Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Kasutaks tekkinud võimalust ja esitaks ka mõned küsimused asjatundjale (Martinile).
Kuidas suhtuda väidetesse, et kroomkate jääb poorne, seepärast on vajalik alt katta vasega või nikliga?
Kuidas suhtuda mõne jalgrattatootja väidetesse, et kasutatud on "kvaliteet-galvaniseerimist", 5 - kordset katmist - vask/nikkel/kroom/nikkel/kroom? (vb oli ka mingi teine järjestus ja kordsus)
Kas oleks võimalik praktikas lasta detaile galvaaniliselt katta "piimja kroomikattega"?
Kas tinakihile jääb nikkel ja kroom galvaniliselt korralikult kinni, saab normaalse kattekihi?
Ilmselt on nendest asjadest siingi foorumis varemaltki räägitud, aga galvaniseerimisest tuleks ja võiks rääkida nii enne, kui ka pärast sööki, vb isegi söögi ajal...
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Tänan vastuse eest!
Jah, ka näiteks Brennabori jalgrattakataloogis on uhkustatud vask-nikkel-vask-nikkel-kroom galvaanikaga detailide katmisega.
Tina kohta küsisin sellise tagamõttega, et alati ei ole tarvis stangesid või bensiinipaake katta, omal on probleem ühe jalgrattaraami tagakahvli otsa nikeldamisega, ei tahaks sellele suurt kuuma anda, et näiteks vasega roostemaastikku harida, pind on väike ja eriti seal neid torukülgi eriti kraapima ja muljuma vast ei hakata.
Matt- või piimja kroomiga oleks 30-ndate NSU tsiklitel hulga detaile katta, kui tegu ikka on kroomitud detailidega, mitte kadmeeritud vms metalliga kaetutega.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Milline näeb välja tehnoloogiliselt õieti saavutatud mattkroom pind, pole trehvanud vist nägema. Küll olen matti kroomitud pinda saavutanud sel viisil, et liivapritsitud detail on läinud kroomomisele ja tulemus on OK ja kui just räästa all ei hoia, kestab ka.
Tervitab Veteran.
Postitused: 161
Teemad: 49
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Kui palju saab kroomi alune pind kahjustada kroomi keemilisel eemaldamisel? Kas väikeste kahjustuste korral oleks mõeldav selline variant, et vana kroom maha ja uus kohe peale ilma mingi vahepealse lihvimiseta?
Postitused: 161
Teemad: 49
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Kas see tähendab siis seda, et pikemas perspektiivis on kõige lihtsam ja odavam kroomdetailid kohe esimese täpikese ilmumisel uuesti üle kroomida. Kui eelarve /oskused kannatavad, siis muidugi koos korraliku eeltööga. Aga kui ei kannata, siis jääb selle täpikese kohale natuke suurem täpike kui enne oli ning mõni ilmub veel juurde ka. Aga valdav osa korralikust pinnast säilib ning täpike enam edasi ei laiene.
Kas kroomi eemaldamine eemaldab ka täpikese põhjast poori seest rooste, või tuleb seda pärast veel eraldi mingi happega töödelda / elektrolüüsida. Välja lihvimine rikuks ülearu palju ümbritsevat pinda.
Kas kroomi eeltöö tegijad detaili seisukorda, mis peale vana katte eemaldamist selgub, ka hinna kujundamisel arvesse võtavad?