vajan abi tsikli tuvastamisel
#1

kas keegi oskab öelda mis tsikkel on pildild?    
teretulnud ka abi selle tsikli renoveerimiseks
Vasta
#2

Iþ jupiter 3.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#3

tänud olen sellel alal suht võhik.Kas pakub keegi ka varuosasid või teab kust neid saada?
Vasta
#4

Eks anna märku mida vaja, mitme peale leiab ikka midagi.

Uusi osasid võimalik tellida ka,
Rein Hüppenen
tel 5040623 (tellisin sealt uued väntvõllid)

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#5

kas on võimalik ka saada juppe voshod 3m 175-le
Vasta
#6

kas iz puhul on tegemist 6v või 12v
Vasta
#7

Postita oma soovid foorumisse Vanatehnika turule.

Edit: Selle isendi puhul originaalis 6V.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#8

Kas võimalik et sobivad ka mõne teise tsikli osad. näiteks karbuss ja mootori osad
Vasta
#9

keko325 Kirjutas:Kas võimalik et sobivad ka mõne teise tsikli osad. näiteks karbuss ja mootori osad
Kõiki asju annab omavahel sobima panna, aga kas sel on mõtet kui õigeid izi juppe on saada?
Vasta
#10

nimelt renoveerin nüüd seda tsiklit jup 3 ... tsikel on seisnud ei tea kui kaua aga muretsesin aku ja sain sädeme kuid ei julge mootorit käivitama hakat.. (muidugi puuduvad ka karbuss õhupuhasti ja geneka poolne kaas kas on kellelgi pakkuda?) sest ei tea mis olukorras on kõik laagrid ja tihendid. niisis kust peaksin alustama ja millele erilist tähelepanu pöörama. ja kui keeruline see asi üldse on kas on mõtet ise laiali kiskuda? kõik asjakohane info ja kasulikud vihjed on tertulnud..
Vasta
#11

keko325 Kirjutas:nimelt renoveerin nüüd ... kui keeruline see asi üldse on kas on mõtet ise laiali kiskuda...
Kui selline küsimus üldse tekib, siis vastus on - ei ole mõtet.
Vasta
#12

Jupiter 3 on VÄGA uus tsikkel - sellele leidub tükke veel väga-väga palju, kui veidi otsida (Kurtna jt laadad, käest jms). Ei ole mingit põhjust talle hakata külge aretama mingi teise liikuri osi. Kui tegu oleks IÞ-8 või IÞ-9ga (mõlemad 1930ndate liikurid), siis vast tuleks vahel mõelda replika-tükkide või asendustükkide peale, alates masstoodangu IÞ-350st vast eriti enam mitte.

Mis parandamisse puutub, siis valdava enamikke töid teeb ilusasti ise ära. Loomulikult väntvõlli rihtimised (kepsulaagri vahetus nt), silindri ülepuurimised jms tuleks teha lasta, kuid neid töid palju pole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#13

Ise ikka teha, saad tsikli tööpõhimõtted ja nipid teada, teinekord kui midagi ära laguneb oskad ehk oma peaga korda teha.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#14

nõustun indrek1000 ga tahaks ikka võimalikult palju ise oma käega ära teha... Aga kust oleks mootori puhul kõige targem peale hakkata. silindrid on maas ja need tunduvad korras olema (ilma triipudeta).... ja mis edasi ???
Vasta
#15

Vasakult siduripoolne küljekaan maha, sidurikorv ära, karteripooli kooshoidvad kruvid lahti ja natuke abi ning mootor ongi "pooleks". Ennem tuleb ka hooratas lahti keerata, silindrite all on nelja kruviga lapakas, see lahti ja siis näed hooratast. Padrunvõtmega mahub ligi ja tuleb lahti keerata.

NB! Veohammakat ära ära kisu, las see jääb koos hammasrattaga esialgu sisse, neid rulllaagri rulle ebamugav taga ajada mööda põrandat kui jooksu pistavad. Big Grin Muidugi kui soov vahetada vms teha siis tuleb laiali võtta. Ära rabistama kuku, ole kindel, et kõik kiilud ja värgid kokku saad (kokku peaks olema 5 kiilu). Siis käimakastis ära käiguvahetusfiksaatorit ära kaota, asub ta sellise kolmnurkse käigulülituskahvli all, kujult piklik ja vedru all.

Hetkel rohkem ei tule ette, aga küsi kui miskit probleemset.

Edit: sidurikorvi mutter käib ära vastupäeva keerates, niisamuti kui ka veohammasratta mutter.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#16

Ja edasi...

Kui mootor laiali, siis eemalda sealt laagrid ja simmerlingid. Ikka tuleb ka see veohammakas ära võtta, seal all üks simmer. Nii aga edasi, vändad saad kätte kui võtad lahti need nelinurksed kaaned, mis jäävad hooratta kambri külgedeks. Kasuta KINDLASTI tõmmitsat, muidu lõhud ääred ära ja asi mokas. Järgnevalt kontrolli üle kuidas vändad on loksumist ei tohi pikki kepsu üless-alla liigutades olla. Kolvisõrmega saad vaadata kepsu sõrme puksi kulumist, samuti kontrolli üle kahvlid ja hammasrattad.

Vanade laagrite järgi saad uued osta, tihendite ja simmerlingide komplekte on ka müia. Ah mis ma siin rohkem seletan, võta lahti ja anna ülevaade, siis teab mis edasi teha. Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#17

mis vahe on iz jupiter 3 ja iz jupiter 3k vahel
Vasta
#18

(23-03-2009, 20:35 PM)keko325 Kirjutas:  mis vahe on iz jupiter 3 ja iz jupiter 3k vahel

K nagu "koljaska" (külgkorv).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#19

nimelt puudub jupiter ka karbuss. ja ei tea täpselt milline originaalis on? targemad palun abi??
Vasta
#20

(02-06-2009, 19:46 PM)keko325 Kirjutas:  nimelt puudub jupiter ka karbuss. ja ei tea täpselt milline originaalis on? targemad palun abi??
K-36d

Edit: Siin muidu kõik muud ka: http://www.motokuur.ee/modules.php?name=...pic&t=6269

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne