23-01-2009, 18:09 PM
Toetan mõtet viia AMF akadeemilise uurimishuvi objektiks.
Kui võib, siis üks mõtteke ka siinjuures - kui preili tegelikult soovib mõtestatud andmeid koguda ja järeldusi teha, tuleks teha paar eelnevat sammukest varemkirjutatule (kirjeldage oma üldhuvi jms) lisaks.
Sealhulgas:
a - püstitada hüpotees, mida te oma uurimistöös tõestate/ümber lükkate , olgu või nii elementaarne et 'antud infokanal mängib keskset rolli 25..65-a (eesti keelt valdavate) tehnikapraktikute jaoks';
b - koostada enam-vähem esinduslik valim vastajatest siinkirjutajate üldiseid/iseloomustavaid näitajaid arvesse võttes, olgu siis vanuse, kirjutamissageduse, laste arvu, projektide arvu/lõpule viiduse vms teile sobiva(te) näitaja(te) abil, väljavalitud parameetrit (eid) võib ka vastaja ise anda/täpsustada;
c - anda poistel/tüdrukutel võimalus vastata standardiseeritud küsimustikule (tav ca 15 kuni 25 konkreetset väidet - võimalus vastata 'jaa', 'ei', 'pigem jaa', 'pigem ei' , 'kindel ei' jms, üksikute osas ka anda lühikommi (miks?) võimalus kui see selgitab muude valikute tagamaid;
d - saadavad andmed läbitöötada ja luua endale algul üldine, siis detailsem pilt konkreetsete vastuste jagunemisest 'osaparvedesse'/'hulkadesse' ja nende omavahelisest kattuvusest ning sõltuvusest.
Olles selle väikse käeharjutuse läbi viinud, tekib teil pisutki metoodilisem baas oma väidete toetuseks. Pole midagi toredamat kui uurimine ja lausa pimestavalt tore on teha järeldusi. Aga poleks paha, kui viimased oleks usaldusväärsed!
K, abivalmis
Kui võib, siis üks mõtteke ka siinjuures - kui preili tegelikult soovib mõtestatud andmeid koguda ja järeldusi teha, tuleks teha paar eelnevat sammukest varemkirjutatule (kirjeldage oma üldhuvi jms) lisaks.
Sealhulgas:
a - püstitada hüpotees, mida te oma uurimistöös tõestate/ümber lükkate , olgu või nii elementaarne et 'antud infokanal mängib keskset rolli 25..65-a (eesti keelt valdavate) tehnikapraktikute jaoks';
b - koostada enam-vähem esinduslik valim vastajatest siinkirjutajate üldiseid/iseloomustavaid näitajaid arvesse võttes, olgu siis vanuse, kirjutamissageduse, laste arvu, projektide arvu/lõpule viiduse vms teile sobiva(te) näitaja(te) abil, väljavalitud parameetrit (eid) võib ka vastaja ise anda/täpsustada;
c - anda poistel/tüdrukutel võimalus vastata standardiseeritud küsimustikule (tav ca 15 kuni 25 konkreetset väidet - võimalus vastata 'jaa', 'ei', 'pigem jaa', 'pigem ei' , 'kindel ei' jms, üksikute osas ka anda lühikommi (miks?) võimalus kui see selgitab muude valikute tagamaid;
d - saadavad andmed läbitöötada ja luua endale algul üldine, siis detailsem pilt konkreetsete vastuste jagunemisest 'osaparvedesse'/'hulkadesse' ja nende omavahelisest kattuvusest ning sõltuvusest.
Olles selle väikse käeharjutuse läbi viinud, tekib teil pisutki metoodilisem baas oma väidete toetuseks. Pole midagi toredamat kui uurimine ja lausa pimestavalt tore on teha järeldusi. Aga poleks paha, kui viimased oleks usaldusväärsed!

K, abivalmis
koguja Kirjutas:Tubli, Vusss!
Vastustest on ...