auto värvimine
#61

(25-09-2015, 18:07 PM)metsakohin Kirjutas:  Vanal hallil ajal enne WW II-te ja kohati ka peale seda kasutati väiksemate aukude, pragude täiteks kitti. Kahjuks on retsept mulle teadmata. 

Aknakitt - kuidas seda valmistada?


Retsept:
1 osa linaõli + 1 osa värnitsat + kriidipulbrit nii palju, et hea saab.

Kui komponendid retsepti järgi külmalt kokku segada, siis ei jaksa kiti massi ringi ajada nii kõvasti, kui vaja on. Nii et linaõli ja värnits tuleks ühte potti kokku segada ja kuumaks lasta, siis läheb segu mõnusalt vedelaks ja sellele saab vähehaaval kriidipulbrit lisama hakata, nii et segu muutub ühtlaseks parajalt paksuks massiks. 
Vasta
#62

kitti saab mõistagi ka poest valmiskujul osta.
Vasta
#63

kitiga selline jama, et see kuivades praguneb, tõmbab kokku ja ei kleepu puiduga nii hästi. Vanaisa ikka õpetas, et peab olema palju väikeseid naelu klaasi servas mis hoiavad klaasi paigal ja töötab armatuurina kiti sees ning ei lase kitil ära kukkuda... See liibub klaasi vastu kuid ei kleepu senna.
Vasta
#64

(26-09-2015, 20:22 PM)maisalup Kirjutas:  kitiga selline jama, et see kuivades praguneb, tõmbab kokku ja ei kleepu puiduga nii hästi. Vanaisa ikka õpetas, et peab olema palju väikeseid naelu klaasi servas mis hoiavad klaasi paigal ja töötab armatuurina kiti sees ning ei lase kitil ära kukkuda... See liibub klaasi vastu kuid ei kleepu senna.

Vastab tõele. Meil siin vana maja, vanad aknad, 50dad - klaasid ees naelte ja kitiga. Väikesed naelad, nii 5cm sammuga. Kitt rabe aga üksikud kohad kus eest pudenenud ja siis ka mitte täielikult.
Vasta
#65

plaanin nn talvepeetril värvi-eksperimente. Olen suht kehva maalri-andega, niiet arvestan juba tulemusega, mis vastab hindele "rahuldav" ja see on talvepeetril ok.
Püüan teha hästi, samas värvida minimaalselt. Sellest ka küsimused:

kuidas teostada hajutamisi? Nt sellist nagu mu patsiendil (metallikvärv + lakk) sõrmega osutatud kohas keegi kunagi juba teinud on:
   

st kuhumaani karestada, kuidas katta, kuidas värvida? Ilmselt on viimaseks sammuks ülemineku ülekäimine nt p3000 vesiliivapaberiga?

kuhu plaanida üleminekud / hajutamised?

   

mu nägemus pildil:
1 - värvi alla terve uks. Maaler on küll proff olnud, aga ülipaks värvikiht irdus pahtli küljest ca puntiiriga kujutatud mahtudes
2 - see on loogiline koht. Teisel pool on maht suurem - umbes kontuur 2a
3 - kõige huvipakkuvam koht. Antud poolel plaanin teha mahu "3". Teisel pool sai tiiva alumine tagumine äär kogu pikkuses roostetõrje ja seal olen kahevahel, kas teha piir kohale 3a või 3b. 3b jääb vist päris hästi näha, samas kui 3a puhul hajub osalt naturaalselt kerekontuuri? Seal pole vist isegi suurt hajutada tarvis? St nii karestamine kui värvimine on ju head lihtsad teibiga piiritletud triibuni? Pinnaka puhul tean muidugi, et see triip jääb hästi näha. Kas on paremaid variante?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#66

Pigem võõpaks kogu seeliku / ühe külje üle. Materjalikulu pole ülemõistuse suur.

Tööde etapiviisilise kirjelduse ja sobilikud/vajalikud materjalid  leiab e-koolikotist "Automaalri õpik ametikoolidele", ise sai Vana-Vigalas selle põhjal õpitud ja ei leidnud põhjust nurisemiseks.

Kuukella otsing

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#67

Talvekal suht suva ju... Aga mina olen teinud vajaliku pahteldamise jms ära, matistanud pisut suuremalt, nitrolahustiga puhastanud ca +10 senti veel juurde. Aerosoliga värvinud ilma katmata ära, tekib ise hajutus juba. Ja siis lakiga veel natuke laiemalt. Viimane hõbedane sai isegi hea, näha ei olnud midagi. Eile nägin seda aasta hiljem, jumala ok oli siiani
Vasta
#68

(13-11-2024, 16:57 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Pigem võõpaks kogu seeliku / ühe külje üle. 

Kuldsed sõnad!
Kui siiski on kange himu hajutamist proovida, siis kindlasti on vaja enne mingi ebaolulise sarnase pinnakattega ukse peal trenni teha.
Matistatud ala peab ulatuma kaugemale kui uus värv, hiljem poleerid kokku.
Pärast viiendat katset teed ikka nii, nagu Devil ütles.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#69

Auto või selle värvimine kodugaraažis on tavapäraselt veidi pikem protsess kui professionaalses värvitöökojas. Tihtipeale on ka kodugaraažis temperatuur ja niiiskuse tase kõikuv.
Tutvusin selle automaalri õpikuga, mis on alla laetav näiteks Benefiti kodulehel aga kas ei märganud või libisesin üle või siis pole seda mainitud.
Küsimus, kuidas kaitsete oma projektimasinal poolelioleva keretöö puhul haljast metalli? Nimelt nii kui puhastan metallpinna algab ju tegelikult õhuniiskusega kokkupuutel kohe ka roostetamine nn „flashrusting“. Võimalik, et juhul kui su garaaž on elumaja küljes või all ja hoiad seal 24/7 +20°C ning õhuniiskus on madal siis ongi probleemi vaba olukord aga kuidas toimetate, kui garaaž on pideva kütteta? Kas kohe pärast mingi osa puhastamist katate selle mingi fosfaathapet sisaldava ainega? On erinevaid roostemuundureid (Buvanool jt). Või kui mingi koht on puhastatud ja paigatud/keevitatud siis kohe aerosooliga mingi kaitsev krunt peale?

õpikud:
https://www.benefit.ee/oskusteave/koostooprojektid/
Vasta
#70

Muundurikiht peale - nii säilitamiseks kui alati pärast liivapritsi (kui just kohe pulbervärvi alla ei lähe). Võinoh - lihtsamalt öeldes alati kohe pärast metalli puhastamist - säilitamine järgneb ju puhastamisele Wink
Osad pritsijad pakuvad ka kohe muunduriga katmist. Mis on mõistlik.

Ma olen viimasel ajal kiitnud kodumaisnt HP ehk "Holtz Profi" muundurit, mis moondab rooste "raud kolm sulfiidiks". Kättesaadavus hea (st ehituspoed) ja hind olematu. Aga meenutades kunagist lemmikut ehk CRCd, kisub kuidagi "vanasti oli rohi rohelisem ja muundur parem" plaat peale minema. Eks kui CRCd silman, võtan prooviks ja teen võrdleva katse.

oma hajutamiste järelmitest pajatan kas homme või ülehomme - siis saab talvepeeter kokku ja lükkan ta välja päevavalguse kätte. Garaaži kunstvalguse käes üllatab tulemus igatahes meeldivalt Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#71

Kuidas see muundur keevitamist mõjutab?
Vaja enne keevitust vastav koht uuesti haljaks lasta?
Vasta
#72

(15-11-2024, 19:43 PM)robi Kirjutas:  Kuidas see muundur keevitamist mõjutab?
Vaja enne keevitust vastav koht uuesti haljaks lasta?
Ei ole. Liiga õhuke kiht et segada, puristid muidugi puhastavad. Kui muundurit ei taha kasutada, siis lase keevituskõlbuliku punase kruntvärviga üle (ma ei tea, et teist värvi oleks olemas lihtsalt)
Vasta
#73

(16-11-2024, 00:28 AM)deus Kirjutas:  
(15-11-2024, 19:43 PM)robi Kirjutas:  Kuidas see muundur keevitamist mõjutab?
Vaja enne keevitust vastav koht uuesti haljaks lasta?
Ei ole. Liiga õhuke kiht et segada, puristid muidugi puhastavad. Kui muundurit ei taha kasutada, siis lase keevituskõlbuliku punase kruntvärviga üle (ma ei tea, et teist värvi oleks olemas lihtsalt)
Ei ole aga neid aure pole ka mõistlik sisse omale hingata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne