Vajaks näpunäiteid kere sirutamiseks.
#1

Juhtus talvel siis väike apsakas ja yks väike lepavits jäi ette..
Muidugi hiljem selgus , et too pilbas oli k6vasti tugevam kui auto.
Igatahes oleks esimese asjana vaja m66tusid..
Googeldasin vähe , aga ei suutnud päris 6igeid märks6nu leida(dimensions oli ainus m6te , mida proovida, pole ingl. k. päris kodus kah)
Igatahes on amordipystaku ylemine ots nihkunud sutsu mootori suunas .
Esialgu tundub poolraam ja amordipystak ise korras olevat , aga kuni pystakuni on ka sisemine poriplekk(v6i mismoodi seda nimetada?) ka kortsus.
Pauk läks täpselt poolraamist mööda ja vastu siis poriplekki ja vahetult enne pystakut ei puu pidama.

Et paluks , kas keegi viitsib otsida mulle nina jooniseid m66tudega v6i annaks äkki sobivaid märks6nu mida guugeldada.

Juhul kui see teema sobib siia foorumisse , siis kysiks veel vähe n6u ja postitaks ka täpsemad pildid asja kohta.Usun et Ebk foorumist ma asjalikku n6u ei saa.

kahjuks auto pole piisavalt vana (17a) 1991 a bmw 318(e36)

Asja m6te oleks ise teha , mingi väike 6ppetund ja esimesed kogemused saadaWink

Lisan manusena yhe pildi , kes tahab see vaatabSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Kas pole ikka lihtsam kaaluda doonorauto nina külgearetamist...või on rahas asi...
Vasta
#3

Pakuks sellist varianti,et võtad mõne teise samasuguse auto pealt sulle vajalikud mõõdud ära!Muidugi pole see sirutustöö mingi raketiteadus,aga loeb see,et mida kauem see auto niimoodi kortsus on,seda kehvemini see jälle sirgeks läheb(plekk sureb ära).
Vasta
#4

Big Grin
plaan on järgmine:
Mootor maha (see on nagunii omadega suht otsal, maha tuleb enivei v6tta)

doonori kyllest l6ikaks kuni selle amordikannuni sisemist poriplekki ja tiiva ,kapoti tooks uued(kasutatud) esipaneeli plaaniks mitmest kokku keevitada.

Asi on rahas ka muidugi...
talvel ostsin ta tervena 10 000 , praegune väärtus ehk veel 5000Sad
kapott :1000-1500, tiib 300, esipaneel 150, plekk 200, mootor 2000, esiklaas:?, värv: 500-1000, värvimine 500,

ei ole m6tet sisse rohkem taguda kui asi väärt on , eelarveks olen jätnud 7000 eeku . tiiva laseks värvida , kapotiga teeks säästuversiooni(laseks ise musta odava värviga yle , saaks nii tuuninguBig GrinBig Grin kui ka suure rahav6idu.)

aga kahjuks pole yhtegi sellist siinkandis , mille pealt need m66dud v6ttta.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Kui tahad võid tulla mõni õhtu minu oma mõõtma, nina on veel mõned päevad tühi ja kõikidele punktidele ligipääs hea. Asun Tallinna kesklinnas.
Vasta
#6

Plekitööde ainuke näpunäide on: Mõlgid jooksevad välja täpselt nii nagu nad tekkisid!
Ehk siis enne kui lõikama hakkad pead nina sirgu vedama ja plekkide vahetus on kõige viimane mure.

Dad.
Vasta
#7

Vahel on ikka lihtsam haige detail eemaldada et taastatav pingest vabastada.
Vasta
#8

Big Grin ei ei , ma elan peipsi servas.....
Tallinna ei tasu m66tma tulla..
Ma lootsin , et kellegil ehk on mingeid jooniseid ..
Tuled on olemas ja stange ka taastatav...
Kapotti ma ei taha siluma hakata ,kuna ma arvan , et see on suht m6ttetu, kuna need raamid ja muu jama seeal sees on ka täiega k6ver.

Aga aga aga...
MA nyyd tean, miks see nina nii väikse hooga nii kortsu läks.
Mul on stange , aga sealt seest on see tala puuduSadSad
Ilmselt kui oleks see tala seal olnud , siis oleks kahjustused ka väiksemad.
uus suund , tuli ja neeruplekk olemas , samuti tiib.
hetkel puudu veel kapott, selle sisemise pleki ma ka saan, sellele vaja veel järgi minna.

[Pilt: 1d472330605.jpg]

edit: käisin jooksin telfyyniga 6uesBig Grin

[Pilt: 1d473129779.jpg]

ehk keegi viitsib m66ta , mis see 1 ja 2 on?
v6i ehk keegi viitsib veel m6ne m6tteka koha m66ta ja siis pildile lisada.
Mul juhe koos.

edit2: miks ma arvan , et viltu ?
sest see ratas on lääpas , niimoodi et ylemine serv on sissepoole , seega kahtlustan , et amordikann on ka teisele poole liikunud ja m66t nr1 on väiksem kui peaks olema.
loodan , et saate aru , mu kehva väljenduseBig GrinBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#9

See "stangetala" on riba juudiplekki stange sees, see ei kaitse küll millegi eest. Mingit arvestatavat tala seal vahel ei käigi, või noh vähemalt minu kahel autol seda polnud.

Kahjuks nr2 mõõtmisega ei saa hetkel aidata, mul pole seda ninaplekki küljes, nr1 mõõdan õhtul ära kui meeles seisab.
Vasta
#10

n2 mõõde on täiesti ebaoluline, tähtis on kere kandekonstruktsioonide "sirgus". Torpeedo ja ülemise kanduri vahelised mõõdud tuleb võtta ja diagonaalid on ka abiks.

Dad.
Vasta
#11

Täiesti ebaoluline ei ole, st eeldusel et ninaplekk on sirge näeb sellega ära lanseka nihkumise pikisuunas, mida on ilma lammutamata muidu suht raske mõõta. Aga jah, tegelikult kui mõõtu ajama hakata siis tuleks minna üldse auto alla ja esiteks mõõta õõtsade kinnitused üle, seejärel muretseda selle lanseka pärast. Tehnoloogia on selline, et kõigepealt märgid põrandale auto pikitelje ning hakkad siis selle järgi mõõtma, et vasakul ja paremal kõik asjad sümmeetrilised oleks. Põhitööriistad: niit, suur vinkel, nöörlood, mõõdulint.

Ma isiklikult, arvestades teemaalgataja tehnilisi võimalusi, ei hakkaks üldse jändama selle sirgeks tõmbamisega, sirge kere maksab stiilis 5-8k ja tehnika ümber viskamine on paari päeva töö. Või siis ikka otsida kuskilt autorobot, ma ei tea kui palju see maksab. Seal need õõtsa kinnitused ja asjad on täpselt sellise konstruktsiooniga, et mingi sentimeeter siia-sinna lööb geomeetria korralikult sassi. Kui sa pauguga kere küljest sirged plekid, klaasid jms ära müüd, jääd veel plussi isegi äkki.
Vasta
#12

Ninaplekk käib pauguga autol kapoti järgi, asi peab olema optiliselt ilus ja seal ei ole cm siia-sinna mingi näitaja, küll aga ei saa sa liikuda autoga millel on vale esisilla geomeetria, st saad küll aga mitte just kõige meeldivamalt(kummide kulumine, pidurdamine jne)

Dad.
Vasta
#13

Esmasel vaatlusel ei hakanud amordipystakust tagapool mingeid volte , ega muud silma.
&nneks ei kisu ka eriti...
Pauk tuli nr2 joonest paremale(pildilt vaadates) ja läks nagu poolraami otsast mööda.
Samuti on need poolraamide otsad 6igel kohal , kuna stange istub ette hästi, siis arvan , et poolraam ja alt on k6ik sirge , aga amordipystak on vähe sissepoolde paindunud.
Et kui nyyd mingipäev mootrivahetus ette tuleb , siis lykkaks tungiga nr1 paika ja ehk saab siis hea.
Viimased väiksemad väärastused peaks saama sillastendis väjla reguleerida.
V6ibolla peaks nyyd hakkama muretsema ka kere jäikuse pärast v? et peaks mingi strutbari aretama(pärast muidu vajub veel august läbiminnest uuesti valesse kohta see amordi potsik?

ja varem on kunagi kellegil eelmisel ka sinna samma pauk tulnud , kuna varemgi oli seal samas väiksed voldid ja tuli hoidis vähe viltu.

Loodan parimat , juuniga saab ylevaatus ka läbi , nii et munemiseks pole enam kahjuks aega.

Jesperile: vot 325el olisee tala alumiiniumist ja oma 5milli paks ning päris tugev tundus.Ja kui ehk viitsid ehk m66dad sealtpoolt mingist punktist tulemyyrini ka ära.
Jesper Kirjutas:Kui sa pauguga kere küljest sirged plekid, klaasid jms ära müüd, jääd veel plussi isegi äkki.
Klaaside eest saaks m6ned sajad ja paari plekieest heal juhul 1000SadSad + veel see , ety myygile kuluks minu ebasoodsa asukoha t6ttu v6ibolla mitu aastatBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Killer666 Kirjutas:Esmasel vaatlusel ei hakanud amordipystakust tagapool mingeid volte , ega muud silma.

Ja uks käib täpselt nagu enne matsu?
Kui sama koha peale juba varem litaka saanud (ja "spetside" poolt üles taotus), siis eriti ei imesta, et lepavits nii palju kurja tegi...
Vasta
#15

pppp Kirjutas:Ja uks käib täpselt nagu enne matsu?
Kui sama koha peale juba varem litaka saanud (ja "spetside" poolt üles taotus), siis eriti ei imesta, et lepavits nii palju kurja tegi...

Eelmine kord oli väga 6rnalt old.
Ukse ja tiiva vahe jäi ka paika , iseasi, kas see nyyd näitaja on.
Uks käib väga hästi.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#16

Mõõt A poldiaugu tsentrist teiseni oli 883 mm.
Vasta
#17

pagan mul see m66t on 875(m66tmine ei saand päris täpne , aga ...Sad
Ma lootsin, et asi on vähe rohkem paigast ära ,nyyd mulle hakkab tunduma vaikselt , et ehk on see lansekas ja poolraamiots liikunud ise ylespoole ...Sad

See selleks ,vahepeal viskas ka häid uudiseid: too vana , kellelt mootori ja kasti pidin saama , tahab tervest oma bemmist 4k. saada (koos kasti ja motoga).
Tal teine pool kortsus, ehk saab kahest yhe kokku...
Vähemalt tundus too enne pauku paremas konditsioonis olema ,kui minu oma.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#18

Oeh, ma soovitan soojalt sul defineerida mingi eesmärk, mille nimel sa tegutsed.

Kui eesmärk on sõitev auto, siis osta lihtsalt järgmine ja kanna/müü see maha, never ever sa ei saa seda praegust sirgeks ajades plussi, ostad veel doonori kõrvale, siis on kaks ronti ühe asemel jne. Ma olen oma 316 tehnika jupphaaval müügist saanud umbes 5000 krooni, kusjuures mootor ja kast vedelevad veel jalus ja kõiki asju pole ära müünud, sest ma ei lammutanud autot osadeks. Muidugi veel lihtsam kui mingi jupiäriga tegeleda on lihtsalt tööd teha, anoh jah, ma olen suur loodusesõber Smile

Kui on eesmärgiks õppida keret sirgeks ajama, siis tee see kere esiots puhtaks, aja masin sirge põranda peale horisontaali ning mõõda esiteks ära, mis sul seal poolraamidega üldse toimub. Sellele vastavalt siis tegutsed edasi, kas ostad doonori või teed midagi muud.
Vasta
#19

Tolle doonori ma ostan igaljuhul äraBig Grin
Sealt on mul palju v6tta...
Isegi juhul kui minu oma läheb mah akandmisele , siis viin need kaks kere metalli + minuoma mootor kast ...
Ideeliselt peaks sealt niipalju $$$$ saama , et siis kasv6i paljas mootrita kere osta.

Igatahes on too peaaegu poolmuidu saadud juSmile?...
Saab yxpäev ehk garaashi ligi , siis yritan kuidagi miskitmoodi m66ta..
auto loodi eestvaates ja siis p6randale mingi asi paraleelselt loodi ja siis m66dan näiteks sharniiride k6rgused alumisest asjast(mingi sirge asi)...

Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne