automoto.ee foorumid
Jää/Lumeradade ajalugu - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Jää/Lumeradade ajalugu (/showthread.php?tid=66866)



Jää/Lumeradade ajalugu - silver888 - 06-03-2024

Tervist. 
Oleks tarvis lapsele infot uurimistöö jaoks! 
Ehk keegi teab või teaks kedagi omakorda kes mäletab millal olid esimesed võistlused sõiduautodele jää/lumerajal!
Abiks igasugune info/pilt või nimi kelle käest küsida!

Ette tänades


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - Aspelund - 06-03-2024

Arno Sillat ja Mootorispordi muuseum.

https://momu.ee/kontakt/

A.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - hobiautod - 07-03-2024

(06-03-2024, 16:00 PM)silver888 Kirjutas:  Tervist. 
Oleks tarvis lapsele infot uurimistöö jaoks! 
Ehk keegi teab või teaks kedagi omakorda kes mäletab millal olid esimesed võistlused sõiduautodele jää/lumerajal!
Abiks igasugune info/pilt või nimi kelle käest küsida!

Ette tänades
Tallinna Hipodroom on kindlasti üks vihje mida uurida.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - hobiautod - 07-03-2024

Ksf. Helitehnik peaks seda raamatut omama


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - hobiautod - 07-03-2024

Kaanest ka pilt.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - Dikson - 07-03-2024

LUMERAJAST sai JÄÄRADA

https://dea.digar.ee/article/spordileht/1964/03/09/16

JÄÄRADA 

https://dea.digar.ee/article/uhistoo/1977/03/22/16.1

«AUTOMI» AASTAST JA JÄRVEJÄÄL SÕITMISEST

https://dea.digar.ee/article/toorahvaelu/1978/03/14/38

jne.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - Mossemees - 09-03-2024

Mitte küll just võidusõit, aga lõbusõit, mis paraku 9 ohvriga lõppes: https://tehnika.postimees.ee/125267/eesti-ajaloo-rangimate-ohvritega-liiklusonnetus-uheksa-hukkunut-tartus-emajoe-jaaaugus
Arvata on, et niipea, kui autod Eestis vähegi juba levima hakkasid, nii ka jääle mindi. Olgu siis niisama ühe autoga lustima või mitmekesi. Tugev jää oli noil aegadel praktiliselt ainus koht, kus autod n.ö. joonele panna sai.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - Mossemees - 09-03-2024

Üks lugu "jäärajasõidust" tuli veel meelde. Juhtunud see millalgi sügaval nõukaajal. Olnud Eestis külas delegatsioon kusagilt vennasvabariigist (äkki Ukrainast?). Olid oma punavalge "akvaariumi" e. maaliini-Ikarusega. Mingil hetkel siis Tallinnast lääne poole minema pandi ja no teadagi, kes see siis head pead raisku tahtis lasta. Võeti ise, anti giidiks kaasasaadetud kohalikule mehele ka. Külalised küsinud, et kas teil Eestis steppe ei olegi või? Giid siis seletanud, et ei ole jah, meil kõik siin metsad ja põllud vaheldumisi. Sõidetud ikka edasi ja edasi... Eks "giid" jäänud ka tukkuma vahepeal. Lõpuks külalised vaatavad: noh, ja nad ütlevad, et neil pole steppe või? Suur, lai lage lumine väli ümberringi, ei ainsatki puud ega põõsast. Tee ka hea, sirge ja sile, bussijuht andis mõnuga gaasi ja uhas ikka nii nagu Ikarussil torust tuli (ja tuli neil omajagu, olen oma silmaga näinud, kui Saksamaa kiirteel spido põhja aetakse ja natuke ülegi veel Cool ). Lõpuks jõuti välja mingisse imelikku kohta nimega Кярдла Big Grin .

Nojahh... Vahepealsel pole mõtet vist peatuda. Buss jäi seniks Hiiumaale, kuni jääolud praamil jälle liikuda lubasid. Ametlikult võinuks jääteel vast GAZ 51/52-ga sõita. Ligi 16 tonni kaaluva bussi päästis lihtsalt see, et juht hoogu maha ei võtnud. Kuidas aga tolleaegses piiritsoonis niisugune asi võimalikuks sai, ei tea siiamaani. Klassiekskursioonil käies tuli küll õpilaspilet ja sünnitunnistus ette näidata.


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - hobiautod - 09-03-2024

https://youtu.be/T2HJDiiQ0HI?si=E64duz4b4pgDPqGI8


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - Dikson - 09-03-2024

(Telefoni teel). Viljandi staadion oli eile

https://dea.digar.ee/article/spordileht/1962/03/12/28.3

(Telefoni teel). Viljandi staadion oli eile võistlusareeniks meie vabariigi mootorisportlaste paremikule. Siinsel lumeraja] korraldati kiirusvõistlused, mida jälgis ligi tuhat pealvaatajat. Kõigil võistlejail tuli 400 m pikkusel rajal sõita kolmel korral viis ringi (arvesse läks kaks paremat sõitu). Tehnilised tulemused (4 km läbimise aeg): 125 sm* J. Randla 6.47,0; 2. P. Tomson 6.59,8, 3. R. Ojata 7.04,0 (kõik Tallinna «TR»). 175 sm* 1. H. Järvekülg (Viljandi) 6.55,2, 2. L. Hint
8 58,4, 3. J. Raspel 7.32,4 (mõl. Tln. «TR»). 350 sm* 1. A. Põlda 6.29,2, 2. H. Järvan 6.29.2, 3. V. Helm 6.43,7 (kõik Tln. «TR»). Külgkorviga masinad kuni 750 sm s 1. E. Lehtmaa —E. Luig (Tln. «TR») 6.33.2.
L. Kaur


RE: Jää/Lumeradade ajalugu - aavu - 19-05-2024

Ainul seda mäletan, et rada läbis Levala küla munakivi teed. Orienteeruv kuupäev 1957. a. okt-nov.