2 esiharki
#1

mille esihark on hark x?
mille esihark on hark y?
hargid
Vasta
#2

riivo Kirjutas:mille esihark on hark x?
mille esihark on hark y?
hargid

X - Hunt seda teab, näib olevat miski 1930ndate inglane ehk? Kindlalt mitte N.Liidu päritolu.

Y - Miski uuem (peale 1950ndate-alguse) võrr ehk moskvalane, nt M-1-M.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Teisel pildil tundub olema esimese Minski hark.
Vasta
#4

sass Kirjutas:Teisel pildil tundub olema esimese Minski hark.

Ei taha mitte kohe uskuda.

Esimesed Minskid (tüübitähesega muide M-1-A nagu Moskvadki) olid praktiliselt DKW RT 125 replikad. Teatavasti oli RT 125-l rööpkülik-esihark ja ilma laiendusteta porilaud ees.

Hiljem arendasid nii Moskva tehas, Minski tehas kui ka Degtjarovi nimeline tehas (K-d) RT 125-t kõik veidi omas suunas edasi. Tean igatahes kindlalt, et 1954. aastal Minski tehasest väljunud M-1-A-l on juba teleskoop-esihark, kuid esiporilaud on jäänud veel kitsaks, st ilma laiendusteta. Oman sellise isendi kasutajajuhendit.

Lihtsalt ei taha uskuda, et hiljem, mil Minski tehas võttis kasutusele moodsama ja Vene teedeta alas sobivama laiendustega porilaua (pildil), läks ta teleskoobilt üle vanamoodsamale esihargile (pildil).

Pakun siiski jätkuvalt Moskva tehase M-1-M-ile kuuluvat seda esiotsa.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Mul oli tehasevärvis Minsk, millel ees just selline esihark,arvasin ,et kuna hark oli tsikliga sama värvi, siis ilmselt tehase poolt paigaldatud.
Vasta
#6

http://www.album.ee/?o=207957273
sellel pildid Minskist alles jäänud detailid
Vasta
#7

Oman Minskit täpselt sellise esihargiga.Tundub ,et aastast57.Oman isendist ka pilte,kuid netti panematta.
Vasta
#8

Minskis alustati 125-ste valmistamist 1951-l aastal mudeliga M1A e. nn. Moskvaga,, 1953-ndast aastast juba teleskoopesihargiga, 1954-ndast vahelduvvoolu genekaga ja paagil Moskva kirja aasemel värvitud MMB3 embleem. Aastal 1956 ilmus M1M mille porilaud ja hark pildil 2 ja mida Moskvas pole toodetud. Kas hark 1 on ikka tehase toodang?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne