26-07-2009, 19:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-08-2011, 15:25 PM ja muutjaks oli valdo.)
Ratas on valmistatud Saksamaal, Bielefeldi linnas asunud Dürkopi tehases 1939. aastal. Raaminumber on 1772496, st selleks ajaks oli Dürkopi tehas valmistanud üle 1,7 miljoni ratta.
Tegu on 1930ndate lõpu tüüpilise masstoodangu naisterattaga, milliseid liikus tollal väga massiliselt, sh ka Eestis. Enamgi veel - seda Dürkopi mudelitki liikus väga palju, mina olen näinud sama mudelit või selle pisimodifikatsioone Eestis kokku ca 15-20 ringis (kui arvestada ka kõiki jäänuseid).
Rattal oli Torpedo-tüüpi vabajooks, kangidega esipidur, topeltvedrudega Lepper sadul ning kroomitud Dürkopi kirjaga ketikaitse. Tagahelkur oli nn "tahuline prisma". Esiporilauda ilmestas tolle ajastu Dürkoppidele tüüpiline noole ja D-tähega kaunistus, sama motiiv kordus kellakapslil. Esiembleem oli alumiiniumist "kolmnurk", sarnane oli ka tagaporilaua värvitud embleem. Ketiratas oli Dürkopile tüüpilisele "viie ovaaliga", vändad kinnitusid võllile trapstsi ja otsamutriga.
Konkreetne jalgratas on säilitanud suure osa algsest värvkattest (sh kaunistused) ja galvaanikast, samuti suure osa algseid pisidetaile - seega kokkuvõttes algsele väga lähedase üldmulje. Kahjuks on kunagi vahetatud tal ära rattad, praegu on tal all 1950ndate aastate Riia tehases valmistatud rattad. Muudest detailidest on sellel jalgrattal puudu vaid tööriistakott ja kleidivõrgud, ülejäänu on olemas ja algne.
Ratast ei ole (veel) restaureeritud ega korrastatud - küllap ma leian talle korrastamise käigus nii algsed rattad kui ka muud detailid.
Pildid:
Tegu on 1930ndate lõpu tüüpilise masstoodangu naisterattaga, milliseid liikus tollal väga massiliselt, sh ka Eestis. Enamgi veel - seda Dürkopi mudelitki liikus väga palju, mina olen näinud sama mudelit või selle pisimodifikatsioone Eestis kokku ca 15-20 ringis (kui arvestada ka kõiki jäänuseid).
Rattal oli Torpedo-tüüpi vabajooks, kangidega esipidur, topeltvedrudega Lepper sadul ning kroomitud Dürkopi kirjaga ketikaitse. Tagahelkur oli nn "tahuline prisma". Esiporilauda ilmestas tolle ajastu Dürkoppidele tüüpiline noole ja D-tähega kaunistus, sama motiiv kordus kellakapslil. Esiembleem oli alumiiniumist "kolmnurk", sarnane oli ka tagaporilaua värvitud embleem. Ketiratas oli Dürkopile tüüpilisele "viie ovaaliga", vändad kinnitusid võllile trapstsi ja otsamutriga.
Konkreetne jalgratas on säilitanud suure osa algsest värvkattest (sh kaunistused) ja galvaanikast, samuti suure osa algseid pisidetaile - seega kokkuvõttes algsele väga lähedase üldmulje. Kahjuks on kunagi vahetatud tal ära rattad, praegu on tal all 1950ndate aastate Riia tehases valmistatud rattad. Muudest detailidest on sellel jalgrattal puudu vaid tööriistakott ja kleidivõrgud, ülejäänu on olemas ja algne.
Ratast ei ole (veel) restaureeritud ega korrastatud - küllap ma leian talle korrastamise käigus nii algsed rattad kui ka muud detailid.
Pildid:
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel