Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 27-10-2016
Jumps tundub viimasel ajal päris popp masin olevat siin foorumis. Aga ega siis midagi, trügin kah vaikselt suurte poiste liivakasti.
Vaevu nädal tagasi sai ära toodud. Kõik käib ja toimetab, siit sealt tahab tegemist. Väntvõll on hiljuti vahetatud, mootor käib ja käivitub väga hästi. Tunnilugeja näitas midagi 4000 ja peale. Arvel ja isegi ülevaatusega. Eks vaikselt hakkan teda siit-sealt nokitsema.
Kohe tekkis küsimus ka, et kuidas käigukasti õli taset kontrollida?
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
SiimL - 27-10-2016
Tagasillas ja käigukastis üks ja sama reservuaar. Muidu väga korralik masin tundub
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 27-10-2016
Tänud.
Aga kuidas/kust tagasilla-käigukasti õli kontroll käib?
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
kris282 - 27-10-2016
Kuskil küljepeal peab kontrollpunn olema, nii umbes poole korpuse kõrgusepeal.
K.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
raudbetoon - 27-10-2016
(27-10-2016, 20:52 PM)kris282 Kirjutas: Kuskil küljepeal peab kontrollpunn olema, nii umbes poole korpuse kõrgusepeal.
K.
Ma ei taha küll õel olla, aga selle väljamõtlemiseks ei pea vist väga palju pingutama.
Mul omal sarnane masin, peaks vist ka järgmisel aastal õli üle vaatama, sel aastal enam niikuinii taha enam, külm juba. Ma ise pole seda väga otsinud, aga olen siis eelkõnelejaga nõus
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 31-10-2016
Eile tegin algust käivitusmootori vahetusega starteri vastu. Ega tal otseselt midagi viga polnudki (peale katkise karburaatori membraani), aga no ei ole see bensiiniga mängimine ikka minu teema. Külmalt läks nagu hästi, aga soojalt ikka oli mingi jant. Ja ma rohkem seda tüüpi ka, et isegi puu taga käimise ajaks lülitan mootori välja, et linnulaulu kuuleks.
Nupust käima panna ikka teine tera. Proovikäivituseni veel ei jõudnud. Jahutussüsteemi otsad sain veel pimadas kinni ära, aga elektri tegemine jäi järgmiseks korraks.
Väike segadus on mul selle käivitusmootori lülitamise hoovastikuga. Nimelt, kuidas ta siis töötab? Varasemalt olen teinud nii, et käivitusmootori käivitamise ajaks tõmban kangi alla. Kui too käima läks lükkasin kangi üles tagasi, mispeale suur mootor käima veeti ja niimoodi üles asendisse see kang ka jäi. Kas starteri puhul jääb see kang siis alatiseks üles asendisse? Kas tal on seal sees mingi süsteem, mis ei lase starterit või käivitusmootorit ennast suure mootori poolt ringi vedada? Käega katsudes tundus see hammasratas seal käivitusmootori all igatahes mõlemas suunas fikseeritud olema kangi ülemises asendis.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
saarrand - 01-11-2016
Nüüd starteriga toimid täpselt samamoodi, tõmbad selle kangi alla (pendiks sisse) ja hakkad käivitama. Kui läheb käima, lükkab automaatselt pendiksi välja. Pendiksi sisselülitamiseks kabiinist on olemas ka hoob, ma ei tea, kas sul on olemas. EDIT: näen pildilt, et sul on olemas! Ja starter osta nii võimas kui rahakott kannatab...
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
kolz - 01-11-2016
(01-11-2016, 09:40 AM)saarrand Kirjutas: Nüüd starteriga toimid täpselt samamoodi, tõmbad selle kangi alla (pendiks sisse) ja hakkad käivitama. Kui läheb käima, lükkab automaatselt pendiksi välja. Pendiksi sisselülitamiseks kabiinist on olemas ka hoob, ma ei tea, kas sul on olemas. EDIT: näen pildilt, et sul on olemas! Ja starter osta nii võimas kui rahakott kannatab...
Küsiks huvipärast, milline on käivitusmootori siduri ülesanne? Kas see fikseeritakse pidevalt vedavasse asendisse, või kasutad seda ka käivitusprotsessi juures edasi. Pendiks sisse - starter käima- sidur kokku? Ja kui sidur pidevalt lülitatud, kuidas pendiks sellisele äkkisele lülitusele vastu peab?
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 01-11-2016
Aaa.. nüüd vist isegi tundub juba loogiline see asi. Ma saan aru siis, et pendiks läheb sisse kangi alla tõmbamisega ja siduri paneb kokku üles tagasi lükkamisega. Ise pakuks, et elektristarteriga paneks siduri kokku (lükkaks kangi üles tagasi) juba enne starteri käima panemist. Elektristarteril mingit hooratast ju nagunii pole, mis annaks eelise siduri libistamisel.
Starteri ostsin muidu 3,2kW. 4kW oli juba pea 100 euri kallim.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
saarrand - 01-11-2016
(01-11-2016, 10:39 AM)olli Kirjutas: Aaa.. nüüd vist isegi tundub juba loogiline see asi. Ma saan aru siis, et pendiks läheb sisse kangi alla tõmbamisega ja siduri paneb kokku üles tagasi lükkamisega. Ise pakuks, et elektristarteriga paneks siduri kokku (lükkaks kangi üles tagasi) juba enne starteri käima panemist. Elektristarteril mingit hooratast ju nagunii pole, mis annaks eelise siduri libistamisel.
Starteri ostsin muidu 3,2kW. 4kW oli juba pea 100 euri kallim.
Jah, niimoodi ongi. ennem seletasin vb pisut mitte nii arusaadavalt, aga mõtlesin täpselt niimoodi. Ma ise panin alguses 2,7KW starteri, too oli küll ilmselgelt liiga lahja, Soojalt oli okei, aga külmalt pidi ikka liiga pikalt ketrama. 3,2kw on juba teine tera!
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
labtec4 - 01-11-2016
Mul on mtz 50nel 2,7kw ja mtz80nel 3,2kw sama süsteemiga mölemad. Selle siduri vöid kohe jäädavalt kinni panna, ainuke asi mida lülitad on pendiks. Ise olulist vahet ei ole märgand, 2,7sel ja 3,2sel, mootor peab mineja olema.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
KopliKrahv - 01-11-2016
Ütleme nii, et mtz peal on 2,7 ja 4kw vahe igatahes seda saja eurost hinna vahet väärt.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 06-11-2016
Starteri paigaldus lõpule viidud. Ka kütusefilter edasi nihutatud ja kronsteini abil ikkagi kahe poldiga kinni. Ainult akukaabel sai esimese hooga pikem leitud kui vaja oleks, tuleb hiljem parajaks teha.
Proovikäivitus tehtud. Termomeeter näitas -6. Traktoril peal olnud teadmata päritolu 75Ah aku esimese hooga eriti vedada ei jõudnud. Sai siis juhtmetega teine 95Ah lisaks ühendatud. Paar tiiru mootorile peale ilma kompressioonita, siis surve peale ja käima ta läkski. Suht paugupill, võib öelda küll. Soojalt ei olnud ka ainult traktori enda akuga mingeid probleeme. Nii et esialgu võib ettevõtmisega 100% rahule jääda. Aku ehk vaja võimsama vastu vahetada millalgi. Võimsamad massikaabel ja massilüliti juba valmis pandud.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
mlsluik - 06-11-2016
Käivitusmootori reduktorisse uus õli ka siise ning siis juba päris hea.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 06-11-2016
Kui käivitusmootori maha võtsin, siis nägin et see reduktor oli õlist täitsa tühi. Seega ega ma kindel polnudki, kas sinna üldse õli käib või võib ta sealt kuhugi käivitusmootori sidurisse vms kohta edasi pääseda, kuhu ei tohiks. Esimese hooga sai igatahes hammakad rohke määrdega kokku tehtud ja niisamuti kokku pandud. Samas mingid punnid seal küljepeal justkui oleks tõesti. Äkki teab keegi isegi mingit kogust mulle öelda, et päris tunde järgi teda sisse kallama ei peaks? Ülemise punnini tunduks nagu liig..
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
mlsluik - 06-11-2016
Ülemise punnini jah...
Kas plastikust hammakas oli veel alles või siledaks lastud
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
jürimees - 06-11-2016
(06-11-2016, 18:00 PM)mlsluik Kirjutas: Ülemise punnini jah...
Kas nn ülemine punn ei ole mitte käivitusmootori siduri/ pendiksi kinnituspolt?
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
mlsluik - 07-11-2016
(06-11-2016, 23:13 PM)jürimees Kirjutas: Kas nn ülemine punn ei ole mitte käivitusmootori siduri/ pendiksi kinnituspolt?
Muidugi, andeks minu viga.
See on see kui enne kirjutad ja siis mõtled
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
olli - 07-11-2016
Tänud!
Plastikust hammasratast ei mäleta et oleks üldse tähele pannud. Ma väga ei uurinud ka küll. Rohkem selline käivitusmootor maha ja starter kohe peale.
Nii et selles osas ei tea tõesti.
RE: Jumz EO 2621 1990.a -
saarrand - 07-11-2016
(06-11-2016, 16:17 PM)mlsluik Kirjutas: Käivitusmootori reduktorisse uus õli ka siise ning siis juba päris hea.
No mul oli seal ka vesi sees näiteks....Aga õnneks midagi hullu ei olnud juhtunud, peale selle, et pendiksi hammasratas oli kinni mädanenud nuudi peale... Õli kogus mis sinna läheb, on väike, aga samas oluline.