Justy karburaator -
envi - 08-10-2024
Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.
RE: Justy karburaator -
Raudpats - 08-10-2024
Mis selle asendamise mõte või eesmärk on? Kas originaal ei toimi?
RE: Justy karburaator -
v6sa - 08-10-2024
(08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas: Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
...
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
...
Kui masinat hakkab kasutama inimene, kes oskab tooreklapiga ringi käia, siis suvaline "umbes üheliitrise vabalthingava" mootori lihtkarburaator saab hakkama. Peamine probleem on õhutiheda ühendusflantsi tekitamine karburaatori ja sisselaskekollektori vahele. Mis ei tohiks praegusel CNC ajastul olla enam ülepääsmatu.
Väiksema mootori pealt pärinev jätab mootori nälga, suuremalt pärinev hakkab uputama, kui düüse ei korrigeeri. Võin loomkatseks eraldada ühe Škoda 1,2liitriselt pärineva Jikovi toodetud Weberi koopia.
Samas - kuniks ajuga tüüritav karburaator toimib, võiks seda edasi pruukida - japside karburaatorid on üldiselt töökindlad asjad, kuniks neisse meil müüdavat bensiinilaadset toodet nimetusega 95 ei jäta kuivama.
RE: Justy karburaator -
envi - 08-10-2024
(08-10-2024, 09:22 AM)Raudpats Kirjutas: Mis selle asendamise mõte või eesmärk on? Kas originaal ei toimi?
Kui oli veel Justy, toimis.
Eesmärk on süsteemi integreerimisel uue auto külge mitte lolliks minna.
Bensiinipaak tuleb teha otsast lõpuni uus, originaalis tuleb/läheb paagist koos täiteavaga 6 toru.
Kapoti all on väga vähe ruumi, kere on Chatanet CH26
Kõik need klapid, solenoidid, voolikud, canister,... tuleb kuskile sobitada.
Enamus nendest on selleks, et kõik aurud lõpuks põletatud saaks.
Elektriskeemi saaks palju lihtsama, see tuleb kahest kokku ehitada.
Aga nagu ma alguses küsisin, võib olla tulebki originaal alles hoida.
RE: Justy karburaator -
Raudpats - 08-10-2024
Ei tunne seda konkreetset mootorit. Kui seal on palju andureid ja elektroonikat, siis võib-olla on karburaator ja süütejagaja ja süütepoolid kuidagi koostöös tööle sätitud ja karburaatori vahetamisel pead hakkama ka süüdet ümber ehitama.
RE: Justy karburaator -
Mahno - 09-10-2024
Kas see on mingi "suletud territooriumi" masin või peab see tänava- ja ülevaatuskõlbulik ka olema?
Vanasti pandi kõikide võimalike ja võimatute kohtade peale ziguli karburaatoreid - odav, teave, remontkomplektid saadaval ja erineva suurusega düüsid samamoodi.
RE: Justy karburaator -
MeelisV - 09-10-2024
Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.
RE: Justy karburaator -
Mahno - 09-10-2024
(09-10-2024, 14:00 PM)MeelisV Kirjutas: Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.
No tõenäoliselt ei saagi. Samas suletud jäärajal lammutamist see ei sega. Mu küsimus oligi veidi õngitsev ja suunav.
Samas ilmelt 1200cm3 mootoriga ziguli karpa aluseks võtta ei ole kõige halvem mõte, kui lihtsuse mõttes kogu ökoloogia pealt minema visata.
RE: Justy karburaator -
envi - 09-10-2024
(09-10-2024, 14:00 PM)MeelisV Kirjutas: Päris huvitav kuidas mopeedauto saaks sellise mootoriga tänavalegaalseks. Ei vasta see ju mopo tingimustele ja pole sellel "tava"auto tüübikinnitust.
Autona vast ei saagi, ehk mingi muu liikurina.
RE: Justy karburaator -
envi - 21-10-2024
(08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas: Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.
Läks siis peale 2108 karburaator ja täna üle pika aja mootoris tuli sees.
RE: Justy karburaator -
huvi5 - 22-10-2024
Võib juba jutu jätkuks mõne pildi lisada ka ristsugutisest. Juba on huvi tekitatud ju ...
RE: Justy karburaator -
envi - 23-10-2024
(22-10-2024, 19:42 PM)huvi5 Kirjutas: Võib juba jutu jätkuks mõne pildi lisada ka ristsugutisest. Juba on huvi tekitatud ju ...
Vara veel...
Aga väljast nagu Chatanet ikka, veidi kõrgem ainult.
Põhiline töö on tehtud "kõhus".
RE: Justy karburaator -
envi - 28-11-2024
(21-10-2024, 19:33 PM)envi Kirjutas: (08-10-2024, 08:41 AM)envi Kirjutas: Esimese põlvkonna Subaru Justy agregaadid hakkavad plaanide kohaselt edasi liigutama ühte väikest 4x4 masinat,
eile sai auto esimest korda ratastele.
Kuna kütuse segu moodustab sellel mootoril päris keeruline ajuga juhitav karburaator, tekkis mõte see asendada mõne lihtsamaga.
Kas see on üldse hea mõte?
Kui mõttel on jumet, siis millega oleks mõistlik see asendada?
Mootor 1000 cm3 ja 37 kW
Tänud ette.
Läks siis peale 2108 karburaator ja täna üle pika aja mootoris tuli sees.
Tuli sees jah, aga põleb ka mootoriõli

Valge toss, küünlad ilased...
Küsimus targematele...kas on veel peale klapisääre tihendite ja õlirõngaste põhjuseid, miks õli võiks sattuda põlemiskambrisse?
Palju ringi ehitatud ja kõhutunne ütleb, et midagi võis minna valesti.
Tänud kaasa mõtlemast!
RE: Justy karburaator -
wax - 28-11-2024
Kui hoogsa ümberehitamise ja tuunimise käigus karterituulutus pimedaks panna, võib ka õli põlemiskambrisse saada
RE: Justy karburaator -
Raudpats - 28-11-2024
(28-11-2024, 17:12 PM)wax Kirjutas: Kui hoogsa ümberehitamise ja tuunimise käigus karterituulutus pimedaks panna, võib ka õli põlemiskambrisse saada 
Ei tea konkreetset mootorit, aga on täitsa nähtud lahendust, kus tehase poolt on karterituulutus viidud õhupuhasti korpusesse ja sealt mingil seletamatul kombel tuulutab nii kõvasti, et kisub õliaurud silindrisse ja tossab nii mis kole.