K: \"emmiliste\" siledad silindripead?
#1

Tere!

Jutt käib M-72st ja tema külgklapilistest derivaatidest.

Nimelt enamikel \"emmidel\" on silindripead väljaspoolt ribilised, kuid olen kohanud isendit (kirjade järgi M-72H), millel pead välisküljelt lausa siledad, omades vaid silindripeade poltide jaoks rida auke perimeetris. Ehk siis - kogu ribistus jääb pea sise- ja väliskülje vahele.

Millele neid \"silepäid\" paigaldati ning mida säärane erisus andis? Ja kas tegu on haruldase väljalaskega?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Sisuliselt on kolme tüüpi päid:

Vana M-72:
http://www.autogallery.org.ru/k/u/m72sprava.jpg

M72H/k-750: http://www.tac.ee/~meelis/K_Vaike.jpg

K-750M/Dnepr: http://www.hot.ee/habib/images/K-750.jpg

Sa mõtled vist keskmist varianti, kus kolm triipu peal?

Asp


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Aspelund Kirjutas:Sisuliselt on kolme tüüpi päid:

Vana M-72:
http://bsa.webpark.cz/fotogalerie/moto/m72_2_perina.jpg

M72H/k-750: http://www.tac.ee/~meelis/K_Vaike.jpg

K-750M/Dnepr: http://www.hot.ee/habib/images/K-750.jpg

Sa mõtled vist keskmist varianti, kus kolm triipu peal?

Tänan vastuse eest. Jah, keskmine kolme madala triibuga variant mul ongi täpselt. Ja aparaat ise on M-72H, mitte M, nagu ma valesti mäletasin. Aastaarvuks 1958. Lihtsalt - sääraseid päid on väga vähe näha.

Aga ikkagi - kui levinud/haruldane säärane isend on?

Muide - esimene Sinu viidetud piltidest ei avane: \"You don\'t have permission to access /fotogalerie/moto/m72_2_perina.jpg on this server.\"

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kui ma olen õieti aru saanud,siis esimestel M72 mudelitel olid siledad silindripead,hiljum tulid juba ribilised.Siledate tootmine pidi olema tunduvalt töömahukam ja keerulisem, seetõttu otsustasid eesrindlikud nõukogude insenerid loobuda kapitalistlikust rudimendist ja juurutada uue , nõukogude inseneride välja töötatud silindripea (mille nad ka muidugi BMW pealt maha kopeerisid).Sile silindripea hoidis ära sodi sattumise jahutusribide vahele väidetavalt.Umbes selline jutt oli kirjas väga vanas raamatus \"Remont mototsikla M72 v polevõh uslovijah\" ,kui äkki tuleb kellelegi meelde ,et ta selle raamatu minu käest laenas, siis ma ei pane pahaks väikest viivitust raamatu tagastamisel!
Vasta
#5

Nende täiesti siledate peade kohta ei oska ma midagi kommenteerida..pole kohanud viiteid neile endale kättesaadavas kirjanduses. Olen näinud selliseid, nagu on mu esimesel (parandatud) lingil. Need on ka pealt kinni, aga samas on seal tihedad triibud. Võimalik, et varem oli ka muid variante, näiteks jämedate küünalde jaoks.

Mis puutub haruldusse, siis nii esimene kui teine variant on suht vähelevinud. Viimast varianti on kõige rohkem. Probleem on ka selles, et paljudel vanat tüüpi peadel on killud ribidelt küljest ära.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Aspelund Kirjutas:... paljudel vanat tüüpi peadel on killud ribidelt küljest ära...

... nagu minulgi. Aga pole ka imestada, sest isend(i jäänused) oli mootori kokkujooksmise tagajärjel 25 aastat hüljatult vedelenuna pea maa sisse vajunud ja sellisena ära toodud. Kollane (loe: totaalroostes) number taga.

Mida viimased 6 aastat leos seismist silindritega teinud on, seda ma ei tea.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Haruldased on vasakpoolsed terved M72 silindripead! Parempoolset kaitseb külgkorvSmile
Vasta
#8

Pealt kinnist kuid väikeste ribidega kasutati M72 täpselt sama asi isegi ribide arv on sama on sõjaaegsel BMW bokseril, mark peaks olema BMW71, Seda Valdo varianti kasutati kõige esimesel K-750 ja viimane ribiline lahtine pea on kõigil uuematel K-750tel. Oman ka ise neid kinniseid silindripäid, vanema K-750 omad neil on kaanel vaid 3 madalat triipu.

Harulduse kohta niipalju, et M72 omad on haruldased need on BMW täpsed koopiad.
K-750 terved, millest pole kilde välja lennanud on ka haruldased.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#9

Kusimus,siis siia teemasse.Käisin vaatamas üht väidetavat M 72 H seisnud ...vändapill.esihark oli küll nii nagu teiepoolt pandud pildil aga minumeelest silindritel oli neid triipe rohkem.masin oli 58 a.korviga reduktor puru.(???)võimalusel käin ja teen pilte (siis kellegi abi piltide uppimisel),siis saab vaadata kui orig see masin on ja kui haruldane selline pill on ültse ?

rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Vasta
#10

[Pilt: f10.jpg]

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#11

mul isal sihuke pill...ehk saate nendest piltidest abi oma arutelus...  isa sõnul peax olema need originaal silindripead ...

http://www.hot.ee/raadimoto/29.jpg
http://www.hot.ee/raadimoto/28.jpg

ZAZ965A 1968
Vasta
#12

-maukar- Kirjutas:mul isal sihuke pill...ehk saate nendest piltidest abi oma arutelus...  isa sõnul peax olema need originaal silindripead ...

http://www.hot.ee/raadimoto/29.jpg
http://www.hot.ee/raadimoto/28.jpg

Välimuse järgi tüüpiline M-72Н (1956-59). Ainult et vaevalt teda toodeti tehases sellises värvikombinatsioonis - must raam, punased "plekid".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Sellel punasel M-72-el on vale karter, vale otsakaas (K-750 mootor ilmselt pandud kunagi) valed summutid ja vale esituli. Sil. pead on originaalid nagu M-72-H olema peab.

Kui kasutaja "peter" lisaks oma fotole keskmisele silindripeale juurde veel et lisaks K-750-le kasutati seda ka M-72-H siis oleks tema vastus selle pildi näol kõige täiuslikum ja ammendav ning teema võiks lukku panna.

militaarmootorrattur
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne