Izh 56 ei lae
#1

Teen siis ehk siia teema, izh 56 ei lae, relee on ostetud poest, töötava masina peal pole näinud, seest on ilus puhas, tsiklil on uued juhtmed olen 5x üle kontrollinud kõike, harjad on piisavalt pikad, kuskilt kuulsin et 1 hari peab olema isolatsiooniga vms, isoleerisin 1 harja vaskjuhtme ära, ikka ei lae, kontroll lambiga proovisin, kui hari on väljas ei lähe põlema, kui hari on pesas siis põleb "JA" klemmilt ja teistelt kahelt ka. Töötava masinaga relee sees need kontaktid või mis asjad need on, üles alla ei liigu, kui ühte ise kokku vajutada siis käib kerge sädeke vahel aga kui akult juhe maha võtta siis ikka sureb ära. Ise arvan et ainuke võimalus proovida mõnda teist releed Sad

Tormi.
Vasta
#2

Ei saanud aru, kas sul laadimise signaallamp jääb põlema või mitte. Kui üldse ei põle, siis juhtmed valesti ühendatud. IZ-56 kasutatakse generaatorit G-36M1 ja pingeregulaatorit SB-32. Esmalt kindlaks teha, kas generaator annab üldse voolu või on rikkis pingeregulaator. Selleks tuleb lahti ühendada generaatori "Ш" ja "Я" klemmidelt juhtmed (mis lähevad pingeregulaatorisse) ning ühendada kontrolllambi üks ots generaatori "Я" klemmiga ning teine massiga. Generaatori mähiste kaitseks ja ergutusmähise vooluringi sulgemiseks ühendada peenikese traadiga KINDLASTI lisaks omavahel generaatori "Ш" ja "Я" klemmid kontrollimise ajaks. Kui peale mootori käivitamist hakkab kontrolllamp hööguma ja pöörete suurenemisel kontrolllamp heledamalt põlema, on generaator korras ja viga kas juhtmetes või regulaatoris. Voolu puudumisel viga enamasti generaatori harjades (kontakt!) või mustunud kollektoris, harva ka generaatori korpuse demagnetiseerumisel. Edasi juba asi lihtne.
Vasta
#3

selge eks teen selle katse ära, aga relee on mul üldse planeta oma pp1
harjade vedrud pingutasin ka ära harjast pilt http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc0963.jpg
Genekas pandi ka kloostrimetsas peale mootorile, relee sealt samast poest pärit

Tormi.
Vasta
#4

proovisin, kontrolllamp põlema ei läinud

Tormi.
Vasta
#5

Kontrolli veel kord harjasid, vaata et nad oleksid otsast nõgusad ja liiguksid vabalt oma pesades, ei oleks kulunud; harja vedru survet; üks hari peab olema ühendatud "Я" klemmiga, teine massiga. Kontrolli ankru vasklamellide kulumist ning lamellide omavahelist isoleeritust vilgukiviga, vajadusel puhasta.
Vasta
#6

no ma olen neid harjasi mitu korda välja kookinud ja vedrusi pingutanud http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc0963.jpg

Tormi.
Vasta
#7

(27-05-2009, 22:43 PM)traps Kirjutas:  Kontrolli veel kord harjasid, vaata et nad oleksid otsast nõgusad ja liiguksid vabalt oma pesades, ei oleks kulunud; harja vedru survet; üks hari peab olema ühendatud "Я" klemmiga, teine massiga. Kontrolli ankru vasklamellide kulumist ning lamellide omavahelist isoleeritust vilgukiviga, vajadusel puhasta.

Teadmatusest küsiksin, mis see vilgukivi on?

Taf.
Vasta
#8

Vilgukivi või õigemini sellest valmistatud komponente ja materjali kasutati vanemal ajal ankru vasklamellplaatide omavaheliseks isoleerimiseks, kus iga vaskplaat on ühendatud mähisega.
Veelkord vaata, et harjad oleks otsest viilitud nõgusaks ankru kumeruse järgi, et saavutada maksimaalne kontakt lamellide ja harja tööpinna vahel, samuti et harjad oleksid õigesti ühendatud. Kontrolli ankru lamelle, mis peavad olema siledad, ei tohi olla vagusid või kulumisi, samuti peavad olema selgelt nähtavad lamellide vahelised isoleer (e. vilgukivist) viigud.
Vaata päevavalguses visuaalselt generaatori ja ankru mähiseid, kas ei ole näha laki sulamist või mähisetraatide värvi muutust mustaks lühise kohal.
Kui see ka ei aita, tuleb hakata mõõtma generaatori ja ankru mähiste takistusi.
Vasta
#9

(28-05-2009, 07:24 AM)traps Kirjutas:  Vilgukivi või õigemini sellest valmistatud komponente ja materjali kasutati vanemal ajal ankru vasklamellplaatide omavaheliseks isoleerimiseks, kus iga vaskplaat on ühendatud mähisega.
Tänud, nüüd targemCool

Taf.
Vasta
#10

Iz tüüpi masinatel siiski ergutusmähis üht otsapidi plussharja küljes ja teisest otsast pingeregulaator maandab.
Järelikult peab ergutusmähise otsa kontrolliks massi ühendama.
Suure tõenäosusega on siiski ankrumähis vigane ja uuemal ajal tehtud ankrut
ei ole kvaliteedi pärast mõtet osta.
On ka juhtunud selliseid harju mis ei juhi voolu(takistus 95 oomi).
Vasta
#11

olen kuulnud jah neist ulme harjadest

Tormi.
Vasta
#12

(30-05-2009, 10:13 AM)2715 Kirjutas:  Iz tüüpi masinatel siiski ergutusmähis üht otsapidi plussharja küljes ja teisest otsast pingeregulaator maandab.
Järelikult peab ergutusmähise otsa kontrolliks massi ühendama.
Suure tõenäosusega on siiski ankrumähis vigane ja uuemal ajal tehtud ankrut
ei ole kvaliteedi pärast mõtet osta.
On ka juhtunud selliseid harju mis ei juhi voolu(takistus 95 oomi).

Vaatasin ka raamatutest järele, osa vanemaid raamatuid ütlevad üht, teised teistpidi. Proovi siis uuesti, lühistades generaatori klemmid "Ш" ja "Я".
ning kas kontrolllamp hakkab põlema või mitte.
Kuna IZ-56 paikneb lisatakisti generaatoris, siis pead valima sellise pingeregulaatori, millel ei ole lisatakstit regulaatori südamikule keritud.
Vasta
#13

no ma tegingi, ühendasin omavahel JA ja W ning kontrolllamp JA ning massi, kas tegin vea kui massi võtsin mootorist mitte geneka korpuselt, no relee on pp1

Tormi.
Vasta
#14

nii palju avastasin et 2 juhet oli ikka valesti veetud, massi juhe ja W, panin need õigesti aga ikka ei lae, töötava mootoriga pnin kontroll lambi JA ja massi ja tuluke hakkas põlema

Tormi.
Vasta
#15

Kui kontrolllamp hakkas pöörete suurenedes heledamalt põlema, siis generaator annab voolu. Pingeregulaatorit PP-1 (järgmine mudel PP-32) kasutati mootorrattal M-72. Lisatakisti, mis lülitatakse sisse voolu piiramiseks kõrgetel pööretel, asub PP-1 pingeregulaatori sees.
IZ-56 generaatoril G-36M1 asub aga lisatakisti generaatoris. Originaal pingeregulaator on CБ-32 (üheelemendiline ja kaheastmeline). Kindlasti korrasta juhtmed, süüte sisselülitamisel peab hakkama põlema punane laadimise kontrolllamp esitule korpuses. Jutt sai ehk segane, aga mis parata.
Vasta
#16

oot aga oli ju selline teema et kui laadimise lamp hakkab põlema siis ei lae? või mul midagi segaseks jäänud. JA ja W ma ei ühendanud kokku, kui relees ühtesi kontakte kokku klõpsutada siis tekib kerge säde vahel seda märkasin, aga muidu ise nad ei liigu

Tormi.
Vasta
#17

izh laeb, ankur oli määrdunudCool

Tormi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne