Gaz 21 esisild
#1

Esisillaga on probleem peale remonti, et ei saa ratta seadenurka -
rataste külgkallet tehnilistes tingimustes ette nähtud piiridesse reguleerida. Vahetasin uutega käändteljed, käändtelje poldid ja laagrid, ektsentrik vintpuksid ja sõrmed, hobuseraua ja hoovad ning nende vintpuksid, alumised hoovad ja nende telje koos vintpuksidega. Vahetamata jäi parema ratta käändtelje tugi, vasaku vahetasin uue vastu.
Ektsentrik puksid on maksimumini välja keeratud - ja + suunas, kuid ikkagi jääb vasaku ratta velje ülemisel serval 1,5 sm. ja parema ratta velje ülemisel serval 1 sm. vertikaaljoonest puudu. Vertikaaljooneks on poritiiva külge mööda alla rippuv nöör, mille otsas on raskus.
Olen esisilla remonte aegade jooksul mitmeid teinud, kuid sellist probleemi pole kunagi olnud.
Olen tänulik, kui mõni forumlane oskab leida lahendust, või osutada põhjusele, mis seda tekitab.
Vasta
#2

Aare Kirjutas:Esisillaga on probleem peale remonti, et ei saa ratta seadenurka -
rataste külgkallet tehnilistes tingimustes ette nähtud piiridesse

Kardan, et nõukaajal kasutati mingil masinal Volgaga sarnast silda, mille mõne detaili mõõtmed olid pisinatuke (märkamatult) erinevad. Nt on Volga enda esisild Pobi oma edasi arendus ja ei ole välistet, et samu detaile/lahendusi kasutati ka muudel liikuritel.

Põhjusmõtteliselt räägin ma nn "hobuserauast" ja alumistest hoobadest (täpsemalt nende kokkusobivusest omavahel ja käändtelgedega), muu asi ei saa seda tekitada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Esimene põhjus mida ma usun sul ei ole: Kas mootor on ikka peal? Ilma selleta ei tohikski saada neid nurkasid õigeks.
Teine: Ega sa vedrusid kah ühtlasi ära ei vahetanud? Latvija vedrud peaksid olema jäigemad Gazi omadest, äkki on sulle sellised sattunud - väliselt peaksid sama pikkusega olema, jäikus aga on teine - hoiab nina rohkem püsti.

Valdo, kas NYSA sild on üks-ühele 21-e omaga? Mõtlesid seda? Selle sillajuppidest võiks vahe tekkida näiteks. Roolivardad neil omavahel näiteks ei klapi ja kipub NYSA otsasid 21-e all ära murdma (NYSA sillal väiksem käik vms. öeldi just). Vähemalt ühe 21-e puhul juhtus nii. Korduvalt. See ei ole muidugi veel mingi näitaja arvestades kvaliteeti millega osad varuosad see aeg tehasest väljusid.
Kui nüüd vanad detailid uutega kõrvu panna, üle mõõta tähendab, siis peaks ju kohe selguma mis jupp valet mõõtu konkreetse silla jaoks.

P.S.
Kuna ise 21-e ei oma siis pead ma pakule ei paneks, et mu mõtted ka õiged on aga äkki aitab kuidagi edasi.
Vasta
#4

gruppen Kirjutas:Valdo, kas NYSA sild on üks-ühele 21-e omaga?

Ei ole üksühene. Nysa ja Þuki omad olid edasiarendused Pobist (selle Poola versioonist Warszawast).

Mis erinevat on, seda ma lambist ei ütle, aga mõned nüansid kindlasti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Tänan arutelude eest!. Spiraalvedrud vahetasin uute vastu 4 täkkega vedrudega ülaservas, need on kõige tugevamad Volgade perekonnast. Eelmise remondi ajal panin Gaz 24 vedrud alla, et oleks nina kõrgemal ja saaks vedada maja ehitamiseks ka vaja minevaid materjale. Need on pikemad ja paigaldamisel tekib suurem eelpinge, kui seda tekib 21 vedrude juures. Olid liialt jäigad ja nüüd soovisin siis pehmemat ja mugavamat autot. Gaz 24 õõtshoovad on pikemad ja vedrud asetsevad rattale lähemal, kui seda on 21 ja seepärast 24-l on pehmem kiikumine. Jäigem vedru ei muuda midagi, sest sõidu ajal hoobade liikumine üles - alla muudab vedrude pinget nõrgemaks ja tugevamaks. Konstruktsioon on konstrueeritud selliselt, et ratta üles - alla liikumisel ratta kaldenurgad jäävad samaks. Kui toimuks nurga kalde muutus, siis kulutaks põhjendamatult rehve ja juhitavus kohe langeb. Gaz 24 vedrude paigaldamisega reguleeritavuse probleemi ei tekkinud. Mootor koos käigukastiga on autol peal, puuduvad veel ainult istmed.
Nysa ja Zuki esisilla hoobasid mul ei ole paigaldatud, olgugi et oli juurdepääs nendele osadele, kuna asutuses oli neid autosid. Nendest kasutasin ratta poolsetes otstes olevaid keermestatud varda otsaga ðarniire, kuna on vastupidavamad ja pealt kaitstumad vee ja liiva sattumisest liigendi ja kausi vahele. Murdumist minu auto juures ei esinenud. Sellest probleemi ei teki, kuna selle paigaldamisel reguleerida tuleb ainult kokkujooksu. Gaz 21 käändtelg on samane Pobi ja poolakatega.
Gaz 21 esisilda kasutati ERAZ -i juures ja mingeid erinevusi selle tüübi juures ei olnud, kuna oli ka asutuses selline ja pidin temale Volga juppe tooma ja remonti organiseerima. Erinevus oli ainult rooli tugiliigendis. Mootor, käigukast, tagasild olid 21 omad.
Kõige esimene RAF oli ka üks- ühele Gaz 21 esisillal ja teistel agregaatidel. Latvija on 24 agregaatidel.
Mõõtsin stangliga olemasolevaid uusi ja kasutuses olnud vanu ( õnneks ära viskamata) hoobasid aukude vahede võrdlemisega. Tulemuseks oli üks ühele, kuid praegu on veel maha võtmata auto küljes olevad hoovad ja nendega võrdlemine. Leidsin ühe alumise uue õõtshoova, mille aukude vahe oli 10 mm väiksem teistest. Ilmselt praak toodang. Kui leiaksin temale paarilise, siis see peaks praegu probleemile lahenduse saama. Selliselt saan käändtelje tugiõlaku alumist otsa tuua sissepoole ja see käändteljele annab juurde allapoole kallet ja seega ratta ülemine serv muudab suunda väljapoole, mida mul ongi vaja.
Oleksin tänulik veel vihjete eest, mis annaks tulemiteni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne