Miks mina toetan nõuka aegseid pervoautosid
#1

Lugu nimelt selline, et Piibur ruigas siin nu**itud BMW kohapealt ja paljud \"kõvad restaureerijad\" foorumlased mõistavad hukka KÕIK väiksemadki katsed mõni vanem tehnika ümber ehitada tänapäevasele tehnikale.

Paraku olen mina kogunud kokku ka selliseid pervosid nagu Piibur just BMW-d kirjeldas, motiivid iga isendi juures isesugused aga pole antud teema juures oluline. See millest ma siin rääkida tahan on hoopis see, mis sellest tehnikast edasi saab(või siis ei saa).

Kui vaadata näiteks kinniseid (seedan 2 või 4 ust, puitkere, mootor/salong vale + russitsissmus) autosid, siis ma olen teinud eelarveid nende autode taastamiseks originaalkonditsiooni ja kokku on tulnud välja selline number, kui ikka vähegi kvaliteeti taga ajada, et lihtsam on võtta lahti www.mobile.de ja osta 2 samasugust juba korras autot.

Samas on nö ilma ajaloota ja kümnetest teistest autodest taastatud \"auto\" ikkagi suht mannetu ... võrreldes autoga mis on seisnud 40 aastat ja mida pole palju remonditud, rääkimata siis veel ümberehitatud.

No kena ... saan selle masina siis lõpuks ... ajaloota restaureeritud sõiduki, millega saan sõita paar kuud aastas (kui sedagi) ja mille taastamiseks kulunud rahasumma ületab samasuguse auto hinna topelt või rohkemgi. Talvel sõitmine suht välistatud kuna küte puudub. Ja kui peaks tekkima vajadus müüa, siis hea kui saab nö turuhinna ... aga kindlasti vähem kui sama mudel ja ajalooga.

Kuhu ma selle jutuga jõuda tahtsin ... sinna et mõningate isendite puhul ei ole enam mõtekas autot taastada originaali vaid tuleks ümber ehitada tänapäeva tehnika peale ... kui ikka juba sillad on vahetatud ja sealt johtuvalt ka raami kallal suure gaasilõikajaga käidud, siis originaalina taastada on mõte vast kompressor mersut või rida 8 horchi ... aga mitte mingil juhul näiteks Opel Super 6-t või Skoda Populari, kus peale numbri ja ämbri pole midagi säilinud.

Ideeliselt võiks neist saada euro hotrodid kuigi ka meerika stiilis hotrodi ehitamine oleks tervitatav, iseasi et tuleks jälgida ikkagi stiili ja peale pleku silma peaks kaunstniku kätt juures olema, ei taha küll Mati Leivategija tööde kohta halvasti öelda aga mõnel juhul riivab tulemus silma, st eeltöö ehk projekteerimine võiks olla paremini tehtud olla. Samas on ideaalne võimalus Leivategija töödest õppust võtta ja ISE tehes paremini teha ... Internet suur ja lai ... meil on isegi Vene autoehitajate käest kõvasti õppida rääkimata oma kohalike meeste käest.

Dad.
Vasta
#2

Kui arvestada nõukogude aega, siis sellised võiks ka sellistena alles jätta ja restaureerida neid selliste juppidega, nagu need peale ümberehitust olid. Tagantjärgi \"haiguslugusid\" on ka huvitav lugeda ja tõdeda, et milliste kummaliste asjade peale on inimesed tulnud. Arvestades jutuks olnud BMW tootmisarve, tuleb lugeda selle isendi taastamine originaalkujul võimatuks või vähemalt majanduslikult põhjendamatuks.
Pole midagi imestmisväärset, et need meil olemas on, küll aga paneb imestama nende \"väärtus\". Kui võrrelda maailma vana originaaltehnika hindasid jääb mulje, et lisatud Volga mootorid ja sillad on valmistatud puhtast kullast ja Mosse istmed väärisnahast. Tegemist oleks justkui maailmakuulsa tuuningu ettevõtte toodanguga, kust väljuvad kallimad autod kui tehasest. Tegelikkuses näitab see vanatehnikat omavate inimeste (mitte vanatehnikahuviliste) võhiklikkust. Selles vallas on meil veel suur töö ära teha.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne