piduriõli Moskvitšil
#1
Question 

moskvichil sidur enam ei lahuta õli on  vähe. et mis juhtub kui erinevaid piduri vedelikke kokku valada .Kas rikub siduri ära ?ma ei tea selle piduri vedeliku marki igatahes pruuni värvi on aga see mis kohalikust autovaruosade poest ostsin oli läbipaistev.
Vasta
#2

Märsakas Kirjutas:moskvichil sidur enam ei lahuta õli on silmnähtavalt vähe. et mis juhtub kui erinevaid piduri vedelikke kokku valada .Kas rikub siduri ära ?ma ei tea selle piduri vedeliku marki igatahes pruuni värvi on aga see mis kohalikust autovaruosade poest ostsin oli läbipaistev.

BSKle võid BSKd või muud butüülpiirituse-põhist "soga" peale panna, seda olenemata värvist (kollane, punane. lilla vms). Seda viga ära iial tee, et moodsais vedelikke (DOTid, Neva jt) BSKga segi paned.

BSK tuvastad iseloomulikust lõhnast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Mitmetes müügikohtades müüakse ka PSK nimelist piduriõli, tegu on siiski selle sama BSK õliga, ei tasu lasta ennast eksitada.
Kui kogu süsteem puhtaks pesta, siis võib panna ka DOT-4 või mis tahes piduriõli. Küll aga tuleb arvestada sellega, et eelnevalt tuleb vahetada kõik kummidetailid. Mingil põhjusel kaua BSK/PSK pidurivedelikuga kokkupuutunud kummidetailid ei kannata enam teist vedelikku välja ja lagunevad.
Samas on BSK vedelikku saada piisavalt ja pole tegelikku vajadust vedeliku vahetuseks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

selge. tänan.
Vasta
#5

Täna(15.06.06) Tartu Decora kauplusest värvi ostes jäi silma PSK piduri õli mille eest küsiti 32 eek liitrist, ostsin igaks juhuks ühe pudeli ära, viimati oli maja ees väike loiguke siduriõli, ja nivoo lähenes kriitiliselt nullile.
Vasta
#6

pvr Kirjutas:... ostsin igaks juhuks ühe pudeli ära, viimati oli maja ees väike loiguke siduriõli, ja nivoo lähenes kriitiliselt nullile.

Tee kindlaks, kust loiguke pärines, sest mingi osa ollusest peaks olema jäänud ka ju auto mõningate detailide külge. Ning vaheta vastav tihend, mansett vm detail esimesel võimalusel ära, muidu jäädki õli peale valama ning kriitilisel hetkel võid avastada, et pidur va sindrinahk on hoopiski lõpetanud töösuhte vähese olluse tõttu...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Tee kindlaks, kust loiguke pärines, sest mingi osa ollusest peaks olema jäänud ka ju auto mõningate detailide külge. Ning vaheta vastav tihend, mansett vm detail esimesel võimalusel ära, muidu jäädki õli peale valama ning kriitilisel hetkel võid avastada, et pidur va sindrinahk on hoopiski lõpetanud töösuhte vähese olluse tõttu...


Mitte pidur va sindrinahk vaid sidur Wink tegelikult asi selles, et töösilindri peegelpind on kehvake, ja vahetatud mansetid ei jäänud pidama, vaikselt vaikselt niriseb tühjaks, nii umbes aasta peale läheb 0,25l tegelikult on uus töösilinder ja ka peasilinder olemas, vahetamine on ainult ettevõtmise küsimus. Ja osalilselt seda tööd silmas pidades sai ka Pudel väärt õli ostetud
Vasta
#8

Tervist

Mul ka mure selle õliga. Sai pidureid natuke putitatud ja nüüd vaja õli juurde panna. Praegune õil on punane aga eriliselt ei lõhna. Kas on võimalik, et õil ajapikku oma erilise lõhna kaotab (BSK)? Ostsin juurde BSKd ja DOTi, kuid ei julge kumbagi sisse valada. Aga mis peaks jutuma kui neid omavahel segada? Läheb klimpi, tahkeks või mis? Praegu tegin katse ja segasin neid omavahel.

Praegune + BSK = ei juhtunud midagi
Praegune + DOT = ei juhtunud midagi
BSK + DOT = ei juhtunud midagi

On mingeid võiamlusi kuidas õil marki kindlaks teha?

Tänud

Edit: Auto on AZLK 2140 ja ees on ketaspidurid. BSK purgile on kirjutatud, et ei sobi ketaspiduritele.
Vasta
#9

Korraga ei juhtugi midagi. Lase neil seista, siis jagunevad eri tüüpi vedelikud fraktsioonidesse. Katse veega: DOT seguneb veega, PSK ei segune.

Ja PSK ei sobi tõesti ketaspiduritele, sest madalama temperatuuritaluvuse tõttu võivad tekkida aurukorgid, ja siis küll sõitja rollis ei tahaks olla... Samas käitub PSK ka külmaga DOTist kehvemini, aga tema eelisteks on parem määrimisvõime ja omadus mitte siduda vett.
Vasta
#10

Tänud vastamast.

Õhtul teen selle veekatse ära ja siis ütlen mis tulemuseks oli. Smile
Vasta
#11

session Kirjutas:Praegune õil on punane aga eriliselt ei lõhna. ..

Kui mälu ei peta, siis oli ka Neva nimeline punakas-oranz vedelik, mis rohkem Ladadele mõeldud ja ei omanud spetsiifilist lõhna?

Mina soovitaks kogu vedeliku vahetust, sest reeglina niikuinii keegi seda enne vahetanud ei ole.
N. Minu suure liikuri pid.õli vahetuseks kulus 1,5L õli (seda küll oma lohakusest, sest enamus sellest põrandal) ja 1-2 h tööd.


Vasta
#12

Tervist

Katse tehtud ja tulemused sellised:

Praegune + vesi = seguneb hästi
DOT-4 + vesi = seguneb hästi
BSK + vesi = ei segune üldse, nagu valaks õli vette.

Arvan ka, et seal mingi Neva laadne õli sees on. Eks ma lähiajal vahetan kogu õli ära, aga praegu valan juurde Dot-4-ja.

Tänud vastajatele. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne