(14-12-2015, 19:09 PM)kopraonu Kirjutas: Kas mootor on ka olemas sellele rattale? Teemat lugedes jääb mulje,et teed tsiviil DKW NZ 500?
Pühime tolmu ka sellelt teemalt. Teema algataja ksf! Armex ratas on enam-vähem samas seisus nagu 11 ja 6 aastat tagasi. Tean, et komplektsus on paranenud ning ratas on saanud vähemalt taastatud väntvõlli ja tagumise poritiiva. Eks Arno saab ise kommenteerida.
Ka minu rattaga on toimunud arenguid, kuid muude projektide kõrval on ta viimased aastad seisnud. Vahepeal on üks DKW auto elule äratatud ning viimased aastad on põhiline energia läinud Audi 920 taastamisele. Täna saab siiski raporteerida, et mootor on komplekteeritud ja taastatud, põhiline osa tööst raami ja veermikuga on ka jõudnud lõpule. Arvestades algmaterjali sai suunaks võetud siiski militaarratas.
Hetkeseis on selline
Lõpetuseks sooviks aga kiita hobikaaslast, kes sattus õnnelike kokkusattumiste jadana tõelise pärli otsa. DKW NZ500 valmistati ka maastikuversioonina ning sellel olid mitmed erisused tavamudelist alates ülestõstetud summutitest kuni teistsuguse tööriistakastini ja esitule kukkumiskaitseni. Nüüdseks on see ratas taastatud ning saanud ka vanasõiduki tunnustuse -
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:30...UK_ID:3742
Mootorratas oli võetud tükkideks ning ühes kokkukukkunud maamajas mööda majapidamist laiali - juppe leiti nii voodi alt, soojamüüri tagant kui pööningult saepuru seest. Leidmishetkel oli ratas pärast esmast komplekteerimist selline:
Taastatud ratas on selline:
Päris originaalsest rattast jääb puudu eelkõige väljalaskesüsteem, mida 350-stele valmistatakse ka koopiana, kuid 500-le mitte. Erinev on näiteks leegitoru läbimõõt. Kuna konkreetse mootorratta valmistamisaasta on 1941 (ja siis tsiviilotstarbeks neid ilmselt enam ei valmistatud), siis oli soovitus omanikule ratas sellel näidispildil olevas värviskeemis teha, kuid omanik valis tsiviilratta värviskeemi ilutriipudega. Ajalooline tõde ei ole nii täpselt teada.