Dnepr- aidake diagnoosida
#1

Ei saa ühele anomaaliale jälile, ehk tuleb kellegile tuttav ette...
Rattaks Dnepr, hetkel soolona, elektronsüüde, kapremont läbitud, ca2000 km sissesõitu, küttesüsteem (k.a. paak) värskelt puhastatud, klapid reguleeritud.

Pikemat otsa ühtlaselt nii 80-90 km/h sõites hakkab üks silinder vahele jätma, seda just madala pöörde juures. Kui kiirendada nii, et pööre püsib suhteliselt kõrgel, siis kiirendus on hea. Mõned korrad on olnud juhus, kus mootori jahtudes on normaalne töö taastunud. Paar päeva tagasi jõudsin lonkava mootoriga koju ja ka peale jahtumist jäigi üks silinder lonkama. Kuna üks küünal oli tahmane, siis vahetasin selle välja ja kõik toimis taas... kuni esimese pikema sõiduni. Taas lonkamine, kuid koju jõudes toimis mootor laitmatult. Ühesõnaga kõige lollimat tüüpi viga- kord on ja siis jälle ei ole, raske jälile saada. Kahtlustasin ebapiisavat kütusega varustamist, aga õhu juurdepääsu piiramine tegi asja hullemaks. Küünlad on normaalselt ilusad helepruunid.
Kas tuleb kellegile tuttav ette?
Vasta
#2

Sellised vead on kole tüütud! Mina prooviks vahetada küünlaid - justnimelt erinevate tootjate omasid. Nimelt kogemused, et NGK küünlad, mis olid kataloogi järgi valitud ei tahtnud teatud tingimustes koostööd teha ning varsti andsid üldse otsad. Samas DENSO vasted NGK omadele(kataloogi järgi siis ikka) töötasid laitmatult (ja sellist "loomkatset" sai proovida mitu korda - tulemus samasugune). Samas tasuks kontrollida, kas küünlajuhtmed istuvad tihedalt küünlapeal. Vahel sellised keerulised vead tulenevad ootamatult lihtsatest vigadest.
Ehk sain kasulik olla.
Vasta
#3

1. madalatel pööretel hakkab masin (eriti soojast peast) vahele jätma, kui mõni klapp korralikult ei pea. Mõõda survet.
2. tahmumine
a. õlirõngas võib olla purunenud - kerge mõra rõngas ning tast pole enam mingit kasu - määrimine võib küll töötada, aga rõngas ei korja silindri seintelt enam õli kokku ning see põleb ära tekitades tahmajäägid. Olen mõraseid rõngaid varemgi kohanud.
b. Kui lasid oma masina silindrid lasid läbi puurida, siis võib rõngaste sissetöötamine võtta kauem, kui 200km. minu dnepraalil oli see u. 3000.
c. õlirõngaste lukukohad allküljes, mistõttu õli võib sealtkasudu silindrisse imbuda ning tahmumist tekitada

Seni, kuni masin ebanormaalselt palju küünlaid tahmab, ei soovita lääne küünlaid kasutada. see on lihtsalt kallim. mine kloostrimetsa motopoodi ning osta omale paar vene küünalt (küsi dneprile).

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#4

isandpauk Kirjutas:b. Kui lasid oma masina silindrid lasid läbi puurida, siis võib rõngaste sissetöötamine võtta kauem, kui 200km. minu dnepraalil oli see u. 3000.

Ishijupp Kirjutas:kapremont läbitud, ca 2000 km

Toungue
Vasta
#5

Küünlad- kasutan vene originaale (a11 vist), neid olen vahetanud hulgem.
Klapi pidamine. Igaks juhuks vaatan klapivahed veelkord üle, sest mingil põhjusel ei taha reguleeritud klapivahed eriti püsida, ehk ongi siin midagi nihu (paisumispilu kadunud?)
Tahmumine, see oli suhteliselt leebe, ehk tahmus tänu ebaühtlasele tööle?
Masinale said uued silindrid-kolvid-rõngad, läbisõit üle 2000, kusjuures enamuse eelnevast läbisõidust seda viga pole olnud...

Hüppan siis õhtul klappide kallale ja kontrollin ka surve ära, siis saab klapid kui ühe süüdlase välistada. Tänud vastajatele Smile
Vasta
#6

zakon podlosti- tiirutasin oma 50 km ringi, viga ennast ei ilmutanud. Kompressioon mõlemas silindris 7,5 , ka paisumisvahed polnud paigast nihkunud. Hunt temaga, paistab et see pole sedasorti viga, mis teele jätaks... eks kiusab ratast seni, kuni viga ennast sagedamini hakkab ilmutama.
Vasta
#7

võiks proovida ka süütepooli vahetada. Kas bensiin tuleb ikka korralikult peale?Mul millegipärast kippus parempoolne silinder pidevalt kuivale jääma, kui panin läbipaistvad plastik voolikud , siis see viga kadus.
Vasta
#8

Minu kogemus on küünlad, vöta sellelt mittetöötavalt küünal maha viska metsa, mine järgi ja viska veel kaugemale. Pane peale kvaliteetsed küünlad kui juba elektroonsütesse oled investeerinud. Kogemus näitab ka seda, et kui mootoris on õli tase kõrge ja lased soolo masina külg jalale seisma vajub õli vasakusse silindrisse. Käivitamisel ajab see siis suitsu ja küünal sellel poolel tahmane tavaliselt. Sellel masinal peaks olema süütepool mis annab korraga mõlemasse silindrisse sädet, seega viga saab olla alates süütepoolist(vähe kahtlane) kuni kõik mu küünaldeni. ehk selle silindri siibri taset ka ehk tõsta natuke
Vasta
#9

Vene küünalde kasutamine pole mitte koonerlus (Wink) vaid tõdemus, et kui nemad lõpuks tööle jäävad, siis vene mootor töötab nendega paremini kui lääne analoogidega. Külgjalga ei ole ja viga ilmutab ennast keset sõitu.
Üks sümptomitest- kuuma mootori suretab välja kasvõi osaline õhu juurdepääsu piiramine- viitab liiga rikkale segule. Mängin pisut erinevate nõela asenditega, mine sa karvast karu tea- ehk ongi mingi luksumine liigrikka segu pärast?? Nädalalõpul käin ka kogu süütepoole üle, siis jääb üle pöidlad pihku haarata ja loota, et viga ennast enam ei ilmutaks.
Vasta
#10

Ajan asja veel keerulisemaks. Mul oli nimelt klapivarras kõver. Pinged olid sees, ja soojenedes mängis veel rohkem ning klapivahe läks paigast ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne