automoto.ee foorumid
Relatiivne kompressiooni test (teemapoolitus) - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Relatiivne kompressiooni test (teemapoolitus) (/showthread.php?tid=67433)



Relatiivne kompressiooni test (teemapoolitus) - ivoalaska - 12-06-2025

Teema hakkas arenema Reatta projektipäevikus ja kuna omab kasvupotentsiaali, sai siia eraldi lõimeks.

---

Arvestades, palju sul ilmselt erinevat tehnikat kasutada on, siis annan väikese vihje. Jäta see küünalde tooni pealt ennustamine kus see ja teine. Tee relatiivne kompressiooni test ( tavaline manomeetriga võib päris lihtsalt valele teele juhatada). Pikemalt seletama ei hakka aga näide siin https://www.youtube.com/watch?v=W_ns4BhaI1U Teemat jälgides, pakun, et sul vajalik riistvara olemas. Kaane tihendi lekke näitab ilusti ära ja aega võtab ainult 5min.


RE: Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane - v6sa - 12-06-2025

(12-06-2025, 20:35 PM)ivoalaska Kirjutas:  ... Tee relatiivne kompressiooni test ( tavaline manomeetriga võib päris lihtsalt valele teele juhatada). Pikemalt seletama ei hakka aga näide siin https://www.youtube.com/watch?v=W_ns4BhaI1U... Kaane tihendi lekke näitab ilusti ära ja aega võtab ainult 5min.

Oled kindel, et pelk starteri voolutarbe jälgimine annab võimaluse tuvastada olematut leket? Liigset survet jahutussüsteemis ega jahutusvedelikku õlis ju ei ole.

Reklaamvideos eemaldati küünal täielikult, et saada soovitud tulemus...

Samas on teemaomanik piisavalt pädev, et mu pessimism mõne graafikuga uppi lüüa Big Grin


RE: Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane - ivoalaska - 12-06-2025

(12-06-2025, 21:28 PM)v6sa Kirjutas:  
(12-06-2025, 20:35 PM)ivoalaska Kirjutas:  ... Tee relatiivne kompressiooni test ( tavaline manomeetriga võib päris lihtsalt valele teele juhatada). Pikemalt seletama ei hakka aga näide siin https://www.youtube.com/watch?v=W_ns4BhaI1U... Kaane tihendi lekke näitab ilusti ära ja aega võtab ainult 5min.

Oled kindel, et pelk starteri voolutarbe jälgimine annab võimaluse tuvastada olematut leket? Liigset survet jahutussüsteemis ega jahutusvedelikku õlis ju ei ole.

Reklaamvideos eemaldati küünal täielikult, et saada soovitud tulemus...

Samas on teemaomanik piisavalt pädev, et mu pessimism mõne graafikuga uppi lüüa Big Grin

Olen üsna kindel. Allolev pilt on mu enda tehtud paar nädalat tagasi ühe Volvo 5 pütase motoga. Tasapisi jahutusvedelik kadus ja oli tunda ka kerget vahelejättu tühikäigul. ECU vigu sisse ei loginud! Muidugi mõni test lisaks ja asi juba päris selge. Minu tehtud graafikule oleksin võinud lisada ka teise kanali, et süütejärjekorra alusel täpsem süüdlane välja peilida aga antud juhul ei pidanud seda enam vajalikuks. Kaan maha ja tihendis oligi mõra. Ok eks ühe testi alusel põhjapanevaid järeldusi teha ei saa aga suuna annab päris täpse kindlasti.    


RE: Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane - Marko - 12-06-2025

(12-06-2025, 21:28 PM)v6sa Kirjutas:  pelk starteri voolutarbe jälgimine 

Taavi, see on ju sama asi, mida me vanal hallil dinosauruste ajal kõrvaga kuulasime! See on lihtsalt natuke edasiarenenud, täpsemaks muutunud, varsti sobib igamehenutikasse juba ilmselt.


RE: Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane - zazik - 13-06-2025

(12-06-2025, 11:45 AM)aatom Kirjutas:  ja kuigi nagu võiks ülevaatuse järgi kuu vabalt sõita, siis kindlustust saan vaid kuu kaupa teha klausliga sõit remondikohta või ülevaatusele (peatatud kandega sõiduk).

Kuna ise olin kuni tänaseni ühe sõidukiga täpselt samas olukorras (peatatud kandega sõiduk ei läbinud ülevaatust), sai ühe tuntud liiklusjuristi abiga otse Transpordiametist küsitud selle kohta.
Vastus oli ühene - sõltumata sellest, et sõiduki taustakontroll justkui lubaks sõita, on tegu siiski peatatud registrikandega sõidukiga, seega sõita tohib vaid remondikohta või tehnoülevaatusele.


RE: Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane - aatom - 13-06-2025

Keegi kõrgemalolev võiks mu teemast kompressiooni testimise eraldi teemaks teha.

Arvan ka, et starteri voolutarbe järgi saaks silindrite rõhkude erinevuse kätte. Kasvõi nii, et küünlad maha ja siis 1 korra igasse silindrisse / neli mõõtmist ning mõõta alalisvoolu ampertangidega, mis maksimumvoolu (see silinder, kus küünal) meelde jätab.