automoto.ee foorumid
Kontrollpunktid maanteede ääres. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Kontrollpunktid maanteede ääres. (/showthread.php?tid=7098)



Kontrollpunktid maanteede ääres. - Regardman - 19-07-2004

Kunagi NSV ajal olid vist suuremates linnades väljudes sellised punastest tellistest putkad, kus oli vist GAI, kui ma ei eksi.

Praegu tean mina olevat säilinud:

Pärnu mnt. asub Kanama viadukti juures (aknad on plekiga kinni löödud), paar aastat tagasi tegutses seal juures bensiinijaam, kuid nüüd ei midagi.

Rannamõisa tee asub praeguse Krooning tankla juures ja on rüüstatud.

Kunagi oli ka Leningradi mnt.-l kahe teeraja vahel üks kahekordne ehitis, kuid see lammutati üsna pikka aega tagasi.

Kas Tartu, Paldiski ja Viljandi mnt.-l ning Männiku teel pole selliseid putkasid olnud?

Kas Tartus on ka sellised asjad olnud?


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Regardman - 19-07-2004

Mudugi oli Paldiskisse sissesõidul putka koos väravatega, et mingi suvaline linna ei pääseks.


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - IIIFFFAR - 19-07-2004

Pärnu mnt. samased putkad ka Haruteel ja Märjamaal. Märjamaa putkas tegutses mingi aeg tagasi suisa raadiojaam, Maanteeraadio vms.
Aga... omaette põnev teema olid kunagi linnapiirides ka sihukesed putkad kus rekkaveoseid jälgiti ja millest autojuhid võimaluse korral hirmkauge kaarega mööda sõitsivad. Ei mäleta mina mis nimega nood olid, liiga väikene mees olin siis. Äkki mõni vana maanteehunt, pikaotsamees võtab sõna, Mota näiteks?


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Volli - 19-07-2004

Regardman Kirjutas:Kunagi NSV ajal olid vist suuremates linnades väljudes sellised punastest tellistest putkad, kus oli vist GAI, kui ma ei eksi.

Praegu tean mina olevat säilinud:

Pärnu mnt. asub Kanama viadukti juures (aknad on plekiga kinni löödud), paar aastat tagasi tegutses seal juures bensiinijaam, kuid nüüd ei midagi.

Rannamõisa tee asub praeguse Krooning tankla juures ja on rüüstatud.

Kunagi oli ka Leningradi mnt.-l kahe teeraja vahel üks kahekordne ehitis, kuid see lammutati üsna pikka aega tagasi.

Kas Tartu, Paldiski ja Viljandi mnt.-l ning Männiku teel pole selliseid putkasid olnud?

Kas Tartus on ka sellised asjad olnud?
Sellised miilitsaputkad olid kõigi Tallinnasse sisenevate maanteede ääres. Meenub, et 1980.a. olümpiasuvel näiteks peeti kõik linna tulevad autod kinni ja kui sul polnud Tallinna sissekirjutust või linna muud moodi asja, pidid otsa ringi keerama. Karmid ajad olid.
Muul ajal istus putkas korrapidaja, jälgis liiklust, kui viitsis ja peatas vahetevahel valikuliselt mõne möödasõitja.


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Jansa - 19-07-2004

Venemaal-Valgevenes toimivad need putkad täie auruga siiani. Lisaks veel need veokite peenestamis putkad suuremate linnade ees. Ukrainas tundus justkui vähem, seal passisid miilitsad niiasma siksidega külades. Külasid kutsutakse \"rohelisteks punktideks\" (zeljonõi punkt) ja spiid limit on 60. Kiirteed lähevad neist läbi. Teenistus on seega pidev, kuna eriti keegi kiirust alla ei võta, kinni peetakse vist juhuslikkuse printsiibil. Samas- kõik kohatud mundrimehed olid siirad ja ladna olemisega, said olukorrast aru ja leppisid (meie mõistes) väga vähesega Smile


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Landy - 19-07-2004

Regardman Kirjutas:Kunagi NSV ajal olid vist suuremates linnades väljudes sellised punastest tellistest putkad, kus oli vist GAI, kui ma ei eksi.
Ennkõike olid need KGB jaoks, kes pidas mööda põhitrasse liikuvate välismaiste autode ja tursmibusside üle täpset arvestust. Kui keegi neist \"juhtus\" marsruudilt \"kõrvale kalduma\" ja teatud kontrollaja jooksul järgmist punkti ei läbinud, siis anti kohe häire.

Sama pädes ka kõrgete partrei ja valitsuse genossede kohta, kelle vajadusel eskorti ja sideteenust pakuti.

See GAI värk oli rohkem maskeeringuks.




RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Aspelund - 19-07-2004

Eraldi oli veel selline seltskond nagu VAI ehk Vojennaja Avtoinspektsia, kes tegeles militaarsõidukitega. Kusagil Lõuna-Eestis mäletan ma nende kirjadega putkat tee ääres, lisaks VAI kirjaga rohekaid UAZ-e.

Asp


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - Landy - 19-07-2004

Lenska mnt.-l olid putakd : Maardus (tehti NL ja lõpul isegi juurdeehitus), Kuusalus, Viitanal, Kusagil Ida-virumaal (Vist Kiviõli kandis)

Vot viljandi mnt-l vist polnudki?


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - PETSS - 19-07-2004

Haabersti ringil oli ka üks putka.Tollest pole vist midagi järgi niisamuti nagu Harutee omast.Viljandi mnt omasse on tehtud mingi söögikoht.


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - VOLVO CLUB - 19-07-2004

Lenska mnt. oli veel Rakvere külje all Näpi ristis
Tartu mnt. oli Assakul, Viljandi mnt oli kuskil Rakust edasi väljasõidul vasakut kätt .



RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - PETSS - 19-07-2004

Assakul on tollest mendi putkast tehtud bussipeatus.Märjamaal oli tolles putkas raadiojaam.Praegu on see värk visttühi.


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - smolin - 19-07-2004

Näpi putka lammutati juba ammu.
Tallinna ja Leningradi vahel liikusid välisturistid ka oma autodega, vist ka Tallinna ja Riia vahel. GAI-putkadest jälgiti ka nende liikumist. Nii kui Soome numbriga auto mööda sõitis, haaras võmm telefoni ja teatas järgmisse punkti. Kui turistid õigeks ajaks sinna ei jõudnud, saadeti auto kohe neid otsima. Kui soomlased läksid tee äärde marju korjama, kihutas kohale koguni kaks miilitsaautot, teine teisest suunast. Turistidel oli teel peatumine kauemaks kui mõneks minutiks keelatud.
Kord eksis üks Tšehhi numbriga Moskvitš Rakvere turuplatsile. Peagi oli kohal ka miilits ja välismaalane konvoeeriti jaoskonda.


RE: RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - motamees - 19-07-2004

IIIFFFAR Kirjutas:Aga... omaette põnev teema olid kunagi linnapiirides ka sihukesed putkad kus rekkaveoseid jälgiti ja millest autojuhid võimaluse korral hirmkauge kaarega mööda sõitsivad. Ei mäleta mina mis nimega nood olid, liiga väikene mees olin siis. Äkki mõni vana maanteehunt, pikaotsamees võtab sõna, Mota näiteks?
Neid putkaid olid ekspediitorkontorite valveputkad.Linnast väljuvad tühjad veokad peeti kinni ja saadeti koormat võtma. Ega nendest putkadest eriti kaarega saand mööda sõita. Küll nad teadsid, kuhu ned üles pandi. Leningradi alt vanemad mehed kusagilt prügimäelt läbi sõitsid, et neid vältida. Koorem on ju hea asi ja raha teenib selle vedamisega aga....
Tõin kord saarelt Tallinna koorma (vist oli dolomiit) ja tagasi tahtsin viia kundast tsementi. See tühi ots ei ole nii pikk ja saab õhtaks tagasi kodo. ....aga võta näpust. Ekspediitor pidas mind kinni (krt vahele jäin) ja saatis tagasi silikaati laadima, mis tuli Rakverre viia. Nii siis läkski (sõiduleht võeti ju ära ja alles koormaga saab kätte), et koorma sain Rakveres alles õhtuks maha. Ega siis porte auto pole isekallaja. Kundast sain tsemendi küll õhtu veel kätte , kodo aga enam ei jõudnud. Tuli 53 kabiinis rõõmuga magada.
Hiljem õppisin neid ka petma. Enne putkat võtad hoo veitsa maha, siis käsipidur peale tõmmatud, möödud putkast kangesti raske veoga. Sai ka suurematele autodele hästi tihedalt sappa võetud. Kui juba nähtavale ilmud siis vaatad kangesti kõrvale, nagu teda üldse ei näeks. Järgi nad ikka ei tulnud siis.
Leningradist väljudes võtsin ühe suuremale sappa. Kõik läks hästi kuni selle hetkeni, mil auto otsustas just 100m enne putkat kõrvalteele keerata. Kasutasin siis seda teist nippi. Ekspediitor märkas mind liiga hilja. Sau juba tõusis aga ma ei \"näinud\" (pime autojuht). Ega ma teda peeglist ikka jälgima ei pea.

Ekspediitorkontor = Selline asutus, kes teadis kuhu ja mida viia tuleb.
Autojuht = Vedas selliseid koormaid, mis talle kasulikumad olid.

PS: Ekspediitorkontori saatelehega sai koorma peale eelisjärjekorras võrreldes tavaliste vedajatega. Nemad võtsid oma vaheltkasu selle eest. Eelkirjeldatud silikaadikoorma laadimisel tuli ka oma õiguste eest päris karmilt seista. Sõitsin lihtsalt julmalt kraana alla. Küsides poleks nagunii keegi mind ette lubanud. Vändad ja eeblid olid juba meestel käes. Asi siiski suht rahumeelselt lahenes (vänt jäi ikka kõveraks).


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - kalevpoeg - 20-07-2004

Ajalooliselt ikkagi huvitavad need vanad mendi putkad.Isegi mind on Haabersti omas ja Leningradi mnt.l kinnipeetud.Sad
Kuid neil aegadel piisas kümnekast ja asi vaskBig Grin



RE: RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - motamees - 20-07-2004

kalevpoeg Kirjutas:Kuid neil aegadel piisas kümnekast ja asi vaskBig Grin
Kümnekas oli omal ajal suur raha. Selle eest sai 142,8 liitrit bensiini või 71 ja pool pätsi \"lehmaleiba\" või tuhat kustutuskummi võikaks pudelit viina koos sakuskaga või ......................................


RE: RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - morris - 20-07-2004

Landy Kirjutas:Lenska mnt.-l olid putakd : Maardus (tehti NL ja lõpul isegi juurdeehitus), Kuusalus, Viitanal, Kusagil Ida-virumaal (Vist Kiviõli kandis)

Vot viljandi mnt-l vist polnudki?



Viljandi maanteel oli Raudalus see putka .... praegusel ajal tegutseb seal kõrtsu moodi asutus.


RE: Kontrollpunktid maanteede ääres. - VOLVO CLUB - 20-07-2004

Minul on nendest putkadest ka kasu olnud. Kord teel Tapalt Saaremaale purunesid vara hommikul Maardus kaks kummi Zilil ja siis sai Maardu GAI posti ja Viitna GAI posti abil teade Tapa baasi saadetud ning lõunaks olid kummid Maardus. Tolle aja kohta üsna õnnestunud ettevõtmine.