokild on teretulnud siia teemasse. Wink


RE: Freespingid - kass - 30-07-2015

See kiilrihmade sildi pilt on muidugi asjalik info ja teeb muidu ka meele rõemsaks!
Jahutusvedeliku pump peaks lülituma neil pinkidel pööratavast pakettlülitist, mis omakorda peaks asuma vasakul pool (kui näoga pingi suunas olla) elektrikapi kaane küljes, tavaliselt 3-st lülitist keskmine, väiksema pööraga.
Õli mark pole üldiselt oluline, suvalist industriaalõli, mida mujalegi vanadesse vene pinkidesse...


RE: Freespingid - Necro - 01-08-2015

Suuremal pingil on tõesti mingi rida lüliteid seal vasakul pool küljel, kilbi küljes. Eks seda saab siis proovida. 
Aga väiksemale pingile viskasin ühe torujupi pakkide vahele ja lasin ühele poole kiilusoone sisse. Detaili hoidja ketta pealt seadsin nulli, et teine soon tuleks 180 kraadi peale. Aga sinna ma ei jõudnud, sest näppisin seda nuppu seal all vasakul nurgas. See pruuni nelinurkse pesaga, kus plastikust nuppu  pole küljes ja pink lakkas töötamast. Mingi punase taustaga kiri oli peal. Ehk siis mingi avariilüliti ehk? Oskab keegi sellekohta miskit kosta? 
Jahutust proovisin ka. Pump täitsa töötab. Ainult sinna peab miskise korraliku jahutusvedeliku otsima. Proovimise mõttes valasin sinna vett sisse ja pumpas korralikult peale. Aga vesi ajab roostetama. Pigem olgu kõik üline kui roostes. Ehk siis peab ära puhastama ja midagi adekvaatsemat sinna sisse valama. Muidu etteanne ja kiirused lülituvad eeskujulikult. Pea edasi tagasi nihutamine käib sellel vist manuaalselt? Või on see lülitus ähtal omadega. Ülemisest hoovast proovisin, aga ei miskit. 
Kirjutasin markeriga nuppudele tõlke ka peale, et parem vaadata ja näppida oleks. 
Vasakul see müstiline lüliti, mis pingi välja lülis. Sellel oligi see nupp vist meelega ära võetud, et seda näppida ei saaks. 
Järgmine on jahutuspumba lülitus, sellest järgmine tera pöörlemissuund ja viimane on töölaua valgustus. 
Alumine ketas(väiksem) reguleerib ettenade kiirust. Ülemine reguleerib siis freesi enda kiirust? 
[Pilt: 0108994463da9b7.jpg]
[Pilt: 01089944658522f.jpg]
Vee ja õli emulsioon. Selle koristab ära ja paneb korraliku mandi sisse, mis ei aja roostetama. Mida oleks kõige parem jahutuseks kasutada? Meil peaks kasutatud tosooli vedelema korralikult. Ja kas pingil saab seda kuidagi tsirkuleerida ka? 
Detail sai selle samuse ketta peale 0 keeratud ja teine soon tuleb siis 180 kraadi peale. Ehk siis kiilusooned peaksid kohakuti välja tulema. Kirjandust pole veel leidnud, aga väiksemal pingil pidavat kuskil aabits olema küll. Aga enne tõsisemaid töid peaks need pingid ära puhastama korralikult ja vajalikud kohad õliga täitma ning üldiselt ära hooldama, et nendega ka tulevikus korralikult tööd saaks teha. 


RE: Freespingid - aavu - 01-08-2015

http://www.chipmaker.ru/files/file/282/
Pass ja instruktsioon on seal, vajutad rohelise peal zagruzit ja uuel lehel veel kord zagruzit. Siis tuleb mingi djvu või mis nimega fail. selle avamiseks peab olema eraldi avaja arvutis.
Seal näidatud kassi juhendiga see võrgulüliti vasakul. Sinu aparaadil on see juba paremal ja seda sa näppisid, et ta seisma jäi. Need pakettlülitid teinekord ei taha ühendust anda kui kontaktid on vigased või mustad. Algul võid keerutada näpitsatega seda lülitit ja kui ei aita tuleb lahti võtta ja kas puhastada või välja vahetada.
Vene keelest ikka aru saad? Pildil on lüliti nr 26. Otsinguga фрезерный станок 675П инструкция leiad igasugu asju selle kohta, lehtedel on videosid jm.


RE: Freespingid - Necro - 02-08-2015

Koju saan, siis tõmban passi ja instruktsiooni alla ning kukun vaatama. Vene keelt jagan suhteliselt vähe, aga see ei ole probleem. Küll ma tõlgin ja ära õpin. Pealegi ega see õpitud keel mööda külge maha ei jookse. Pigem tuleb just kasuks, kasvõi praegust olukorda arvestades.
Mis lülitisse puutub, siis sellele viskan pilgu peale. Arvatavasti on see riknenud, sest sealt on nupp eemaldatud ja seda uuesti keerates asi ei toiminud.  Ma arvasin, et sellega saab jahutuspumba kiirust reguleerida vms. aga panin mööda. Eks ma võtab lüliti lahti ja vaatab, mis teha annab.