automoto.ee foorumid
K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanade jalgrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104)
+--- Teema: K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? (/showthread.php?tid=55943)



K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? - rainer - 03-09-2016

Tere,

Kas on teada, kas mõnel laialt levinud (äkki koguni nõukogude) jalgrattal oli esimene ketiratas 43 või 44 hambaga ?  Siiamaani olen peamiselt tuvastanud 47-hambalisi (nõuka meestekad) ,  Turitsil on 52 ,  1930'te aastate omadel 48 hammast , mingisuguse  Riia tehase omal ( vist esimese otsa " kahepulgaga" Ereliukaselt ) on 46 hammast.  Aga vaja oleks ideaalis 43 v 44 hambaga .  Kas keegi teab midagi arvata ?  

R


RE: K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? - aavu - 03-09-2016

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=16740
Olemas ta on aga millisel kasutati, pole aimu. Kellelegi tuleb ehk tuttav.


RE: K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? - stihl - 03-09-2016

Kas tänapäevasele, nelikant, keskjooksule ei kannata üle minna?
Maksab vast kogu keskjooksu komplekt 2€, kui hästi otsida.

Ja siis on hammakate valik juba tohutu, pane millist tahad, 44 hammast näiteks siin ja hind 11€. Ja võibolla kannatab seda ka turisti hammakaplokki kinnitada; ma ei tea neid poldiaugu mõõte. Aga ega venkud seda ise välja mõelnud, ikka kopisid kellegi pealt maha nagu neil kombeks.

Kui pole, mille külge hammakat panna, siis olen kõige soodsamat näinud siin. 15€.


RE: K: 43-44 hambaga esimene ketiratas? - s2si - 03-09-2016

Ega siin eriti mõelda pole midagi, osta ja börs lahti ning 20 euroste vene rataste ketirataste hambaid lugema.