milline võiks olla algajate vormelisari -
vootele - 24-04-2004
Mõtlesin, et kirjutan oma mõtted siia.
Teatavasti on Eestis üks vormelisari: F-Baltic (kui välja arvata U.Uusneem oma F-3 autoga) ja see on läinud juba päris profiks ja kalliks. Selle ala ringkondades on ammu välja öeldud mõte, et oleks vaja lisaks odavat ja lihtsat klassi, kus kõik sõidaks sama marki autodel sama mootoriga.
Lisaks loobus Kavori team eelmisel aastal oma tehase autol (Estonia 26/9) sõitmast, mis võib tähendada estoniate lõppu.
Tehes väikest uurimustööd netis avastasin sellise massilise vormeliklassi nagu Formula Student. Seal on lubatud kasutada 600cm3 mootorratta mootorit, mida on piiratu sisselaskel oleva seibiga.
mõned pildid:
Miks mitte midagi sarnast teha Eestimaal.
Näiteks võtta 600cm3 Honda mootor, ülekanne tagasillale oleks ketiga, taga puuduks diferentsiaal (võidusõidus pole see ju nii tähtis), raam oleks ruumiline teras-toruraam, pidurid saaks mõnelt sõiduautolt.
Mitte midagi sellist, millega Kavor hakkama ei saaks.
Seda enam, et neil niikuinii vedeleb vanadest aegadest igasugu vormeli juppe.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
arst666 - 25-04-2004
minu arust n see täesti ok mõte kui ma õieti aru sain.
eesti vormel või midagi sellist oleks ok(Y)
hakka tegema kui raha on.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari - zaz - 25-04-2004
ob jah hea mõte . olen selle isegi mõelnud.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Chobram - 24-12-2004
see hea m6te jah. samas varjant olex, et teha eraldi klass mitte aint asfaldil s6idux vaid ka n2it rallikrossiks. samad masinad v6ic olla aint siis kummide vahetus
masinate ehitusex v6ix olla mingid eraldi normid ning joonised ning kui asja mitte v2ga kallix ajada, siis olex osav6tjaid kyll, ma arvan.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Aspelund - 24-12-2004
Üks ettekujutus vabaklassi vormelist:
kere ja sillad standart (saadaval nii valmiskomplekti kui iseehitatavana).
Tehnika võimalikult odav (näiteks sapaka mootor/kast). Ümberehitusi minimaalselt, sisselaskel piiraja.
Kummid/bensiin kõigile samad, poest saadavad (üks pakkuja/sponsor).
Ei mingeid tiivakesi.
Iga võistluse järel kolme esimese masina mootor võetakse lahti ja mõõdetakse vastavus tehase andmetele. Väldib olukorda, kus hakatakse keemiat tegema (mosseliiga praegune olukord).
Asp
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Chobram - 26-12-2004
nu aga inseneerid, keevitajad jne. t88le!!!!
endal pole kahjux seda pysivust ja autoriteeti, et asi k2ima lykata.
RE: RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
vootele - 28-12-2004
Aspelund Kirjutas:Üks ettekujutus vabaklassi vormelist:
kere ja sillad standart (saadaval nii valmiskomplekti kui iseehitatavana).
Üldiselt (kui tiivad välja arvata) on selline sari järgmine aasta tulekul Estonia Cup nime all. Mootor on siis stock lada 1.6 ja auto Estonia mudelid 18 kuni 26. Üks sõit juba see aasta oli, sellest võib lugeda näiteks
www.amperracing.ee saidilt.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Aspelund - 28-12-2004
Estoniatega on veel see pisike probleem, et nad on algajate klassi jaoks liiga head. Lisaks on nende \"forseerimine\" suure rahakoti omanikel liiga lihtne, see aga programmeerib juba algusest sisse suure ebavõrdsuse.
Mu mõte oli see, et eksisteerib üks lepinguline raami/sillatootja, keda kasutatakse, samas on olemas ka joonised neile, kes ise teha tahavad (kohustusega see muidugi hiljem kontrollida lasta). Annab juurde võrdsuses ja jätab rahakoti paksuse tagaplaanile. Kui juba võrrivõidusõidu masinatesse kümneid tuhandeid pannakse, mis siis vormelisarjas juhtuma hakkab?
Aga näiteks vana Estonia 3 kloonid oleks selles mõttes huvitav lahendus. Urali mootor, mootorratta rattad, lihtne kere. Veidi retro, samas lihtne ja juhi sõiduoskust rõhutav. Ja ka tuunimisosade komplekte ei leia tehnikale igast poest, iga kodanik saab oma oskust ise lihvida.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Chobram - 28-12-2004
nu estoniat vast garaazis kahe mehega valmis ei tee... v6i?
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
mrali - 28-12-2004
Lääneriikides on rakendatud ka varianti,et autod on enne iga võistlust osalejate vahel välja loositud.Nii oli näiteks alles mõni aasta tagasi Saksamaal VW Lupo karikasarjas.
RE: RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Volgamees - 29-12-2004
Chobram Kirjutas:nu estoniat vast garaazis kahe mehega valmis ei tee... v6i?
Miks siis ei tee,kui on olemas mehed kes on midagi taolist enne teinud ja olemas raha ning jupid, mis siis takistuseks saab olema,netis ju palju materjali kindlasti ,kuidas midagi teha.
Igatahes jõudu, idee on hea.
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Chobram - 30-12-2004
...nu vot kui on olemas mehed kes enne vormelit ehitand. aga jutt k2ib algajate vormelisarjast..
RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
Chobram - 06-01-2005
alustamisex vajalikud:
joonised raami ehitusex,
ettekirjutused erinevatele detailidele (st panna kirja nagu eespool kirjas, et kasutada kas zazi v6i muid sildu jne.)
ehitus peax j22ma 10000kr piiridesse
v2ljamaal juba s6idetaxe tsiklitega kruusal ning asvaldil. mix ei v6ix \"vormeliga\" sama teha
RE: milline võiks olla algajate vormelisari - elar - 20-04-2005
äkki saad
siit mõned ideed. vaata sealt äärest ka eelmiste hooaegade masinaid. Eestis võiks asi võib-olla natuke vähem keerulise (turbota) olla. Raam võiks olla kõigil sama, ehk siis miskine firma või eraisik, kes siis \"starter-kite\" toodab. Kui asi ~10k juurede jääb, siis oleks vast päris palju osalejaid.
Aga kruusal kihutamine võiks minu arvates ära jääda. Need tunduvad piisavalt kõrged, et ka tänavatele rajad teha (linnavõimudega kokkuleppel loomulikult).
RE: RE: milline võiks olla algajate vormelisari -
vootele - 06-05-2005
elar Kirjutas:Need tunduvad piisavalt kõrged, et ka tänavatele rajad teha (linnavõimudega kokkuleppel loomulikult).
põhimõtteliselt võiks nendega isegi kardiradadel sõita, kuna mõõdud on suht väikesed
Väike video ka
SIIN