1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
vaimel - 26-01-2025
Remonti vajab 1956 aasta Land Rover S1 88' kütusepaak.
Paak on seisnud aastaid tühjana ning sel põhjusel on paagi põhja rebane endale kodu teinud. Loputasin ühe korra bensiiniga ning tulemus on näha piltidel. Palun soovitusi kuidas lahendada.
Lisaks on puruks kütusetoru otsas paiknev "sõel". Kas tasub üldse parandamist või võiks eemaldada?
Kolmas mure on kütusepaagi all oleva tugevdusplaadi nurkadega. Nurga liited on paagi küljest lahti rebenenud, paak ise terve. Kahtlustan, et siin keevitamisega ei ole midagi teha ning paak tuleks viia remonti radiaatorite töökotta. Palun mind parandada kui ettekujutus väga vale on.
Muus osas on ettevalmistused värvimiseks tehtud.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
Naabrivana - 26-01-2025
Seda rebenenud kinnitust ma prooviks ise paranda. Sebiks kuskilt mingit jootevedelikku (saltser oli kunagi hää asi), tilgutaks vahele, tõmbaks uuesti selle kinnituse paagi ligi ja annaks
gaasipüstoliga sooja. Lisaks võtaks ligi veel
jootetina, et vajadusel juurde seda panna.
PS! Remontisin omal ühte radikat analoogselt ja sai hea. Sellele oli samuti kinnitus lahti rebenenud.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
Marko - 26-01-2025
Üldjuhul on värvimine kõige viimane töö ikka....
Paagi siselihviks on alati kasutatud liiva/kruusa/graniidipuru, mis koos veega paagis rändama sunnitakse. Käsitsi on vaevaline, edasijõudnud kinnitavad paagi segumasina külge.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
tõnn - 26-01-2025
Liiva, kruusa, graniidi asemel võid ka mutreid polte kasutada, pärast hea magnetiga neid välja korjata.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
13piisab - 26-01-2025
(26-01-2025, 19:29 PM)Naabrivana Kirjutas: saltser oli kunagi hää asi
Ma puutun harva jootmisega kokku, aga saltserit ei kasutata enam tema korrodeerivate omaduste tõttu. Kui aga on kole saltseri-isu, siis seda saab toota lihtsalt: soolhappesse tsingitükid ja toreda keemise läbi valmibki saltser.
Pildilt paistab täitsa viisakas paagisisu, mida ma mehaaniliselt puhastama ei hakkaks. Ei torgiks üldse - ega seda millegagi katta ei saa ja torkimine saab eluiga ainult vähendada ja x aja pärast võrreldes puutumatu paagiga roostet soodustada. Kütusefilter või filtrid on selleks, et võimalik jama kinni püüda ning pildilt ei paista, et paak üldse mingeid märkimist väärt osakesi eritaks.
Imitoru sõel on maitse asi. Ma need omal säilitanud / asendanud, kuigi alati mõeldes, et ma eelistaks seda sodi kütusefiltris, mida on ju lihtsam vahetada

Kuigi jah - see on ju vist "elevandifilter", mis teeb tööd vaid juhul, kui midagi hirmsuurt on paaki sattunud ja kaitseb pigem selle eest, et elevant imitoru ummistaks.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
TeeTL - 27-01-2025
Paak näeb seest tõesti hea välja. Polegi mõtet rohkem puhastada, kui just ka seest üle ei värvi. Kuidagi raske on uskuda, et hiljem tibanatukestki uuesti ei roostetaks ka täispaagiga.
Kui täiesti muretut elu tahta, siis see on nii lihtsa kujuga paak, et äkki kannatab uus roostevaba replika tellida? Peale tugevdussoonte ei paista midagi keerulist. Nii õhukesest plekist muidugi ei saa
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
Prii - 27-01-2025
Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele ning võib-olla on mul lihtsalt olnud õnne, kuid ca 5 tsiklipaaki (nii pikalt seisnuid, kui ka just aktiivses kasutuse olnuid) on minu käes ilma plahvatamata keevitusparandusi saanud. Sammudest: Mitmekordne piduripuhastiga pesu seest, igakordne suruõhuga kuivatamine. Seejärel ca tunni olen tuulduda lasknud. Enne reaalset keevitamist keevitusgaas (CO2) paaki lasta ning avadele kaltsud ette. Kui oli vaja kraani kinnitust keevitada, siis läks avasse kuumuskindel kollektori teip, et kindlalt ei süttiks. Seejärel punktida ning samas mõõdukalt suruõhuga jahutada.
Mina olen nii oma asjad tehtud saanud, kui on keevitust vajanud.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
Naabrivana - 27-01-2025
(26-01-2025, 22:44 PM)13piisab Kirjutas: (26-01-2025, 19:29 PM)Naabrivana Kirjutas: saltser oli kunagi hää asi
Ma puutun harva jootmisega kokku, aga saltserit ei kasutata enam tema korrodeerivate omaduste tõttu. Kui aga on kole saltseri-isu, siis seda saab toota lihtsalt: soolhappesse tsingitükid ja toreda keemise läbi valmibki saltser.
Puutun samuti harva jootmisega kokku ja mu mälestused heast asjast on väga vanad. Kindlasti on täna olemas samalaadseid jootevedelikke ja veel paremaid kui saltser. Lihtsalt tol ajal sai sellega joodetud kõike ja nö igalepoole.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
metsakohin - 27-01-2025
Olete ikka kindlad, et see paak on keevitatud?
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
indreksirk - 27-01-2025
Pildi järgi otsustades ei ole see paak keevitatav, kuna keevitus sulatab senise tina lahti. Lahtitulnud pinna puhastus, seejärel kasvõi koormarihmaga kokku tõmbamine ning väljastpoolt leegiga kuumutamine kuni tina ülessulamise ja uuesti hangumiseni tundub kõige mõistlikum. Alternatiiv on mitte midagi teha, kuna paagi kasutamist see tundu mõjutavat.
Sisepinda mina ei puutuks. Igasugune puhastamine kahjustab muid pindu ka ning see "rebane" seal sõitmist ei mõjuta.
Sõela teeb ka jootekolviga tutvust teinud inimene korda. See sõel peatab ikka palju rohkem kui üksnes toru ummistamine. 99% karburaatori tööd häirivatest osakestest hoiab see sõel kinni.
Igatahes radiaatorite remondiga tegelenud inimesed võiks olla mõistlik suund.
RE: 1956 aasta LR kütusepaagi taastamine -
vaimel - 27-01-2025
(27-01-2025, 15:51 PM)metsakohin Kirjutas: Olete ikka kindlad, et see paak on keevitatud?
See paak ei ole keevitatud