Võrri raam
#1

Maalt otsisn nädalavahetusel välja ühe vana võrri raam, paak käib sellel siis "pulgal", mitte pakiraami all. Nüüd oleks soov teada saada milline näeb välja see võrr kompletsena. On kellegil ehk mingit pilti?
Vasta
#2

See on ülilevinud Riga 13 raam.
Vasta
#3

http://www.u-pop.ee/autoline/car/2543/, noh üks selline võrr on siin näha, mitte minu oma muidugi.
Vasta
#4

http://www.u-pop.ee/autoline/car/2548/ ja veel üks, kumbki pole päris originaal muidugi.
Vasta
#5

http://digilander.libero.it/cuoccimix/MO...RIGA13.JPG no see on nüüd siis originaal.
Vasta
#6

http://www.u-pop.ee/autoline/car/1635/?o=2 ja siin üks ilus korralik, ehk aitab, minu arust muide kaunis masin.
Vasta
#7

Tänan kõiki vastuste eest.
Tõenäoliselt saab sellest raamist suveks sääreväristaja.
Vasta
#8

Martti Kirjutas:Tõenäoliselt saab sellest raamist suveks sääreväristaja.

Kas on mõtet? Usun, et masskoguses ja üsna hiljuti toodetud Riga-13'sid on säilinud palju paremas seisukorras ja lausa palju. Mina küll ei näe mõtet püskinööp-paljale raamile hakata seda sõiduriista üles ehitama. Raam on ju tavaliselt asi, mis on enam-vähem igast võrrist alles.




Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:
Martti Kirjutas:Tõenäoliselt saab sellest raamist suveks sääreväristaja.
Kas on mõtet? Usun, et masskoguses ja üsna hiljuti toodetud Riga-13'sid on säilinud palju paremas seisukorras ja lausa palju. Mina küll ei näe mõtet püskinööp-paljale raamile hakata seda sõiduriista üles ehitama. Raam on ju tavaliselt asi, mis on enam-vähem igast võrrist alles.
Ega mina seda ehitama ei hakkagi, lihtsalt andsin teada selle edasisest saatusest. Palju sellise võrri kokkupanek ikka aega võtab kui puuduvad jupid kohale tuua, päev-paar läheb kui just väga kiiret ei ole.
Vasta
#10

Aga ikkagi - miks sellest raamist midagi peaks tegema?

Loomulikult, kui mul oleks kuuririiulitel Riga 13 tükke lademetes ning kusagilt mujalt leian tühja raami, siis on mõistlik see kaadervärk kokku panna. Aga... kust ma saan/leian lademes Riga-13 juppe kuni pisividinateni nii, et raami nende hulgas ei ole? Tavaliselt on lugu ju nii, et olemas on raam, suuremad tükid ja mootor (mootori jäänused), puudu aga just pisividinad, mida tuleb tikutulega taga otsida, sest ajahammas on nad läbi kulutanud või ära kaotanud.

Ehk siis teisiti öeldes - kui üks sõiduriist mitmest kokku panna, siis tavaliselt on raame nendes komplektides ikka rohkem kui üks ning kogu krempel pannakse kokku sellele raamile, millel kõige rohkem tükki küljes oli või mis on kõige paremini säilinud. Haruldased pole needki juhused, kus ühs pealtnäha tähtsusetu pisijupi pärast saab pea terve doonor-ratas juurde hangitud. Või kogunisti mitu doonorit.

Usun, et enamike restaureerijatega sama lugu, et püksinööp-paljaid raame on ülearu ning neid antakse üsna niisama eest tõsiteadlikule taastajale ka ära. Mina olen nt oma vanatehnika-alase tegevuse jooksul KINKINUD ära tervelt kolm vana jäiga tagaosaga moskvalase (M-1-A; K-125) raami... ja mõned on veelgi endal tagavaraks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

valdo Kirjutas:Aga ikkagi - miks sellest raamist midagi peaks tegema?

Loomulikult, kui mul oleks kuuririiulitel Riga 13 tükke lademetes ning kusagilt mujalt leian tühja raami, siis on mõistlik see kaadervärk kokku panna. Aga... kust ma saan/leian lademes Riga-13 juppe kuni pisividinateni nii, et raami nende hulgas ei ole? Tavaliselt on lugu ju nii, et olemas on raam, suuremad tükid ja mootor (mootori jäänused), puudu aga just pisividinad, mida tuleb tikutulega taga otsida, sest ajahammas on nad läbi kulutanud või ära kaotanud.
Ma sõnastan siis natuke ümber oma eelmise postituse: Selle korda seadmisel on rahalised piirangud, st kogu lõbu võiks olla nii odav kui võimalik. Ehk siis saab keegi proovida selle teha minimaalse raha eest korda ja kui asi tehtud, siis kunagi hiljem saab siis lugeda sellest lähemalt.

Miks see raam? Aga selle pärast et sellelt tuleks ainult õlisodi eemaldada ning seejärel on tegemist puhta(mõned kivi täkked ehk), tehasevärvi all oleva raamiga. Pole vaja värvida. Ja isegi pirka oli olemas. Pirka
Vasta
#12

njaa, siis küll on asjal mõtetSmile
Vasta
#13

Vaatasin et enda galeriis ka ühest Riga 13-st üks pilt olemas. Riga 13
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne