automoto.ee foorumid
Mure volvo ltg bil 941 - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: Mure volvo ltg bil 941 (/showthread.php?tid=57361)



Mure volvo ltg bil 941 - zurik - 11-03-2017

Tere
Küsiks foorumlaste abi/nõu probleemi kohta Volvo LTG BIL 941 ga, nimelt käis genekas remondis ja vahetasin ära ka pingeregulaatori aga ikka annab genekas aku klemmidele 33 volti ? Tühikäigul on 27-28 v aga kui pööret tõsta siis annab genekas kuni 33 volti välja ?

On kellelgi teadmisi kuidas sellist pingeregulaatorit testida annab?

   


RE: Mure volvo ltg bil 941 - aavu - 11-03-2017

Esimene soovitus - hoia mõõtmise ajal mingi koormus taga. Kasvõi esitule pirn või töökorras aku (rikkis akust kasu pole). Ära mõõda tühja alaldit. Teine soovitus - mõõda SEIERIGA (osutiga) testriga, arvnäiduga tester võib eksida aga ei pea eksima.


RE: Mure volvo ltg bil 941 - zurik - 11-03-2017

(11-03-2017, 22:51 PM)aavu Kirjutas:  Esimene soovitus - hoia mõõtmise ajal mingi koormus taga. Kasvõi esitule pirn või töökorras aku (rikkis akust kasu pole). Ära mõõda tühja alaldit. Teine soovitus - mõõda SEIERIGA (osutiga) testriga, arvnäiduga tester võib eksida aga ei pea eksima.

Koormus on salongi ventilaatorite näol taga, koos armatuuri valgustusega aga ei mingit muutust ? Seiernäiduga multimeetrit pole aga kohe kuskilt võtta.  Akud on uued !


RE: Mure volvo ltg bil 941 - pen.skar - 12-03-2017

Palju ampermeeter laadimist näitab? Pirne läbi ei põleta? Generaator annab välja igasugu võdinaid, digitester võib just piigi otsa sattuda ja seda tõe pähe pakkuda. Analoogi ehk osutiga voltmeetri pead korraks kuskilt leidma, siis saab edasi minna.


RE: Mure volvo ltg bil 941 - zurik - 12-03-2017

(12-03-2017, 02:31 AM)pen.skar Kirjutas:  Palju ampermeeter laadimist näitab? Pirne läbi ei põleta? Generaator annab välja igasugu võdinaid, digitester võib just piigi otsa sattuda ja seda tõe pähe pakkuda. Analoogi ehk osutiga voltmeetri pead korraks kuskilt leidma, siis saab edasi minna.

Ampermeetril mis autol peal on numbri skaalat ei ole.Seier on pluss poolel,nii umbes skaala keskel. Pooltule pirnid põletab läbi, samuti keeldusid osad armatuuri näitajad töötamast.
 Multimeetri kohta võin ütelda et mõõdetud on korduvalt ja igast asendist ning kasutan kallima otsa multimeetrit,tootjaks Fluke.
 Eks uurin kas mõnel tuttaval on seieriga multimeetrit.


RE: Mure volvo ltg bil 941 - stihl - 12-03-2017

No siis pole seal rohkem midagi mõõta, kui 24V pirnid maha põletab. Ära rohkem jama, laseb veel näidikute pingestabika jne ka õhtale. (kui juba ei ole)

Geneka seda plokki muud moodi kontrollida ei saagi, kui in situ mõõta geneka väljundpinget. Loomulikult, eelduseks on see, et ta on õigesti külge ühendatud ja genekas ise korras.
Kui liiga kõrge > uus regulaator.


.


RE: Mure volvo ltg bil 941 - zurik - 12-03-2017

(12-03-2017, 10:13 AM)stihl Kirjutas:  No siis pole seal rohkem midagi mõõta, kui 24V pirnid maha põletab. Ära rohkem jama, laseb veel näidikute pingestabika jne ka õhtale. (kui juba ei ole)

Geneka seda plokki muud moodi kontrollida ei saagi, kui in situ mõõta geneka väljundpinget. Loomulikult, eelduseks on see, et ta on õigesti külge ühendatud ja genekas ise korras.
Kui liiga kõrge > uus regulaator.


.

Eile pimedas kontrollisin ka juhtmeid mis genekast tulevad,vähemalt tähistuse järgi on juhtmed paigas,eks täna valges "helistan" pingeregulaatorisse minevad juhtmed kontrolli mõttes läbi.