Eile sirvisin üht vanemat spravotsniku vene autotehnikast. Ilma indeksiteta, puhtatõulise margi GAZ 52 kohta jäi meelde järgmist. Mudel on üleminekumudel GAZ 51A-lt GAZ 53-le. Jõuagregaadiks tõrviksüütega mootor, kus tõrvikkambrisse suunatakse rikkam küttesegu, mis oma leegiga omakorda süütab põhikambrisse lastava lahja küttesegu, hobujõude siis 80 GAZ 51A 75 vastu, aga ökonoomsem. Gaz 53F-il forseeritud Gaz 51A mootor jõuga 85.
Gaz 52 paljus unifitseeritud Gaz 51A-ga, ka lühikesel baasil, teljevahega 3300 mm. Mind pani hämmastama aga kirjeldus vedrustuse kohta, et sõltumatu (nezavisimaja) kõigil neljal rattal, kasutatakse stabilisaatorpalkat. Päris huvitav oleks selle ehitust kasvõi pildi peal näha.
Arvan, et see vedrustussüsteem jäi ainult siiski katseautodele ja ei õigustanud end venemaa rasketel teeoludel.
Ehk õnnestub hiljem raamatust see kirjeldus skännida.
Kas keegi on veel selle kohta näinud- kuulnud- lugenud?
Neist leekkambriga mootoritest oli vist väike katsepartii, mis sõitsid 51'te peal Moskvas mingi autobaasi all. Igatahes olnud säästlikumad kui vana jõuallikas.
Lühike info oli miskil aastal Za Ruljomi tagakaanel koos joonistusega. Kusagil olen näinud ka mootori põlemiskambri läbilõikejoonist.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Kuna teema pole päris tolmu alla vajunud, siis loodan siia panna foto peagi kõigist kellade tüüpidest,mida kasutati GAZ 52 puhul. Neid on kogunenud mitmest kohast ja annavad hea ülevaate arengust, läbi aegade.
Aga selle foto lisamisega võib aega minna,kuna nende esemete otsimine võtab natuke aega.
(15-02-2021, 13:59 PM)aavu Kirjutas: Машина без номерного знака, везет людей но покрышка по моему с кольцами. Такие разве разрешались на передную ось. Или были похожие протектора?
Здесь явно съемный протектор.
Мне в основном встречались снимки ГАЗ-52-03, где подобные прокрышки были только сзади. Но вот здесь у ГАЗ-51 - спереди, как и у 52-03 постом выше.
Kirjutan vanna teemasse, ärge pange pahaks. Kui suures osas on 52 ja 53 jupid omavahel vahetatavad, sest tundub, et 53 on rohkem juppe müügis? Kui on kapitali 52, mis tähendab, et 51le on 53 kere pandud, kuidas algaja võiks sellest aru saada ja mida arvate sellisest variandist?
(02-04-2024, 20:33 PM)Ttõnn Kirjutas: Eks tol ajal oli suht levinud värk, et teostati kere-raami-mootori vahetusi. Kas need vahetused ka andmesildile kirja pandi?
Ning paar näidet tuntumates kapitaal remondi birkadest: Koeru ART:
Nuia EPT:
Tartu Autoremondi tehas:
Nõuka ajal olid sõidukitel tehnilised passid, kuhu kanti kõik omanikuvahetused ja ümberehitused. Minul on pass, mis algselt oli Välja antud 60 aastal Gaz-51le ja lõpuks oli sellest saanud pika kabiiniga Gaz-52 04. Passid olid hoiul asutuse šeifis, sõideti nn.talongiga.