Tsiklimeister Kirjutas:Kust leida see tehnika eestimaalt aastal 2008.
Mina, kui mitmenda põlve kinematograafia töötaja olen osalenud pea kõikides Tallinnfilmi massitseenides, lisaks ka Mosfilm ja Dovzenko nimeline stuudio jne. Kõikide hilisemal ajal vändatud linateoste tegijad on hädas sellega, et autentset tehnikat ei ole, eriti suur puudus on bussidest, sest nendega saaks üldises plaanis varjata kaamerasilma eest kaasaegset rämpsu. Pealegi on bussid olnud omal ajal ikka peamised liikurid tänavatel. Või siis on saadaval nö staartehnika, mis sõidab läbi igast filmist ja Ahto Vesmesel käib juba pea ringi. Paraku on kõikide Eestis vändatavate filmide rahastamise skeem umbes aasta pikkune. Oleme seda pikemaltki arutanud, et kui teaks kolm aastat ette, et mingit sõidukit läheb tarvis, siis saaks selle teemaga pikemalt ette tegeleda ja siis oleks selle sõiduki toomine mujalt või siin maketi valmistamine ka mõistlik investeering. Kõik on kinni ikka konkreetsetes lepingutes ja tähtaegades. Nii rikkaid filmimehi või muid ürituse korraldajaid ei ole siinmail nähtud, kes kuu ajalise etteteatamisega oleks võimelised mujalt maailmast tehnikat rentima. Pikema aja jooksul oleks see aga võimalik ja oluliselt odavam.
Eestis leiduvad asjad on ju niikuinii kõikidele teada ja kui on huvi suuremaid projekte teostada, siis tuleks ikka kaasata teiste Euroopa riikide vastavaid vanatehnikahuvilisi.
Et kui küsida, kust selline tehnika 2008. aastal Eestist leida, siis mina olen valmis kõike maakeral olevat vanatehnikat ka Eestis üritusteks või filmivõteteks pakkuma, kõik sõltub lihtsalt lepingutest ja seal sisalduvast eelarvest.
Seni on kõige rohkem huvi tuntud militaartehnika ja limusiinide rentimise vastu, samuti bussimajanduse, ehk reisijateveo vastu. 1900-1920 ajastu teema on olnud soovide hulgas marginaalne ja seetõttu me ei ole sellele teemale kuigi palju pühendanud, kuigi isegi võiks ja materjali oleks ka.