automoto.ee foorumid
Mootor ajab õli välja - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Mootor ajab õli välja (/showthread.php?tid=5491)



Mootor ajab õli välja - Raigo - 24-03-2004

Tere probleem selles et Mootori veohammika vahelt ajab õli välja. Seda peetaksegi izhide veaks aga kas lahendust ka sellele on? ilma et peaks laiali tõmbama mootori?


RE: Mootor ajab õli välja - valdo - 24-03-2004

> probleem selles et Mootori veohammika vahelt ajab õli välja

Suure tähega Mootori? Huvitav küll, milline isend sellise pärisnime au osaliseks sai? Kas on tegemist Ö.W.A., D-4, Sh-51, JLO, Rupe, Sachs\'i, V-50, DKW RT 125 või mingi muu alla 125 ccm töömahuga terassüdamega kaherattalise isendiga? Ehk avaldad mõistatusliku Jõuallika margi?

Reeglina on enamik mootoreid (ja tõenäoliselt ka see salapärane Mootor) valmistatud nii, et võllide õlisest keskkonnast (mootori karter, käigukast vms) väljumise kohtades pitsitab võlli simmerlingtihend ehk kaelustihend. Korpuse sisse pressitud isend on valmistatud kummisegust ning tema tööpinna pressib tihedalt võlli vastu rõngakujuline vedruspiraal, mis väldibki õli väljumist tihendi ja võlli vahelt.

Vanematel isenditel (Ö.W.A., DKW) asendas kummist simmerlingi tihti ka nahktihend.

Säärased kaelustihendid asetsevad mootorrattamootoritel nii väntvõllilaagritel (muidu lakkaks kahetaktiline töötamast karterist kaduva surve tõttu) kui ka käigukastist väljuva võlli otsas asuva ketiratta juures. \"Veohammakaks\" võib ju nimetada nii väntvõlli otsas olevat ja sidurile pöördemomenti andvat hammasratast kui ka rattale siirduva kettülekande vedavat ketiratast.

Nt Moskva mootoril saab vahetada kaelustihendeid ilma pooli lahtikiskumata, mõnel teisel mootoril võib see olla aga raskendatud.


RE: Mootor ajab õli välja - Raigo - 24-03-2004

ee aga kas mingit lihtsamat lahendust pole ? Ei ole hetkel soovi ta laiali võtta..(jupiteri).. heast küljest on kett alati õlitatud


RE: Mootor ajab õli välja - metallmees - 25-03-2004

kui sa võtad sedaleket õliamise seisukohalt, siis sel juhul peab olema ketikaitse koda la lõdvikud ilusti korras, sest vastasel juhul saab kett ja hammasratas tolmuseks ja kulumine suureneb rohkem kui kuival ketil