automoto.ee foorumid
Tundmatu loom - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanade jalgrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104)
+--- Teema: Tundmatu loom (/showthread.php?tid=67018)



Tundmatu loom - Aspelund - 27-06-2024

Jäi silma selline tundmatu loom. Silt (auguvahe 68 või 69 mm) ammu oma teed läinud, raami värv ja kroom ajaga kõvasti vatti saanud.

Raami number viiekohaline, rantmantliga veljed, Torpedo vabajooks. 

Üks pedaal väga huvitava välimusega.


RE: Tundmatu loom - s2si - 28-06-2024

Natuke nagu lätlase nägu. Imelik pedaal võib ka olla 6 varba pedaal. Kes nüüd ütleb, milline lätlane lõi numbri sadulamuhvile raamikaela asemel?


RE: Tundmatu loom - kass - 28-06-2024

(28-06-2024, 09:14 AM)s2si Kirjutas:  Natuke nagu lätlase nägu. Imelik pedaal võib ka olla 6 varba pedaal. Kes nüüd ütleb, milline lätlane lõi numbri sadulamuhvile raamikaela asemel?

Õhtust!
Natuke rohkem, kui natuke lätlase nägu, isegi siis, kui ketiratas poleks originaal...
Ja seda, milline lätlane lõi numbri sadulamuhvile - seda on lihtne öelda, näiteks suurematest tootjatest Latvello, aga Latvello see ei tundu olevat ja rohkem ma ei oska kosta. Rattad on ka erinevate velgedega, sestap ka Torpedo rummu aasta ei aita eriti edasi, kuigi pigem tagaratas on originaalne. Läti silte mul eriti ei ole, nii et ka sildi kinnituse avasid ei oska kommenteerida...


RE: Tundmatu loom - kass - 29-06-2024

Ja tõesti, poste ise muuta ja kusta veidi aja pärast enam ei saa, nii on!
Aga tõenäoliselt ei ole selle jalgratta galvaaniline kate mitte kroom. Sellega on pidev jama - läigib, järelikult on kroom või nikkel, vahet pole, peaasi, et metall ei ole... ka siin voorumis üks väga lugupeetud kollektsionäär ja taastaja ja peatse muuseumi omanik tavatses alles hiljaaegu rääkida oma volgade niklist jms juttu...
Läti jalgratastel tuli kroon suhteliselt 30-ndate lõpus paraleelselt nikliga kasutusele, kroomitud jalgrattad olid kallimad, ka meie Saarel olid vist päris lõpuni tootmises nii nikeldatud, kui ka kroomitud mudelid. Saksamaal oli üleminek nikeldatud 2 - rattalistelt kroomitud mudelitele ca 1930.