14-12-2009, 17:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2009, 17:53 PM ja muutjaks oli valdo.)
Ratas on valmistatud Saksamaal Gütersloh' linnas asuvas Miele tehases kas 1937. aasta lõpul või 1938. aasta alguses. Valmistamisaeg on tuvastatud Tilmani baasis asuva vastava tabeli põhjal raaminumbri 602468 järgi.
Tegu on tüüpilise 1930ndate teise poole Saksa naisterahvarattaga. Raam on kahe kõvera toruga, mille vahel on kaks ühenduspulka, esikahvlil on olemas nupuga pöördpidur. Pedaalikummid on kaheosalised, täpilise mustriga, ketiratas on Miele naisterahvaratastele tüüpilise mustriga. Vändad on kinnitatud kiiludega. Sadulaks on pehmekattega Wittkop Reform Elastic. Porilauatraatide asemel on kasutatud plekkprofiile (ka tagumise porilaua oma on olemas, kuid tuli lahti ja jäi pildilt laisuse tõttu välja).
Galvaanikakatete juures on palju kasutatud juba kroomi, kuigi mitte veel päris igal pool. Porilauad on kaunistatud laia musta triibuga, mille äärtes on kitsad kuldsed triibud. Arvatavasti olid samamoodi kaunistatud ka veljed. Eripäraks on tagaporilaual asuval triibul olev laiendus - äkki asus seal mingi tekst vms? Praegu on see laiendus igatahes tühi. Ka must raam on kaunistatud peente kuldsete triipudega, muud keerukamad kaunistused näivad olevat puudunud.
Esiembleem ja ka porilauakaunistus olid Mielele tüüpilised, pakiraam puudus.
Rattal on suurematest osadest puudu rattad ja leistang. Velgedega on lihtne - vaevalt seal muud oli, kui keskelt vaoga rantveljed, keskosa kaunistamas triibutus. Tagaratta rumm oli arvatavasti Torpedo tüüpi, kuid milline oli esiratta rumm? Vast oli esiratta rumm tüüpiline 36 kodaraga keskelt peenem, kuid millise firma oma? Ka leistangi osas ootan teavet, millise paindega see võis olla - äkki on kellelgi kaasfooumlastest olemas naisterahva Miele koos leistangiga, kust saab teada selle kuju?
Porilauamärk on ka murdunud, kuid see oli jäänuk-köndi järgi otsustades Mielele tüüpiline "ketas". Kustunud on ka esiembleemi kirjad, mis on samuti Mielele tüüpiline viga. Eeldatavalt leiab nii korras embleemi kui ka porilauakaunistuse Saksamaalt üsna kergesti.
Väiksematest osadest on puudu ketikaitse (arvatavasti ajastule tüüp-profiiliga), tagahelkur (arvatavasti "punnsilm"), kell, riistakott, esipiduri hoovad jms pisiasju. Huvitaval kombel on alles kett - arvatavasti pole keegi viitsinud ilma lukuta ketti lahti neetima hakata ega ka alt poltidega kinnituvat tagakahvlit lahti võtma keti kättesaamiseks.
Nii värv kui ka värvikaunistused on äratuntavalt säilinud, midagi on alles ka galvaanikast, kuigi seda tuleks vast siiski mitmete detailide korral uuendada.
Lõpuks ka fotod:
![[Pilt: miele_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_1.jpg)
![[Pilt: miele_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_2.jpg)
![[Pilt: miele_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_3.jpg)
![[Pilt: miele_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_4.jpg)
![[Pilt: miele_5.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_5.jpg)
Tegu on tüüpilise 1930ndate teise poole Saksa naisterahvarattaga. Raam on kahe kõvera toruga, mille vahel on kaks ühenduspulka, esikahvlil on olemas nupuga pöördpidur. Pedaalikummid on kaheosalised, täpilise mustriga, ketiratas on Miele naisterahvaratastele tüüpilise mustriga. Vändad on kinnitatud kiiludega. Sadulaks on pehmekattega Wittkop Reform Elastic. Porilauatraatide asemel on kasutatud plekkprofiile (ka tagumise porilaua oma on olemas, kuid tuli lahti ja jäi pildilt laisuse tõttu välja).
Galvaanikakatete juures on palju kasutatud juba kroomi, kuigi mitte veel päris igal pool. Porilauad on kaunistatud laia musta triibuga, mille äärtes on kitsad kuldsed triibud. Arvatavasti olid samamoodi kaunistatud ka veljed. Eripäraks on tagaporilaual asuval triibul olev laiendus - äkki asus seal mingi tekst vms? Praegu on see laiendus igatahes tühi. Ka must raam on kaunistatud peente kuldsete triipudega, muud keerukamad kaunistused näivad olevat puudunud.
Esiembleem ja ka porilauakaunistus olid Mielele tüüpilised, pakiraam puudus.
Rattal on suurematest osadest puudu rattad ja leistang. Velgedega on lihtne - vaevalt seal muud oli, kui keskelt vaoga rantveljed, keskosa kaunistamas triibutus. Tagaratta rumm oli arvatavasti Torpedo tüüpi, kuid milline oli esiratta rumm? Vast oli esiratta rumm tüüpiline 36 kodaraga keskelt peenem, kuid millise firma oma? Ka leistangi osas ootan teavet, millise paindega see võis olla - äkki on kellelgi kaasfooumlastest olemas naisterahva Miele koos leistangiga, kust saab teada selle kuju?
Porilauamärk on ka murdunud, kuid see oli jäänuk-köndi järgi otsustades Mielele tüüpiline "ketas". Kustunud on ka esiembleemi kirjad, mis on samuti Mielele tüüpiline viga. Eeldatavalt leiab nii korras embleemi kui ka porilauakaunistuse Saksamaalt üsna kergesti.
Väiksematest osadest on puudu ketikaitse (arvatavasti ajastule tüüp-profiiliga), tagahelkur (arvatavasti "punnsilm"), kell, riistakott, esipiduri hoovad jms pisiasju. Huvitaval kombel on alles kett - arvatavasti pole keegi viitsinud ilma lukuta ketti lahti neetima hakata ega ka alt poltidega kinnituvat tagakahvlit lahti võtma keti kättesaamiseks.
Nii värv kui ka värvikaunistused on äratuntavalt säilinud, midagi on alles ka galvaanikast, kuigi seda tuleks vast siiski mitmete detailide korral uuendada.
Lõpuks ka fotod:
![[Pilt: miele_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_1.jpg)
![[Pilt: miele_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_2.jpg)
![[Pilt: miele_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_3.jpg)
![[Pilt: miele_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_4.jpg)
![[Pilt: miele_5.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_5.jpg)
![[Pilt: miele_6.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/miele_6.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18