Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
Peeter80 - 05-12-2022
Vajan natuke abi kaasamõtlemisel. Õhtune ajuderagistamine mehhaanikainseneridele:
Ülessanne on kontrollida võlli A eelpinget ja vajadusel korrigeerida. Selleks kinnitatakse võlli otsa ketas (B) mille külge seotakse nöör mille külge omakorga raskus 900g. Võlli eelpinge on õige kui võll teeb 1 pöörde sekundis etteantud raskuse mõjul.
Küsimus kui suur peab olema ketta B diameeter, et antud kontroll oleks tõene? Kas üldse on meil piisavalt andmeid, et antud ülesannet lahendada?
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
v6sa - 05-12-2022
Jutt siis võlli laagrite eelpingest?
Ilma raadiuseta ei tähenda raskus midagi. Selle saaks arvutada, kui teada võlli takistusmomenti.
Kui täpne olla, siis peaks koostu temperatuuri ja määrde olemasolu ning omadusi mõõtmise ajal ka teadma.
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
Marko - 05-12-2022
v6sa läks vist liiga kaugele, need määrded jne taanduvad välja kui järgi mõelda. Ma küsiksin pigem, kas inertsi peab arvestama? See tähendab, et kas võll peab tegema tiiru sekundis esimese või teise sekundi jooksul?
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
Walter - 06-12-2022
Inertsmoment oleneb kettast:
https://et.wikipedia.org/wiki/Inertsimoment
Õigele inertsmomendi valemile poogi Newtoni II seadus külge ja nii ta tuleb..
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
v6sa - 06-12-2022
Ei taandu, KUI on tegu pingutatava laagrisõlmega. Olen ise koostanud surutsi paigutatud laagritega võlli, mille reguleerimisjuhendis oli nõue reguleerimispuksi täpse pikkuse määramiseks laager pesta ja koostada mõõtmiseks sõlm mootoriõliga määrituna. Seal oli hammasratta kinnitusflants olemas, millele tuli rakendada mäletamist mööda 12 N tõmmet ja pidi pöörduma. Õige puksiga lõplikuks koostamiseks tuli laagritesse lisada täpne kogus etteantud plastset määret.
Me ju ei tea, mille kohta küsimus on. Samuti ei tea me, kas tegu ongi mingi keeruka ja täpse seadisega või on austet ksf! meid lihtsalt irriteerimas
900 g on päris vähe - kõigest rammus 9 N.
Sellega olen nõus, et määrde ja temperatuuri mõju on vähemalt suurusjärgu võrra väiksem tulemusele, kui ketta mõõtmetel.
Siiski, vaid 9 N...
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
Peeter80 - 07-12-2022
Vabandust, tegemist on jah võlli laagri pingutamise protseduuriga. Täpsemalt siis 1976a Honda mootorratta taga reduktoris oleva võlli laagritega. Kindlasti ma ei tillita siin kedagi. Lihtsalt antud meetod on 1976a töökoja manuaalis kirjas ja on ettenähtud asja kontrollida antud meetodil kasutades selleks spetsiaalset Honda tööriista/rakist (detail B siis). Tööriista kuskil täpsemalt kirjeldatud pole ja mõtlesin ose teha ning tekkisgi üles küsimus õigete mõõtude kohta.
RE: Aita lahendada mehhaanika ülessanne -
Marko - 07-12-2022
Sellisel juhul jääb vastus saamata kahjuks. Võlli pööramiseks on vaja võimsust, mille leidmiseks ongi vaja aega ja pöördemomenti teada. Aeg on olemas, pöördemomenti ei võlu ilma selle ketta läbimõõduta kusagilt välja.
EDIT: kusjuures selline tehnoloogia on mulle lapsepõlvest tuttav. Nimelt rääkis üks tark mees Volga vända koostamisest, et kepsusaale on siis õige pinguga kui käega kõvasti lükkad ja keps teeb ühe tiiru. Sisuliselt sama asi ju.