1994 Chevrolet K1500 Silverado Z71 aka Sinine Raibe -
DevilDeVille - 21-08-2025
Et kõik ausalt ärarääkida, pean alustama sellest, kuidas progresiivsete poliitsotsiopaatide koalitsioon kehtestas ilma mandaadita analooge mitteomava automaksu. Selle tulemusena taheti kehtivast Suzuki Jimny-st saada aastas pealt 400 eurorubla. Olukorras, kus junntükil on 1,5 lirune mootor ja see kaalub röögatud 1130 kilu ja grammi. Lasin end siis nügida maksu eesmärgiks seatud rohelisema tarbijakäitumise suunas ning tõmbasin Jimny arvelt maha ajani, kui perverssne maks kaob või on aastad sealmaal, et sellegi eest küsitaks vaid miinimumi. Ja omastasin asjanduse, mille aastamaks ongi 50 euroruublit. Ehk siis pealkirjas mainitud kastika. Mass, kubatuur ja kütusekulu kordades suuremad.
Tegelikult oli soov kõnealune kastikas omastada juba varem, kuna evis esmaklassiliselt hävinud välimust ja oli originaalsuse võtmes pea pilastamata. Müüdi teda oksjonil ja mõtlesin omajaoks õiglase hinnapiiri välja ning tegin automaatpakkumise. Paraku polnud Allan teadlik kasutajanime Suicide Booth ja minu isikusamasusest ning pakkus mind üle. Nüüd seoses automaksu jõustamise lähenemisega muutus akuutseks vajadus ühe tarbitava V8 asjanduse omastamise järele ja kuna Allan ei kibelenud kastika elustamisele väga energiat kulutama, siis jõudis see lõpuks ikkagi KKK hingekirja.
Tehniliselt:
GMT400 platvorm
5.7 TBI 200hj 420Nm
4l60e ehk siis nelja pügalaga kast, kus elektrifitseeritud päkapikud omi asju ajavad
NP241 vahekast mis laseb põrmandul paiknevat kangi kangutades valida tagaveo, 50:50 kiire kahesillaveo ja 50:50 aeglustatud kahesillaveo vahel
Peaülekanne 3.73:1, ees lahtine differ lääbadega sillas ja taga Gov-Lock 10 poldises talasillas
tulenevalt Z71 ohvrõud paketist tehase pantserid mootorile, kastindustele jne
tohib sikutada 3500kg haagist
Pikkus 5560 mm
Laius 1870 mm
Kõrgus 1830 mm
Teljevahe 3600 mm
Täismass 2812 kg
Registrimass 2812 kg
Tühimass 2050 kg
Kandevõime 762 kg
kaks ust poolpikal kabiinil, viis istekohta (mööndustega), kliima, püsikas, kesklukk, el.aknad, haruldaste siniste plüüškarude nahkadest õmmeldud sisu motoriseeritud tüürimehe taburetiga.
Kuna tarbisid teda Florida päikese all neegrid või kährikud oma pool miljuuni kilumeetrit, siis värv paljuski mahakukkunud ja sisu koosnes neegrirasvast, oksest, sitast, aukudest, porist ja kesteabmishelgustest veel. Samas klimaatilistest eripäradest tingituna põhjaalt kaugelt üle keskmise hea. Samadest eripäradest juhinduvalt ilmselt sõideti rõõmsalt veega ja eeldatavasti üleveoga oli mootoriplokk kenasti lõhkikülmunud. Sisselaskekolle kah. Ja radikad toas ning ninas. Esimese asjana sai otsitud asendusmootor ning seal kõik mõistuspärane ülekäidud. Nukaajam, EGR, väljalaskekolled-torustik-katalüsaator-lambda, karterituulutus uueks. Padjad mõistagi uued. Kosmeetiku juures oli ka audients.
Siis uueks kogu jahutussüsteem pump-lõdvikud-salongiradikas ja ette tummisem täisalu kolmerealine jahutusradikas. Samuti käis taastamises roolikarp ja oma koha leidis uus roolivõimupump. Kogu süüde uueks.
Kuigi süsteem hoidis veel freooni, sai uuenduskuuri ka kliimamajandus. Pumba häälitsemisest pääses laagrivahetusega ja aurusti ning kondensaator õnnestus ka säilitada. Kuivati, torustik-voolikustik ja andurimajandus saand uued. Salongiahju siibrite servod ka uueks.
Veermiku tarbeks sai mikistanist varutud sisuliselt kõik mõeldavad ja mõeldamatud kaikad aga esialgu läksid vahetusse vaid rattalaagrid ja amordid ning veovõllide kaitsekummid.
Tagasillast sai hundipassi ikaldunud Gov-Lock ja selle asemel võttis koha sisse TrueTrac (euroopa mõistes siis Torsen-i või Quaife-i mikistanis ilmavalgust näinud lellepoeg).
Peamiselt seetõttu, et kuigi satiirikud on nilbekujulise Sportside kasti külgedele kleepinud sildid kirjaga "offroad", pole siinses maanurgas asi maastikusõidus konkurentsivõimeline ja sellest tulenevalt said allakruvitud uusvanad Uniroyal-i vihmarehvid. Kuuleb maanteel sõites omi mõtteid ja üllatavalt hästi õnnestus nendega sellesuvise Hard Rock laagri telkla nimelisest mudaaugust mõned kulgurid väljasikutada.
Ninas leidsid omale koha läbipaistva klaasiga tuled, mis isegi valgust näitavad.
Arvele sai asjandus eelmisel sügisel ja läbis ka puhaste papritega ülivaatluse. Siis ajutiselt maha ja jätkuosaks sai kevadel sisuga tegelemine. Roppude istmete ja uksepappide küsimus lahenes doonorsisu omastamisega. Armatuuriplastik oli pilbasteks küpsenud, mis tingis asenduse otsingud kuna istmetemüüja oli jõudnud selle juba varem kaubastada. Nilbeid näotõstejärgseid armatuure oli nagu kirjuid koeri aga korrektse kujuga asja pakkujaid vaid üks. Õnneks ühest täiesti piisab. Küll sadulakarva aga Motip-i spreimajandusega sai mingi enamvähem sinine toon talle selga. Uste käepidemed ja põrandavaip said vileuued. Veoautole kohaselt piirduski heliisolatsioon vaibaga. Tänaseks on tänapäeva standarditele vastav mitmekihiline heliisolatsioon oma kohal. Vanade 4x6 ovaalide asemel nüüd neli kaasaegset samamõõdulist jne. Vähenõudlikule vanainimesele käib küll.
Enne vs. pärast
Kuna remonditõttu sodivedu veel jagub, siis pole senini jõudnud nilbet kastisisuplastikut prügimäele komandeerida ega kasti Raptoriga ületuisata. Siis läevad oma kohale ka lennuki kaubakinnituse siinid.
Kuna käiguvahetus on täpselt nii sujuv, kui sellisele läbisõidule kohane, sai mikistanist tellitud taastatud valvebody (meiekeeli siis hüdraulika plokk). Saadeti kohale, sain vahetuse aja ja siis teadmise, et oli saadetud taastamata ja taastamiskõlbmatu raibe. Mis seal ikka kast kokku ja uus õli sisse ning mikistani poole reklamatsioon teele. Nüüdseks järgmine plokk riiulis oma aega ootamas. Võibolla kellelgi kasu teadmisest, et 1993-1994 toodeti 4l60e esimest iteratsiooni, mille juhtimine ei hõlma PWM (Pulse Width Modulation) nimelist tehnoloogiat, sestap on nad vähemlevinud ega kõlba otse uuematega asendada. Nüüd siis talveplaanides kast maha ja full rebuild tükkis shift kit-i ja paremate pulkadega. Ei tahaks oma eluajal rohkem tegeleda sellega.
RE: 1994 Chevrolet K1500 Silverado Z71 aka Sinine Raibe -
DevilDeVille - 15-09-2025
Tänasega algas ka Sinise Raipe jaoks digiajastu - tuleb tõdeda, et 3.56 eurorubla eest teeb pildilolev klaasilekleepunud DAB antenn oma tööd igati ausalt.