11-08-2005, 17:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-08-2005, 17:44 PM ja muutjaks oli valdo.)
Kõik keskmise ja vanema põlvkonna inimesed teavad ristlejat \"Aurora\", mis Peterburis 1917. aasta oktoobris vallandas revolutsiooni ning mida hiljem N.Liidu ajal hoiti ankrus kui püha mälestusmärki.
Mõned teavad ka seda, et 1984. aastaks oli vana laeva kere juba ülikriitilises seisus, mistõttu osutus hädavajalik selle kapitaalremont. Oli juba karta, et muidu upub laev ühel päeval laialipudenemise tõttu lihtsalt ära. Aga seda ei tea enam mitte kõik.
Veelgi vähem inimesi teab, et kapitaalremondi käigus leiti, et vanast laevakerest pole enam asja ning otsustati teha Aurora koopia. Et valskus välja ei paistaks, otsustati replikale külge monteerida autentse laeva tervemaid konstruktsiooniosi, detaile ja mehhanisme. Ning 1987. aastal ehk Suure (Sotsialistliku Oktoobi)revolutsiooni 70. aastapäevaks ilmus laev vanasse kohta tagasi. Ning replikat eksponeeriti taas kui \"vana head\" Aurorat!
Ning vaid mõned üksikud teavad seda, et need kerejäänused, mis jäid järele tõelisest \"Aurorast\", leidsid oma viimase puhkepaiga Jamburgi (Kingissepa) lähedal endise \"Ruchi\" mereväebaasi lähistes vetes. Ja roostes suured laevaosad vedelevad seal vees tänini! Kuna baas ise lasti õhtu sakslaste eest taganemisel 1941, leiti, et see on hea maskeering. Seda viimast fakti ei teadnud näiteks minagi kuni tänase päevani...
Huvilistele vaatamiseks/lugemiseks (kõik loomulikult vene keeles):
a) http://regionavt.spb.ru/gallery/aurora/index.shtml - Pavel
Miroshnichenko (a.k.a. Piligrim) tehtud pildigalerii
b) http://regionavt.spb.ru/articles/ruchji.shtml - Viktor Aristovi artikkel 1996. aasta Kingissepa (Jamburgi) kohalikus lehes
c) http://www.aif.ru/online/spb/590/07 - Tatjana Hmelniku artikkel ajalehes \"Argumentõ i Faktõ\"
Mõned teavad ka seda, et 1984. aastaks oli vana laeva kere juba ülikriitilises seisus, mistõttu osutus hädavajalik selle kapitaalremont. Oli juba karta, et muidu upub laev ühel päeval laialipudenemise tõttu lihtsalt ära. Aga seda ei tea enam mitte kõik.
Veelgi vähem inimesi teab, et kapitaalremondi käigus leiti, et vanast laevakerest pole enam asja ning otsustati teha Aurora koopia. Et valskus välja ei paistaks, otsustati replikale külge monteerida autentse laeva tervemaid konstruktsiooniosi, detaile ja mehhanisme. Ning 1987. aastal ehk Suure (Sotsialistliku Oktoobi)revolutsiooni 70. aastapäevaks ilmus laev vanasse kohta tagasi. Ning replikat eksponeeriti taas kui \"vana head\" Aurorat!

Ning vaid mõned üksikud teavad seda, et need kerejäänused, mis jäid järele tõelisest \"Aurorast\", leidsid oma viimase puhkepaiga Jamburgi (Kingissepa) lähedal endise \"Ruchi\" mereväebaasi lähistes vetes. Ja roostes suured laevaosad vedelevad seal vees tänini! Kuna baas ise lasti õhtu sakslaste eest taganemisel 1941, leiti, et see on hea maskeering. Seda viimast fakti ei teadnud näiteks minagi kuni tänase päevani...
Huvilistele vaatamiseks/lugemiseks (kõik loomulikult vene keeles):
a) http://regionavt.spb.ru/gallery/aurora/index.shtml - Pavel
Miroshnichenko (a.k.a. Piligrim) tehtud pildigalerii
b) http://regionavt.spb.ru/articles/ruchji.shtml - Viktor Aristovi artikkel 1996. aasta Kingissepa (Jamburgi) kohalikus lehes
c) http://www.aif.ru/online/spb/590/07 - Tatjana Hmelniku artikkel ajalehes \"Argumentõ i Faktõ\"
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel