10-08-2010, 19:04 PM
Mopeed Riga-1 on valmistatud 1963. aastal Riia Mopeeditehases. Tegemist on Jawa-mootoriga variandiga - osad Riga-1 mudelid olid varustatud ka Ðiauliais toodetud mootoriga Ð-50 (mis oli Jawa mootori replika).
Mopeed on säilinud enamjaolt algsena, v.a. karburaatori küljeplekid, mis puuduvad, ning bensiinipaagi kork, mis on asendatud ise treitud robustse teraskorgiga. Läbisõit on üsna napp, 348,2 km - see peaks olema õige, kuna spidomeeter töötab.
Mopeed on algses tehasevärvis ja -kroomis, mis eemalt kannatab vaadata, kuid ligidalt näib üsna roostetäpiline. Leistangi kroom ja lambikorpuse alumiiniumvärv on kohati tugevalt vigastatud ning asendatud hädapäraselt alumiiniumvärvi parandustega, et eemalt kannataks sõidukit vaadata. Numbrimärk on algne ja sellele sõidukile kuuluv, välja antud 1963. aastal (jah, tollal anti kahekäigulistele mopeedidele välja tavalisi mootorrattanumbreid). Leistangi kummist käepidemed on ka algsed, kuid pikast seismisest tugevalt murenenud (ja hetkel vaatamiseks kiirliimiga tagasi pandud, murenenud külg allpool).
Kui eeltoodud puudused välja arvata, siis on mopeed sõidukorras. Restaureeritud seda ei ole, vaid hädapäraselt puhastatud.
Alates 2010 suvest on mopeed deponeeritud Kurtna Mootorrattamuuseumisse, kuhu ta jääb avalikkusele vaatamiseks loodetavasti üsna pikaks ajaks.
Paar pilti ka (tehtud enne Kurtnasse viimist):
![[Pilt: riga1_1.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_1.jpg)
![[Pilt: riga1_2.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_2.jpg)
![[Pilt: riga1_3.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_3.jpg)
![[Pilt: riga1_4.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_4.jpg)
Mopeed on säilinud enamjaolt algsena, v.a. karburaatori küljeplekid, mis puuduvad, ning bensiinipaagi kork, mis on asendatud ise treitud robustse teraskorgiga. Läbisõit on üsna napp, 348,2 km - see peaks olema õige, kuna spidomeeter töötab.
Mopeed on algses tehasevärvis ja -kroomis, mis eemalt kannatab vaadata, kuid ligidalt näib üsna roostetäpiline. Leistangi kroom ja lambikorpuse alumiiniumvärv on kohati tugevalt vigastatud ning asendatud hädapäraselt alumiiniumvärvi parandustega, et eemalt kannataks sõidukit vaadata. Numbrimärk on algne ja sellele sõidukile kuuluv, välja antud 1963. aastal (jah, tollal anti kahekäigulistele mopeedidele välja tavalisi mootorrattanumbreid). Leistangi kummist käepidemed on ka algsed, kuid pikast seismisest tugevalt murenenud (ja hetkel vaatamiseks kiirliimiga tagasi pandud, murenenud külg allpool).
Kui eeltoodud puudused välja arvata, siis on mopeed sõidukorras. Restaureeritud seda ei ole, vaid hädapäraselt puhastatud.
Alates 2010 suvest on mopeed deponeeritud Kurtna Mootorrattamuuseumisse, kuhu ta jääb avalikkusele vaatamiseks loodetavasti üsna pikaks ajaks.
Paar pilti ka (tehtud enne Kurtnasse viimist):
![[Pilt: riga1_1.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_1.jpg)
![[Pilt: riga1_2.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_2.jpg)
![[Pilt: riga1_3.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_3.jpg)
![[Pilt: riga1_4.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_4.jpg)
![[Pilt: riga1_5.jpg]](http://www.itcollege.ee/~valdo/ra/riga1_5.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel