2 mootoriga maastikuauto TEMPO G1200
#1

[Pilt: kvsatempog1200_k-408_rlm.jpg]  
  Mis imeloom see selline on? Pilt leitud siit: http://www.eag.unicweb.ee/ewarmee.html

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#2

http://www.autogallery.org.ru/temg1200.htm
http://forum.axishistory.com/viewtopic.p...2ce83958ab

Valmistati aastatel 1936-39 1100 tk. Kasutati Taani, Rootsi, Soome, Rumeenia ja nagu näha, ka Eesti sõjaväes.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

Üks artikli viide, mis vist peaks kuuluma siia teemasse: https://dea.digar.ee/article/jarvateataj...8/01/24/41.

Järva Teataja (1926-1944), nr. 10, 24 jaanuar 1938

Mootorsaag, mis võtab puu maha mõne sekundiga.
Omapärane maastikuauto Eestis.
Reedel. 21. skp. demonstreeris o/ü. Tilga ja Ko Kurna metsas metsamaterjalide ümbertöötamiseks eriti konstrueeritud mootorsaagi. Demonstratsioonil wtibisid riigimetsa ülemad üle maa. kes olid Ülemaalise Metsaülemate Kongressi puhul Tallinna sõitnud. Weel wiibis kohal Linnametsade ülem hr. Tab u r. Eesti Metsatööstuste a-s. dir. hr. Saks, inspektorid hr-d Kruuse ja K e e rdoja. Eesti Metsa ja Tselluloosi a/ü. Metsaosakonna juhataja hr. Keller ja era metsatööstuse poolt hr. Kert.

Mootorsaega metsa ümbertöötamisel on waja ainult 4 inimest, kaks. kes töötamaö saega ja kaks. kes hoolitsewad mahasaetud ja tükeldatud materjali ärakoristamise eest. Masin trwitab tunni jooksul ainult 25 snt eest õli ja bensiini segu. 120 sentim. jämeduse puutume läbisaagimiseks kulub aega aiuult 50 sekundit!
Peenemad puud aaa langemad juba mõne sekundiga. üldiselt jäid ametasutuste ia tööstuste esindajad demonstratsiooniga rahule ja leidsid mootorsae olewat wäga praktilise ja meie oludele sobima.
Demonstreerijad (o/ü. Tilga ja Ko esindajad) sõitsid kohale uudsel maastikuautol, mis oma erilise konstruktsiooni tõttu wõimaldas sõita peaaegu sama mugawalt metsas kui asfaltteel. Auto on warustatud kahe mootoriga, üks ees. teine taga. mis wõimaldab saada neljaratta weo juures erakorralist wõimsust halbade teede läbistamisel. Heal teel wõib sõita ka ühe mootoriga, kusjuures bensiini tarwitus 100 km kohta on ainult 7—8 liitrit. Uudisena auto juures on telgede ehitus: mootorid on kinnitatud keskel asuma terastoru külge, millest harunewad neli iseseismat õõtstelge. Kui auto näiteks sõidab mööda künklist maapinda, siis teljed liiguwad wastawalt pinnakonarlustele. kuid keskosa jääb ikka Horisontaalseks nii. et seesolijad wõ-iwad lehtegi lugeda. Kraamide ja suurte küngaste ületamiseks on autol veale nelja weoratta meel keskel 2 abiratast, mis takistawad auto kandmajäämist raamistikule. Omapärase rooliseade abil saab keerata esimesi ja tagumisi rattaid korraga, mis wõimaldab ümberpööramist õige kitsal teel s. L. peaaegu ühel kohal. Auto konstruktsioon on nii tugew, et sellega wõib, nagu tanketigagi ümber sõita lükata 5—6-tolliseid puid. rääkimata sõitmisest läbi padrikute ja wõsade, mis sel juhul on endastmõistetaw.
Vasta
#4

EDIT

Tõenäoliselt mingi Stihli varane saag, Tilga oli nende esindaja Eestis.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne