D8 mootori jõudluse probleem -
malloviz - 20-10-2016
Tere
Kasutaksin ka tarkade inimeste abi. Nimelt on probleem võrri D8 mootori jõudlusega. Mootor käivitub paugust, kohapeal (jala peal) võtab pöörded kenasi üles, kuid kui sõitma minna siis ei ole jõudu. Vändates saab hoo üles, kuid esimese tõusuga on jõud kadunud, pöörded langevad ning sureb välja.
Olen foorumitest lugenud, et mõned saavad ka kinnise õhufiltriga sõita. Minul on see lugu, et filter peab olema ainult täiesti avatud asendis, muidu kustub kohe ära. Filter on lahti võetud ja sõelad puhastatud.
Eelnevalt olen puhastanud kontaktid ja süüdet igatpidi reguleerinud, vahetanud küünla juhtme ja proovinud erinevaid vene küünlaid, puhastanud õhufiltri ja karbussi ning muidugi reguleerinud küttesegu kruvi. Säde on ilus, kolb, rõngad ja silinder silmaga vaadates nagu uued.
Kui õhufilter maha võtta, siis on näpuga katsudes tunda, et imeb ikka korralikult.
On küsimus, et kuidas saab kinnikeeratud õhufiltriga sõita? Kas kuskil on veel mingi õhukanal, kust küttesegusse õhk peaks pääsema?
Kellelgi mingit head ideed milles probleem võiks olla?
Tänades
Andrus
(Tartumaa, Puhja vald)
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
Tsistern - 20-10-2016
Süüdet pole, mõtet kruttida see on vaja panna täpselt paika.

kunagi oli pronkspuks kulunud ja see tegi ka sellist nalja et käima läks kuid jõudu polnud.
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
iceman - 20-10-2016
ei tihka väga midagi prognoosima hakata palja jutu peale , kuna mootor , mis koosneb umbes kümnest osast võib endas peita suurusjärgus sada viga . hea lihtne jõuetuse põhjus on kinnitahmanud väljalase , aknad ise , leegtoru , olenevalt tüübist kasumps ise .
õhupuhasti ei ole kuskiltotsast hermeetiline , ega evi ka erilisi puhastusomadusi , hoiab jämedama liiva mootorisse satumast. teoreetiliselt peaks külma mootorit käivitama kinniste avadega .
jõuetuse põhjuseks on tihtipeal mootoriosade kulumine , kuid kui imemine on näpugatuntav , siis vast seekolvikrupi kehv seis langeb ära . kui nn pronkspuks ehk pöördsiiber on kulunud , siis tõesti on jõudu vähe ,kui see oleks just õhufiltri sulgemisega ravitav , kindlasti on vajalik mootorikaante olemasolu , eriti siduripoolel + hermeetiline tihend .
sääreka põhihaigus on düüsi osaline või täielik ummistumine , juhul muidugi kui üldse düüs on installeeritud . kuna võimaldab segukruvi palju kruttida , siis pigem on düüse olemas .
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
malloviz - 20-10-2016
Tänud õpetussõnade eest. Praeguse arutelu põhjal peaksin mootori uuesti lahti võtma ja pronkspuksi olukorda uurima. Foorumite alusel saan aru, et see puks just letikaup ei ole.
Mootori olen ka osaliselt lahti võtnud, aknad puhastatud, leegitoru puhastatud ja sumps seest ära puhastatud (väike sumps mille sees aukudega toru).
Silinder, kolb ja kolvirõngad on ilma ainsa kriimuta ja tunduvad kui uued. Kuidas saab hinnata kolvirõngaste seisukorda? (ei leia ka foorumitest sellele ilmselt lollile küsimusele vastust). Kolvikrupp tundub tihe ja toimiv.
Kaaned on koos väga korralike originaaltihenditega. Saan aru, kui siduripoolne tihend läbi laseks siis sealt toimuks lisaõhu juurdetulek. Selle mootori puhul on see teema, et ta ei kannata üldse seda, kui hakata õhufiltrit suletud asendisse keerama. Kohe hakkab mootorit välja suretama. See ongi üks kummaline nähtus, mille kohta ma teistest foorumite teemadest infot ei leia.
Karpa juures on kõik düüsid, avad, pilud puhastusvahendiga läbi puhastatud.
Käivitub ja pöördesse läheb väga ladusalt, kuid sõites, kui jõudu vaja läheb, siis seda pole.
Süüde on paika pandud esmalt mootori enda käitumise järgi, mis ühtib ka kolvi tõusmisega (avanemine ~3mm enne kolvi ülesjõudmist).
Hakkan siis seda pronkspuksi teemat uurima. Kui keegi oskab veel selgitada seda õhufiltri teemat, miks ei kannata mootor üldse õhufiltri sulgemist? (ehk saab sellest midagi järeldada)
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
linnuke - 20-10-2016
Vaadates kõik jublakad ilusad

Testiks ehk kompressi.
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
Tsistern - 20-10-2016
Kolvirõngas asetatakse silindrisse ja kontrollitakse ära lukuvahe?, Kui ma nüüd puuse ei pane. kahjuks ma seda kulunud kolvirõnga lukuvahet ei tea, sest ise pole ammu tegelend selle asjaga. hea oleks võrrelda uut ja vana kolvirõngast. Ps kui kolbi ja rõngaid vahetad ja silinder jääb vana siis, kulutab silindri hülsi ovaalseks...
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
Holster - 21-10-2016
http://jawavaruosad.wixsite.com/moto/- Seal paistab olevat see pronks puks , maksab 1 euro nii et proovida ju võib. Samas võib arvata et nii lihtsalt ei pääse ja tuleb vastava mootori ja väntvõlli järgi treida.
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
Laurts - 21-10-2016
Ei ole küll kalibreeritud tööriist aga kas sõrme küünlaaugu peal jaksab hoida? Kas mõistliku heliga videot saad teha hetkest kui ei jaksa minna enam, gaas põhjas sõites võiks ehk hääle järgi aru saada kas segu paras. Ilma sumpsi ja õhupuhastita ei ole proovinud?
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
klaave - 21-10-2016
Võin panna küll puusse, aga kui oma kogemusi (pea 30a, tagasi) mäletan õieti, siis kui kannatas kinnise õhuklapiga sõita, pidi saama kuskilt juba lisaõhku, tavaliselt oli mõni tihend otsa saamas. Käivituseks külmal mootoril sai küll õhuklapp suletud, aga üsna ruttu pidi avama muidu suri ära.
Sai ka neid õhupuhasteid lahti võetud ja sõelasid läbi pestud bensuga, aga peale seda kippusid tihti ära lagunema, kuna kõrvakesed, mida sai painutatud lahtivõtuks, murdusid.
Segukruvid said muidugi ümber tehtud,(liblikaks), et oleks mugav sõidu ajal näpuga leida see magusam koht, kus paremini töötas ja tegelikult sai neid kruttida kogu aeg, sest kui tühikäigul töötas justkui ilusasti ,siis lõpp kiirusele põhjakaasiga sai alati natuke juurde. Kuid see pidev kruttimine rikkus keeret ja isegi sealt kaudu imetav õhk oli liiast.
Sai lisatud ka kastoorõli, see saatan põles natuke vist kehvemini - lõhnas üsna meeldivalt - aga samas tegi ka mootori justkui tihedamaks ja mingeid väiksemaid lisaõhu võtmisi aitas ajutiselt pidurdada. Sama tegi ka tavalisest rohkema õli lisamine kütusele, aga see ei olnud nii meeldiva lõhnaga ja suitsupilv jäi ka kole maha. Külatädid olid üsna kurjad.
Kas bensupaak õhku saab küllaldaselt peale. Oli kord juhus kus järjekordse "mudakrossi" ajal sattus pori paagi korgile ja mootor suri ootamatult. Tükk aega sai mõistatatud milles asi. Kork maha, peale tagasi, paak aga sai õhku ja jälle hakkas tööle kuni järjekordse vaakumini. Läks poisikestel tükk aega enne kui aru saime milles viga.
Kord peale mootori lahti võtmist ja kokku panekut sattusid kolvirõngaste lukupilud ühele küljele, jälle polnud mingit jõudu, Oleks paigaldanud uued rõngad siis poleks võibolla märganudki aga kuna ühe purunenud rõnga asemele sai panna teine vana rõngas (vabade materjaalsete vahendite puudumise tõttu) siis olid ka pilud tänu kulunud rõngastele suuremad. Käima läks aga jõud jäi napiks (võrreldes sõprade masinatega) ja üsna ruttu sai kaubeldud papsilt uued rõngad - (õigemini materjaalseid vahendeid) mis tähendas muidugi mitut päeva ka peendramaal töötamist
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
Talupoeg taluja - 21-10-2016
Kui tõmbad mootorilt silindri maha ja vahid kolvirõngaste seisu siis on juba hilja,pead uued panema.
Sellepärast,et pärast silindrit tagasi pannes ei ole enam seda jõudu ja ei tule ka.
T.
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
iceman - 21-10-2016
õhufiltri teema siis . kui töötaval mootoril õhufiltert sulgeda siis segu muutub ülemäära rikkaks ja küünal läheb täis . mootorsael , millel suretusnupp ei toimi käib suretamine just õhu pealevoolu sulgedes , ehk tõmbad toore peale .
kui sinu juhtumil peale õhufiltri sulgemisega väljasuretust küünal maha keerata , peaks ta märg olema . üleüldse saad kahetaktise karpareguleeringut hinnata küünsa seisukorra ja värvi järgi .
kuid su põhiprobleemiks on jõuetus , mitte kinnise õhuga sõitmise võimalikuse saavutamine , ma eeldan .
oleks vaja teada , mida mootoriga on tehtud eelnevalt . see et asjad väljanäevad läikivad pole veel millegi eelduseks . tihti kujutatakse ette , et ma panen uue kolvi vist , küllap siis .... . selliseid asju aetakse ikka süsteemselt ja vajaduspõhiselt . uus kolb annab efekti nikasiilitud silindris , kus vahetadki kolbi ainult , kuna silinder sisuliselt ei kulu. malmhülsi puhul toimub kõigi osade kulumine ühtlasemalt.
oled õieti aru saanud , et silindrit saaksid testida rõngaga . tähendab siis paned kõigepealt kolvipealt rõnga silindrisse ja liigutad teda ilmarõngasteta kolviga eri asenditesse rõnga tööpiirkonnas , mõõtes samas kaliibriga lukupilu . kui rõnga otste kaugus üleval , all ja keskel ei muutu , on hülss silindriline . kui muutub , no siis see teine varjant .
kui rõngad oma sissetöötatud asendist ära nihutada , siis tõepoolest tõesti kontakt hülsiga halvenema , kuid see pole fataalne ilmselt kulub mõneseja kilomeetriga parajaks.
reeglina kulub hüls , ning sellega seoses rõngas ja pisut ka kolb eest ja tagant , tekitades ellipsit ja akendekohalt tünni kuju hülsile . kui selliselt kulunud , kuid läikiv ja kriimudeta hülss varustada uuekolvi+ rõngastega , ei ole tulemus ootuspärane.
veel pöördsiibrist ehk puksist . seesinane pronksist , või uuemaaegsel mootoril malmist silindrike ongi siduripoolne vändatihend . seda kodusel teel vahetada ei ole reaalne , samuti ei ole mõtet mingit valmis toorikut osta . pole vaadanud , kuid ilmselt narva venemees müüb kepsu ülemisesilma puksi .
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
iceman - 21-10-2016
(21-10-2016, 12:58 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Kui tõmbad mootorilt silindri maha ja vahid kolvirõngaste seisu siis on juba hilja,pead uued panema.
Sellepärast,et pärast silindrit tagasi pannes ei ole enam seda jõudu ja ei tule ka.
T.
täiesti õige , jällegi üks D mootori eripära , puuduvad rõngastopper tftid .
muide kui tõesti osutub kurjajuureks see pöördsiiber/puks siis treial abiks , mõningaid peaks ka nõuandjate/sõnavõtjate seas olema .
elu on näidanud , et tegelikult on võimalik kovirõngad kolme tunniga ekstreemtingimustel nõnda ära kulutada , et neljandal tunnil ei tahtnud enam hästi käivituda ja viiendal tunnil enam hoopiski mitte . selleks ajaks olid rõngad lihtsalt kolviga tasa kulunud , ega suutnud anam tihendusega tegeleda , aga seni kuni veel käima sai , seni ka sõitis .
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
rainer - 21-10-2016
kepsu pronkspuks ja kolvisõrm paistetavad kuumas kinni - mitte mõõtude sobimatus, vaid hilisematel kepsudel ebapädev õlitus - üles otsa lõigatud pilu ei võrdu vanemate väntade kolme puuritud auguga. jääb kuivale. külmalt toimib ok ja koormuseta toimib ok, aga nagu kuumaks ja koormus peale, jääb kui puss kännu taha kinni. lõpuks kulutab see paistes ja poolmonoliidistunud kepsusilm-kolvisõrm liide kolvisilmad ära ja siis juba suurem probleem. puuri 3,5mm augud silma alumistesse äärtesse, vana d6 ( ja vanemate ) stiilis, ja korras. ei pea mootorit mahagi võtma - piisab silindri-kolvi eemaldamisest, lihtsalt vt, et puru karterisse ei pudene.
RE: D8 mootori jõudluse probleem -
rainer - 21-10-2016
õhupuhastist:
selles on u. 13-15 kihti/ratast võrku. õhupuhasti saab paremaks optimeerida kui eemaldada u 7 kihti. sel juhul pingutada peale ka sisemise kolmsõrm-taldrikvedru sõrmesid (pinget). panna koostamisel võrgurattad 45-kraadise võrgusilma nurga all üksteise peale kokku ja äraväsinud kolme kopsikukeelekese korral võib ka joota mõnest punktist tinaga, jääb väga hästi püsima. tulemus : segukruvi tuleb eelnenuga võrreldes pool tiiru rohkem välja/rikkamaks keerata - niipalju paremini hakkab õhku peale saama. samas jääb õhu puhastatavus veel rahuldavaks. sel suvel 2000 km, sh 300 kruusateid. null probleemi. õhupuhastajat vaja muidugi suht tihti puhastada (võiks iga 50-150 km tagant - sõltuvalt kui tolmuses keskkonnas sõidetakse) - lodistad bensiinis-naftas läbi, ja siis suruõhuga puhtaks. paar tilka õli august sõeltele ka mõistlik - kontakt-tüüpi õhupuhasti .