automoto.ee foorumid
Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Aruteluala (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=55)
+--- Teema: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) (/showthread.php?tid=5570)



Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - laplander - 29-03-2004

Mootorid peaksid kõik olema Gaz-AA. Osadel pole karteripõhi all olnud ja seega roostes. Plokikaan pole ühelgi peal olnud. Seisid kuuri all. Nüüd vedasin garaazi jah hakkan taastama. Ühe mootori peaks 100% komplektse saama. Kollektorid, karbuss jne. Hetke seis siis selline. http://www.zone.ee/tolluste/Mootor/
Kolvid tagan alt kätte saada sest üleval on hülss roostes ja rikub rõngad ära muidu. Kõik soovitused ja abi teretulnud. Mootoreid on 4tk. Ühest ei saa kindlasti asja kuna osad vända pukid on puudu.
NB! Kõik mootorid lähevad müügiks hiljem.


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - valdo - 29-03-2004

GAZ-AA mootoriga on vägagi sarnane muide GAZ-MM mootor, mis erineb viimasest vaid osade detailide mõõtmete poolest:

- väntvõlli raamlaagrid on AA-l 41,2 mm; MM-il aga 50,72 mm jämedused;

- kepsulaagrid on AA-l 38,025 mm, MM-il aga 47,55 mm jämedused

Taastamisel oleks hea teada, kas tegemist on AA või MM mootoritega. Ja ka tulevane omanik võiks sellest aimu saada.


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - Mossemees - 30-03-2004

Äkki peaks sellised roostes mootorid enne lahti võtmist (või osaliselt lahtivõetuna) üleni nafta või petrooleumi sisse likku panema? Siis oleks ehk rohkem lootust kolvirõngaid ja muid detaile vigastamatult kätte saada ja igasugused kruvid-pulgad tuleksid ka kergemini lahti?


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - Marcello - 01-04-2004

Lugesin kunagi ühest autoajakirjast soovitust, et kaua seisnud mootori kinni jäänud kolbide lahtisaamiseks on kõige lihtsam küünlaaugust sorts kokakoolat sisse valada. Ise pole proovinud ja vastutada ei julge.
Küll aga tean, et mainitud joogi üheks komponendiks on ortofosforhape, mis põhimõtteliselt võib küll roostega reageerida. Hambaid söövitab küll üsna edukalt Wink


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - Jaanus - 01-04-2004

Väheke autondusest kõrvale. Coca-Cola võttis mul korteri kanalisatsiooni kenasti lahti. Igasugu torusiilid ja muu sihuke keemia ei aidanud. 0,5 liitrisest cocast piisas. GAZ-i rattamutreid sai aastaid tagasi tihlofossiga(kärbeste mõrvamise vahend, kirjapilt ilmselt vale) lahti ehmatatud, igatahes aitas.
Jõudu soovides Jaanus


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - 13piisab - 01-04-2004

kaanest pole mõnd pilti? Huvitab...

Coca-Cola pH mõõtis omal ajal üks tutav geenitehnoloogia-neiu. Mälu ei peta, siis see oli alla 2. Ise asjast suurt ei jaga, aga see pidi olema kole-koleSmile (aluseline vist?)


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - tavs - 01-04-2004

no cocaga võetakse poe akendelt vanu kleepse ja liimi triipe maha, mis muidu ei pidand kah just kergesti tulema, aga coca pidi töötamaBig Grin


RE: RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - TeeTL - 01-04-2004

13piisab Kirjutas:Coca-Cola pH mõõtis omal ajal üks tuttav geenitehnoloogia-neiu. Mälu ei peta, siis see oli alla 2. Ise asjast suurt ei jaga, aga see pidi olema kole-koleSmile (aluseline vist?)

üle ph7 on aluseline, allapoole happeline. maohape näiteks ph1,5. niiet selle loogika järgi võiks kinniroostetanud detaile kokakoola asemel ka maohappega lahti võtta Toungue
Ei ole ise seda koolaga lahtisulatamist proovinud, ei ole usku sellesse. Kui reaktsioon tõesti happeline on, siis mõjub see ju ka detailile, mitte ainult roostele. Ja lõppkokkuvõttes suurendab roostetamist. Erinevalt õlidest.

sry of offtopic,
mootorite käekäiguga tahaks sellegipoolest kursis olla Smile


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - grahv - 01-04-2004

kuna siin juba läks jutt sossa soola peale siis kes on kokku puutunud auomaadiga kalashnikov see teab kui tülikas oli gaasikolvipealt tahma maha saada lubatud meetoditel. Kasutati (salajaja ja mitte minupoolt) liivapaberit abrasiivseid puhastuspastasid, kustukumme, ja saapakontsasid a kõige lihtsam oli ikkagi coca. Kastsid kolvi coca sisse lasid hetek seista ja lükkasid kaltsuga tahma maha ja tulemus oli säravam kui tehasest tulnud kolvil. See üks väheseid keelatud asju relvapuhastamise juures mida ma ise olen katsetanud ja seda sai teha ka vana õpperelvaga mis enam niiehknaa täpselt ei lasnud.
Vandan OT pärast


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - laplander - 02-04-2004

Kaanest panen homme pildid. On täitsa olemas.


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - villis1 - 31-12-2005

[quote=laplander]
Kaanest panen homme pildid. On täitsa olemas
Äratan vana tema aga teadupärast toodeti AA MM motoreid ka nn statsionarsetele riistadele (generatorid jne) küsimus kas statsionarsete mootorite plokid ka millegi poolest erinesid likuvatest nn auto variantidest. Niipalju küll, et statsionaarsed olla olnud magnetoga ja ilma starterita. Aga kas selist ka autole saab panna originaali puudusel ma mõtlen või kas seal üldse vahet on. Loomulikult tuleks mootor ringi komplekterida magneto maha ja gene starter peale ?


RE: Vanade mootorite taastamine (pildid kah) - jurka - 31-12-2005

Statsil reeglina puudus kiri imeni molotova,veepump erinev ,kollektor erinev,enamasti hooratas ilma hammasvööta,klapikambrikaanel õhutusauk puudu,nukkvõllihammasratas enamasti metallist rihmaseib teine.67le ei sobi statsi plokikaan ka.
Autole sobib peale ja tihti on võimalik leida paremas seisus stats kui auto oma.