18-04-2011, 10:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2011, 21:47 PM ja muutjaks oli valdo.)
Valmistatud Tallinnas, ETK Metallitehases 1940. aastal. Raaminumber 8116. Tehasevärv. Tehasekroom. Tehase värvikaunistused ja embleemid. Algne tööriistakott koos kaasapandud tööriistadega. Algsed (Nokia) rehvid ja lohvid, rantäärisega 28".
Ratas on identne sama partii rattaga (raaminumber 8146), mis oli mullu kevadel väljas Türi näitusel, kuid nimetatu on kaotanud oma algse värvi ja galvaanika, mis siin on suurepäraselt alles.
Tavalisest ETK Originalist (1939.a. niisugust naisterahvaratast vt siit) erineb ETK Original-Luxus järgmiste nüansside poolest:
- Luxuse sadul (Lepper-Corona) on pehmekattega ja tagant 4 vedruga;
- porilaudade sõitja poolsetel otstel on külglaiendused;
- raamikaunistused on keerukamad - lisaks joontele on kasutusel kiilukujulised mustrid kuldse ja hõbedasega (sh esiosa nn "strahlenkopf"); püsttoru embleemi taust on ka punase asemel hõbedane;
- ketirattad on väiksema läbimõõduga (60/23 asemel 50/20);
- plekist riistakasti asemel on nahast tööriistakott kauniste embleemidega;
- keskjooksu laagrid on kinniste kapslitega, lisaks asuvad väntade ja koonuste vahel vilttihendid;
- esiporilauakaunistusena on ratta/tiiva asemel lipp (käesoleval rattal on siiski küljes ratas, kuna algne lipp on kadunud);
- keti (Unioni toode) sisemised lülid on nikeldatud;
- pedaalide (Unioni toode) kummid on kaheosalised ja tavalise X-mustri asemel peenikese "ruutmustriga".
Pakiraam on arvat. tehase või edasimüüja lisaseade.
Selline ratas kaunistaks igal juhul Eesti Jalgrattamuuseumi, mida ta vast ka tulevikus tegema hakkab.
Pildid:
Ratas on identne sama partii rattaga (raaminumber 8146), mis oli mullu kevadel väljas Türi näitusel, kuid nimetatu on kaotanud oma algse värvi ja galvaanika, mis siin on suurepäraselt alles.
Tavalisest ETK Originalist (1939.a. niisugust naisterahvaratast vt siit) erineb ETK Original-Luxus järgmiste nüansside poolest:
- Luxuse sadul (Lepper-Corona) on pehmekattega ja tagant 4 vedruga;
- porilaudade sõitja poolsetel otstel on külglaiendused;
- raamikaunistused on keerukamad - lisaks joontele on kasutusel kiilukujulised mustrid kuldse ja hõbedasega (sh esiosa nn "strahlenkopf"); püsttoru embleemi taust on ka punase asemel hõbedane;
- ketirattad on väiksema läbimõõduga (60/23 asemel 50/20);
- plekist riistakasti asemel on nahast tööriistakott kauniste embleemidega;
- keskjooksu laagrid on kinniste kapslitega, lisaks asuvad väntade ja koonuste vahel vilttihendid;
- esiporilauakaunistusena on ratta/tiiva asemel lipp (käesoleval rattal on siiski küljes ratas, kuna algne lipp on kadunud);
- keti (Unioni toode) sisemised lülid on nikeldatud;
- pedaalide (Unioni toode) kummid on kaheosalised ja tavalise X-mustri asemel peenikese "ruutmustriga".
Pakiraam on arvat. tehase või edasimüüja lisaseade.
Selline ratas kaunistaks igal juhul Eesti Jalgrattamuuseumi, mida ta vast ka tulevikus tegema hakkab.
Pildid:
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel