Dnepril õlirõhk kadunud
#1

Sai siis naisega eile naisega Türi taga RMK metsaonne taga otsida, kui äkki peatudes märkasin, et õlirõhk on kadunud. Seiskasin mootori ja üritasin uuesti käivitada- ikka sama värk- punane tuli ei kustu ära. Mõtlesin, et ega siia jääda ka ei saa ning jätkasime otsinguid, sõites vaid tasa ja targu. Et aga järgmisel päeval/täna lõuna ajal oli tarvis aga veel ka koju Kadrinasse naasta, juhtuski lõpuks nii, et kokku sõitsin ilma õlirõhuta 148 km (maanteel 50 km/h, et mootorit vähekenegi säästa + mitmed jahutuspeatused veel juurde igaks juhuks). Kujutan ette, kui jube see mootorile olla võis, kuid koju Dnepr meid hambad ristis ka tõi. Mootori praegusest seisust niipalju, et tühikäigul käies on mingi imelik kõrvaltoon küljes, aga 50 km/h sõites töötab ta täiesti puhta heliga.
Siit siis probleem. Tõenäoliselt on tarvis hakata mootorit lammutama. Kuna ise KMZ/mt-10 mootoreid veel lammutanud pole, võiksid teadjamad nüüd mind veidikene aidata, et kust otsast alata võiks.
Ise vaatasin, et tuleks õli välja lasta ja karteri põhi alt ära keerata, et suuremat selgust saada.
Praegu vist liiga vara ka hakata ennustama, mis õlirõhu kadumise põhjustas.

Jürgen

Pots ja postivahe.


Vasta
#2

mõõda manomeetriga mootori õlirõhk ära sest kui niipalju sõita said siis on arvatavasti õlirõhu andur otsad andnud
Vasta
#3

Dnepri õlirõhu andur ei ole jah eriti töökindel.Kui manomeetrit pole, siis äkki leiad mõne töökorras anduri proovimiseks.
Vasta
#4

Hmm, peab siis otsima hakkama. Üritan kusagilt siis manomeetri või korras anduri leida.
Tegelikult tahtsin teada, et kas õlirõhu andur asetseb paremal pool mootorit 1) all ja enne silindrit või 2) üleval ja pärast silindrit otsesõidu suunas võttes. Seal on need 2 jurakat. Kumb on kumb?

Muide- tänud vastanutele ka.

Pots ja postivahe.


Vasta
#5

Minu omal on igatahes silindri ülemise kinnituse kõrgusel umbes 5cm esiratta poole, see mis asub all on vist vabakäigutule andur, rohkem ei tohiks seal midagi olla ja vabakäigutule andur on ju käigukasti küljes.Ei teagi siis mis andur seal all servas veel on enne silindrit?
Vasta
#6

Pagan. See alumine on jah vabatule andur käigukasti küljes.
Minu viga.

Pots ja postivahe.


Vasta
#7

Kruti andur otsast ära ning pane näpp ette. siis löö masin käima. Kui näpu taga survet tunda on, siis viga anduris.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#8

Tegelikult näpuga proovides peaks päris paras õlireostus tekkima,kui ei teki on asi paha.
Vasta
#9

Võtsin anduri maha, lõin paar korda vänta ja juba oli mootori all julm õliloik.
Ja seda kummalisem/lihtsam on asi, et õlirõhu lamp põleb ka siis, kui andurijuhe on lahti ühendatud ja ei puutu ei massi ega +juhet.
Järelikult on õlisurvega kõik korras ja õlirõhu indikaator saab kusagilt lihtsalt lühist.

Pots ja postivahe.


Vasta
#10

Jah ,lühis ei ole küll kõige õigem sõna ,ilmselt saab juhe massi enne andurit kätte.Kontrolli juhet, eelkõige kontroll-lambi juurest seal on paras harakapesa ja ei ole üldse ime ,kui midagi on valesse kohta loksunud.Sul on kontrolltuled mitte esitule sees vaid koos spido ja süütelukuga eraldi karbis?
Vasta
#11

Mul kontrolltuled ikka vanakooli stiilis esitule korpuses. Sõidu ajal tegin eile pildi ka sellest värgist. http://www.zone.ee/jyrkaftp/dnepr/esituli.jpg?2

Hea uudis tuleb siit.
Otsustasin siis täna minna kiiremini sõitma, uskudes, et õlirõhk olemas on. Sõitsin ja sõitsin, ikkagi tundus midagi mäda. Pöörasin just igaks juhuks Tirbikul asuvasse komisjonkasse nimega Männi äri. Vaatan seal ringi... mida ma näen..? Tutikas baromeeter müügiks. Ilma pikema jututa ostsin ära. Asi on täiesti nagu Dnepri mootori jaoks loodud. 1:1 ilma igasuguste vahejurakateta istus anduri auku ning nüüd iga kell näha täpselt kui mitu Bari mootori õlirõhk on. Pildike sellestki: http://www.zone.ee/jyrkaftp/dnepr/baromeeter.jpg?2
Täpsustuseks nii palju, et tühikäigul tiksub seier 4 bari läheduses. On see normaalne?

Aga jah- see mäda, mis tundus, oli see, et laadimine kusagile kadunud. Seda täna veel näppida ei jõudnud. Järgmine kord jõuab.

Pots ja postivahe.


Vasta
#12

Manomeeter tolle mõõteriista nimi vast on. Baromeetriga mõõdetakse minu teada õhurõhku.
Vasta
#13

Kas see tuli,mis põleb ,on siis hoopis laadimise oma?Laadimise kadumise põhjusi on muidugi jälle umbes kümme.Üks elementaarne kontrolli meetod: Kui on kahe mähisega relee, siis võta kaan pealt ära ja vajuta ülevalt kruvikeerajaga tagumise relee ülemine plaat alla, mootor seejuures peaks töötama tühikäigul, kui siis tuli ära kustub, peitub viga relees. Võib-olla saad selle plaadi otsas oleva pingutusvedru reguleerimisega vea kõrvaldatud, mina igatahes sain.Tester tuleks ka appi võtta reguleerimisel, laadimisvool peaks jääma 13,5-14,5V vahele.Kaitsmed tasuks kah enne üle kontrollida, üks peaks olema süüteluku küljes ja ülejäänud kas esitule korpuses või kusagil aku lähedal.Kui ise elektrist mitte matsugi ei jaga, ega siis ei ole vist mõtet näppima hakata.
Vasta
#14

Einoh- laadimise jamasid olen ma ikka väga väga palju parandanud, niiet sellega tavaliselt mul probleeme ei tule. Sass, ära muretse Wink

Aga 4 bari on normaalne õlirõhk?

Pots ja postivahe.


Vasta
#15

4 bar (at) on täiesti heal tasemel õlirõhk. Keskmistel pööretel peab see Dnepril normi järgi olema 3...4,5 at (bar).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne