Äsja Lätist naasenud....
#1

Tee peal igasugu asju näinud, mis sobiksid mitmesse erinevasse teemasse, kuid otsustasin siiski ühte panna...
Salacgrivast paarkümmend kilti Riia poole märgatud üks Ikarus maja kõrval rohtu kasvamas: lühike, paistis kaugliini buss olema. Katusel risti mingid imelikud valged kõrgendused (3-4 tükki). Klaasid, tagatuled paistsid küljes olema (tagaotsaga tee poole seisab). Sinna sõites märkasin, arvasin, et tagasiteel teen pilte, kuid laps oli nii jonni täis, et abikaasa ei lasknud plaaniväliseid peatusi teha - seega pildid puuduvad.
Teel nähtud mitmeid NSVL sõidukeid, kuid tunduvalt vähem, kui 5 aastat tagasi, kui Lätis tihe külaline olin. Jah! päris mitu AVIAt nägin sõitmas kahe päevaga, mis paneb imestama - Eestis neid ka ikka veel liikvel, kuid parimal juhul näed ühte kuu jooksul. RAFe pole jällegi ühtegi märgatud.
Nägin töötavat vene kombaini (punast, ehk Niva), Eestis neid töös ei näinud ammu.
Peale Gauja jõge silda, enne Adažit, on tee remont, ning tagasi tulles märkasin seal ümbersõidu tee läheduses mingit hoovi, kus oli terve plats miongeid vanemat tüüpi autosi täis. Sissesõidu teel oli mingi kiri ka tahvlil, kui ununenud läti keel ei andnud mulle asja tõlget, seega ka nimetus meelde ei jäänud. Ei tea, kas tegemist romulaga, või parklaga, või muuseumi asjandusega.

Vist kõik, esialgu...

PS. Ahsoo, Lido parklas oli eemalt tehtud ühe imeliku kaasaegse sõiduki pilt, kuid ei viitsi seda hetkel fotokast välja otsida...
Vasta
#2

no mis jutt see nüüd siis on?! otsi aga kohe välja Smile
Vasta
#3

mis puutub niva kombainidesse, siis saaremaal on neid ikka üsna mitu veel töös- alles neljapäeval töölt kodu poole söites oli neid tornimäe ja laimjala vahel ikka üsna mitut pöldudel näha (saaremaal siis).
Vasta
#4

Pilt siis siin - http://photofile.ru/users/style_est/2041930/32637056/

Veel Lätis täheldatust: suht palju eritellimusega numbreid märgatud. Sellised nagu "KARAOKE", "ANJUTA", "AZ AZ", "DEVIL".nasti oli see väga kallis lõbu (1000 latti vbist) - ei tea, kas on odavamaks läinud või inimesed rikkamaks. DEVIL oli küll mingi 90-te BMW küljes, mis ei näind küll hooldatud auto moodi välja...
Vasta
#5

see auto pildil peaks olema 90nendate suzuki üks selline liikus kunagi tallinnas ka, numbritest veel niipalju, et eelmine nädal nägin meil liikumas uut bmw m6-te millel oli läti nr WANTED
Vasta
#6

Niva kombaine liigub siin Lõuna Eestis suht palju ringi, mul endalgi seisab kodus üks punane... Isa läheb tollega vilja võtma varsti.
Vasta
#7

Pildil on selline aparaat kui Suzuki X-90. Omab see sellist "auväärset" staatust kui 2004. aastal BBC Top Gearis maailma viletsaimaks autoks tunnistatust. Üldiselt toodeti seda ainult 1996-98, USA-sse sattus ca 7500 eksemplari ja Euroopasse poolteise tuhande ringis.
Vasta
#8

Kas Ikarust oskab keegi tuvastada napi kirjelduse järgi? Kas sealt ukseklaasi ehk JJ bussile ei saa? Juhiaken oli ümberpööratud "T" kujuline, kui ma ei eksi
Vasta
#9

mul praegu majataga üks niva myristab!! mis lätisse puutub siis seal ka uuemat venetehnikat liigub, näiteks need kaubikumöötu zillid!
Vasta
#10

mrali Kirjutas:Pildil on selline aparaat kui Suzuki X-90. Omab see sellist "auväärset" staatust kui 2004. aastal BBC Top Gearis maailma viletsaimaks autoks tunnistatust. Üldiselt toodeti seda ainult 1996-98, USA-sse sattus ca 7500 eksemplari ja Euroopasse poolteise tuhande ringis.

Nädal tagasi sai just sellisega testisõitu tehtud. Oli teine veel "Designed by Philippe Cousteau" ja nr 2000. Et'siuke müügis siis Münchenist 15 km itta, mingis #%&"@§...kirchenis(?).
Seekord liitun Clarksoni arvamusega. Eks hiljem topin pilti ja hinnainfot kah.

Aga et siis teemasse kah, siis paari kuu taguse pisikese Läti-Leedu ringkäigu jooksul märkasin, et seal on tunduvalt vähem vanatehnikat, kui meil. Liikluses nägin 5 päeva jooksul kokku: Lätis 2 G-24-ja ja Leedus 1. Paar mosset ja üksikud 06-ed. Hoovides vedelesid audi sigarid ja passatid, mitte zazid ja volgad/pobid nagu millegi pärast enne minekut arvasin. Muidugi raskeveoki park on veel enamjaolt nõukatehnika peal.
Ja kui Eesti liikluses kehtivad dzungliseadused, siis Leedu liikluses on lihtsalt dzungel!

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#11

kOll Kirjutas:Aga et siis teemasse kah, siis paari kuu taguse pisikese Läti-Leedu ringkäigu jooksul märkasin, et seal on tunduvalt vähem vanatehnikat, kui meil. Liikluses nägin 5 päeva jooksul kokku: Lätis 2 G-24-ja ja Leedus 1. Paar mosset ja üksikud 06-ed. Hoovides vedelesid audi sigarid ja passatid, mitte zazid ja volgad/pobid nagu millegi pärast enne minekut arvasin. Muidugi raskeveoki park on veel enamjaolt nõukatehnika peal.
Ja kui Eesti liikluses kehtivad dzungliseadused, siis Leedu liikluses on lihtsalt dzungel!

Lätis-Leedus on see kola hoovidest kadunud jah. Ma tiirutasin Lätis 2 päeva mööda väikeseid teid ringi, enne kui hoovis esimest Molotovi nägin.

Liiklusest niipalju, et ülihull on liiklus Lätis Riia ümbruses ja nädalavahetuse kandis ka suurematel maanteedel (riialased?). Mujal Lätis on liiklus normaalne. Leedus näis liiklus olevat igal pool normaalne ja parem kui siin.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Nii, lõpuks siis fotokas, mina ja pc kõik ühes kohas ja ühel ajal.
Siin siis paar lubatud pilti X-90`st, kahjuks on neid tunduvalt vähemaks jäänud, kuna tüdruksõber peale suurt kurvastust/pettumust(et ei saanudki seda autot endale) kustutas ülejäänud detailsemad kaadrid ära.
[attachment=23940][attachment=23941]

Enivei need sidepipe`id, veljed, targakatus ja luuptuled annavad väliselt kokku päris talutava komplekti. Kahju, et salongi kujundamise ja istmetega ei ole viitsitud absoluutselt vaeva näha. Ja ääretult pikk miinus Suzukile selle eest, et ühtegi X-90`t ei tehtud autom.kastiga. 100% naiste auto ju! Mootori koha pealt arvan, et naisele sobiks küll.

http://www.ihr-auto-von-uns.de/27.html?kfz=89122468

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#13

valdo Kirjutas:Liiklusest niipalju, et ülihull on liiklus Lätis Riia ümbruses ja nädalavahetuse kandis ka suurematel maanteedel (riialased?). Mujal Lätis on liiklus normaalne. Leedus näis liiklus olevat igal pool normaalne ja parem kui siin.

Minu Leedu muljed pärinevad põhiliselt Klaipeda ja Palanga kandist, kus ülerahvastatud autod(universaalides 8-9 inimest!!!) ilma töötavate esituledetta möödasõitudel kolmandat rida tekitades busse ja veokeid teelt välja surusid. Ju oli oma osa ka Klaipeda merepäevadel, kuhu siis kogu riigi ahvikud olid kokku sõitnud...

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#14

kOll Kirjutas:Minu Leedu muljed pärinevad põhiliselt Klaipeda ja Palanga kandist, kus ülerahvastatud autod(universaalides 8-9 inimest!!!) ilma töötavate esituledetta möödasõitudel kolmandat rida tekitades busse ja veokeid teelt välja surusid. Ju oli oma osa ka Klaipeda merepäevadel, kuhu siis kogu riigi ahvikud olid kokku sõitnud...

See pole ju õige Leedu! Klaipeda on pikki sajandeid kandnud nime Memel ning olnud peamiselt saksakeelne ja saksameelne ning osake Saksa Ordu Riigist ning selle järglasest Preisi hertsogiriigist/kuningriigist. Leedu armee okupeeris selle piirkonna 1923. aastal Prantsluse eksperditsioonivägede käest ning suuresti selle ajendil, et Poola võttis jõuga enda kätte Vilniuse. Prantslastel oli muidugi sügavalt ükskõik, kelle kätte see kant jääb, peaaegi, et Versaille' sobingu järgi see enam Saksamaaks ei saaks...

Ehk siis Memelimaad on küll kutsutud Väike-Leeduks, kuid leedukate osakaal rahvastikus ei ole peale keskaega ja enne 1940ndaid kunagi ületabnud 20-30%. Teise Ilmasõja järel loomulikult lahkusid sakslased ka sealt nagu Köningsbergi kandistki...

Mis Palangat puudutab, siis see paikkond (ajalooliselt väike kaluriküla) on kuulunud rohkem Vana-Liivimaa (Kuramaa) koosseisu kui Leedule. Alles 1920ndate aastate alguse jagamisel anti see Leedule (vastutasuks selle eest, et Leedu andis Nereta piirkonna vana seelide ala lõunaosas Lätile).

Võrdluseks võiks tuua needki erinevused, et valdav enamik Leedust on sügavalt katoliiklik,  samal ajal kui Memeli ja Palanga ümbrus on preisilik-saksalik-liivimaalikult luterlik.

Õiget "leedulikku" Leedut näeb siiski Vilniuse, Kaunase, Panevežysise ja Šiauliai vahel. Veel mõni sajandit tagasi nägi seda ka ida pool praeguse Valgevene aladel, kuid sealne kant on viimase kahe ja poole  sajandi jooksul (peale Rzeszpospolita jagamist) paljus venestunud... Ärgem unustagem, et Leedu oli ajalooliselt ikka suurriik... kuid selle suurriigi "teravik oli suunatud peamiselt itta ning merelepääsu tal ajalooliselt ei olnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Vabandused, ennist jäi sõna "negatiivsed" sõna "muljete" eest puuduSmile
Üldiselt kirjeldaks pilti nendest Klaipeda merepäevadest nii:
õhtul oli vaja läbida u. 10 minutiline jalutuskäik Klaipeda kesklinnas rahva massis. Selle aja jooksul toimus meie ümber kolm korralikult verist kaklust, kus üks osapooltest alati liikumatuna vedelema jäi, samas ikka veel jalahoope või pudeleid vastu võttes(turvad olid ainult piiratud kontserdialadel ja tegelesid pidulistelt klaastaara konfiskeerimisega). Päeval oli asi tunduvalt rahulikum niisama trügimiste ja kiskumistega, kuhu turvad siis väheke vahele sekkusid.

Et siis ikkagi kahjuks enamjaolt ahvikud, nagu näha oli(vabandage väljenduse eest).

Olgu siinkohal selgituseks lisatud, et puhtalt omast initsiatiivist ma sinna ei trüginud, kuid kuna üks selle ürituse peaesinejatest, keegi DJ Sun, meid sinna kutsus ja mu tüdruksõbral on tuttavaid seal, keda ta tahtis külastada, siis otsustasingi sellest tripist osa võtta.

Õnneks oli ka positiivset kogemust, nimelt sattusin puhtjuhuslikult kohaliku vanatehnika-klubi suvepäevadele. Väga toredad ja lahked inimesed olid seal, sai katsuda ja istuda. Kahjuks jäi ajanappuses seekordne tutvumine vaid mõneminutiliseks videosalvestuseks. Koht, kus üritus toimus polnud isegi kaardil.

E; ilmusid mõned pildid ka:

[attachment=23943][attachment=23944][attachment=23945][attachment=23946]  

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#16

kOll Kirjutas:Vabandused, ennist jäi sõna "negatiivsed" sõna "muljete" eest puuduSmile
Üldiselt kirjeldaks pilti nendest Klaipeda merepäevadest nii:
õhtul oli vaja läbida u. 10 minutiline jalutuskäik Klaipeda kesklinnas rahva massis. Selle aja jooksul toimus meie ümber kolm korralikult verist kaklust, kus üks osapooltest alati liikumatuna vedelema jäi, samas ikka veel jalahoope või pudeleid vastu võttes(turvad olid ainult piiratud kontserdialadel ja tegelesid pidulistelt klaastaara konfiskeerimisega). Päeval oli asi tunduvalt rahulikum niisama trügimiste ja kiskumistega, kuhu turvad siis väheke vahele sekkusid.

Mina sattusin juulis Liibavisse (läti k Liepaja) puhtjuhuslikult täpselt kohaliku Beach Party ajal. Esimene mulje oli meeletu liiklusvoog Riiast Liibavisse, mistõttu sõitsin trassi lõpuosa Embute kaudu (Skrundas jäin lausa ummikusse, mistõttu keerasin vasakule maha). Minu õnneks oli hotellis Liva üks tuba siiski vaba, kuigi see oli veidi kallim sviit (aga öömaja oli mul ju vaja). Ja eks hotelliöö jäi ka selliseks nagu ta jäi linnas lärmava ja räuskava rahva tõttu (auto oli õnneks hotellihoovis)... Hommikul Liibavist edasi liikumist alustades oli selline tunne, nagu linnast oleks sõda üle käinud...

Minu reisi eesmärk oli nagu ikka Vana-Liivimaa keskaegsed linnused, kirikud ja mõisad jm ajaloopärand... Beach Party laadsed peod on jätnud ja jätavad edasgipidi mind üsna ükskõikseks...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne