Postitused: 41
Teemad: 8
Liitus: Oct 2009
Maine:
0
(26-07-2010, 16:03 PM)kass Kirjutas: Kodara teema üldse on huvitav ja salapärane. ... aga pole Saksa poolel ka mingeid vihjeid selle kadmeerimisele leidnud. Eks keegi võiks Saksamaalt järgi pärida, et vasisdas?
Kirjutasin Bielefeldi Ankeri ajaloo koostajale ja vastas härra järgmist: "Natsionaalsotsialismi ajal alates 1933. aastast peeti kroomi kasutamist kodarate kroomimiseks raiskamiseks ja asendati seetõttu kaadmiumi või tsingiga. 1930ndate lõpus keelati kroomimine lausa ära ja kõik läikivad rattaosad värviti mustaks või oksüdeeriti. Arvatavasti kaadmiumi mürgisuse tõttu kasutati tsinki rohkem. Seega ei olnud tegemist moega, vaid riikliku regulatsiooniga. Pärast sõda oli kroom jälle defitsiit ja ka siis olid tsingitud kodarad valdavad."
andke mulle ratas ja ma veeren minema
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
03-10-2010, 12:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2010, 12:44 PM ja muutjaks oli
Ostap Bender.)
Siit siis ka ilmselt adekvaatseim vastus ammusele küsimusele : Miks olid saksa siseturu-mudelite porilauad ja pöiad valdavalt värvitud, meie mail aga pilkupüüdvalt kiiskavad. Tegu polnud sakslastele loomuomase tagasihoidlikusega vaid hoopis riikliku käsumajandusega mis samas ei puudutanud eksporditavaid rattaid ?
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Vähemalt saksa tsiklitootmises ei ole seda galvaanika piiramist märgata enne 1938 - DKW NZ mudeli ilmumisega seoses on internetikirjanduses mainitud, et NZ paagid pidid algselt olema kroomitud küljeribadega, aga ei kiidetud sellist lahendust heaks (või lausa ei lubatud?) ja tehti siis alumiiniumi baasil mingi kate.