08-08-2005, 17:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2005, 17:13 PM ja muutjaks oli valdo.)
Tere!
Sattusin eile sõitma Piibe maantee trassi Aravete ja Aegviidu vahel, kuna olin kuulnud, et seal toimuvat suured remonditööd. Oli ju Aegviidu ja Käravete vahel säilinud selle maantee viimane ajalooline trassilõik, mis keerutas paremale-vasakule ning üles-alla tublisti, samuti oli ta üsna kitsas. Arvatavasti oli seal 1950ndatel pandud asfaltkate, muu oli jäänud kõik endiseks ehk hobuveokite-aegseks. Tegemist oli ilusa teega, kuigi kiirusi üle 50-70 seal kuidagi arendada ei andnud.
Nüüd on see teelõik ajalugu. Ma ei tundnud esmapilgul teed enam äragi, sest nii tee kui ka teeäär nägid välja hoopis teistsugused. Kogu trass laiemaks tehtud, mäed läbi kaevatud, orud täidetud. 3-4 tõsisemat õgvendust teoksil, kus kurvid sirgemaks tehakse või sootuks ära kaotatakse. Tohutumahulised mullatööd ja kümned tegutsevad ekskavaatorid. Pea kõik teeäärsed puud mahavõetud. Töö on küll pooleli, aga lõpptulemusest saab juba nüüd aimu. Ehk sellest tuleb tavaline veidi looklev eurotee...
Kes ei karda teeremondiga kaasnevaid ebatasasusi, muid ebamugavusi ning ning ca 10 km 30 km/h kulgemist, võib selle lõigu praegu oma silmaga üle vaadata. Veel (ma kordan: veel) on näha siin-seal ka vana teesiht...
Sattusin eile sõitma Piibe maantee trassi Aravete ja Aegviidu vahel, kuna olin kuulnud, et seal toimuvat suured remonditööd. Oli ju Aegviidu ja Käravete vahel säilinud selle maantee viimane ajalooline trassilõik, mis keerutas paremale-vasakule ning üles-alla tublisti, samuti oli ta üsna kitsas. Arvatavasti oli seal 1950ndatel pandud asfaltkate, muu oli jäänud kõik endiseks ehk hobuveokite-aegseks. Tegemist oli ilusa teega, kuigi kiirusi üle 50-70 seal kuidagi arendada ei andnud.
Nüüd on see teelõik ajalugu. Ma ei tundnud esmapilgul teed enam äragi, sest nii tee kui ka teeäär nägid välja hoopis teistsugused. Kogu trass laiemaks tehtud, mäed läbi kaevatud, orud täidetud. 3-4 tõsisemat õgvendust teoksil, kus kurvid sirgemaks tehakse või sootuks ära kaotatakse. Tohutumahulised mullatööd ja kümned tegutsevad ekskavaatorid. Pea kõik teeäärsed puud mahavõetud. Töö on küll pooleli, aga lõpptulemusest saab juba nüüd aimu. Ehk sellest tuleb tavaline veidi looklev eurotee...
Kes ei karda teeremondiga kaasnevaid ebatasasusi, muid ebamugavusi ning ning ca 10 km 30 km/h kulgemist, võib selle lõigu praegu oma silmaga üle vaadata. Veel (ma kordan: veel) on näha siin-seal ka vana teesiht...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel