Kes teab midagi mootooriõlidest?
#1

Asi nimelt selles et mulle on kätte sattunud kahte tüüpi õli ...ja seda koguses milline teatud asjaolude kokkusattumisel võiks vabastada ikka päris mõneks ajaks oma autodele mootoriõli ostmisest ....kui vabastabSmile
Nimelt on tegemist Shelli õlidega Gadinia 30 ja Rimula NX.
Gadinia 30 on kirjade järgi keskmise ja kõrgete pööterega diiselmootoritele ja Rimula gaasitoitega mootoritele (võrreldav bensiinimootoriga). Küsisin esindusest ja sain sealt kogu spetsifikatsiooni ...seejuures teatati et ei üks ega teine sobi kasutuseks tavalistes diiselautodes kuna väidetavalt on need õlid loodud töötama soojades tingimustes (st. talvel kipub see õli (Gadinia) paksuks minema) Täpsemalt aga midagi ei selgitatud.
Kas siin oleks kedagi kes aga selle väidetava sobimatuse mulle, harimatuleSmile, pulkadeks lahti seletab ....või siis lükkab ümber ja valgustab millistel asjaoludel neid ikkagi kasutada võiks. kui vaja siis võin sellise resultatiivse konsultatsiooni eest ka mingit hüvitust pakkuda. Kui krõbisev ei meelita võin pakkuda näiteks ekskursiooni meie riigi kõige suuremasse ja mitmekülgsemasse tehnika eramuuseumi.
Vasta
#2

Shell Gadinia:
http://www-static.shell.com/static/phl/d..._30_40.pdf

Shell Rimula X
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_c...4_1D70.pdf

Viskoossusest pikk jutt silmaringi laiendamiseks:
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...sioon.html

Kui jääb väheks, guugelda edasi.
Muide, pealiskaudsel sirvimisel poleks rimulal justkui erilist viga miskit. Seda muidugi juhul, kui SAE klassifikatsiooni järgi tal see W-täht ikka sildil eksisteerib.
Aga eks tee asjad enesele ise selgeks.
Vasta
#3

Jah, Rimula kannab ka W-tähte sisaldavat markeeringut 15W-40. Eks ma olen ka ise netist vaadanud - seal juttu sellest millistele mootoritele need õlid sobivad ...edasine, detailsem jutt aga parimal juhul inglise keeles, spetsiifiline ja nende mõlema kaasuses mulle arusaamatu - siit ka soov et keegi "asja pulkadeks lahti võtaks".
Vasta
#4

Ei pole aega seda asja lahti lahata. Tegelikult pole vajadustki.
Meie kliimas ma sõiduautol talvel 15W-ga algavat õli ei kasutaks. On tõesti paks. Juba 15-18 miinuskraadi juures algavad pisemad käivitusvaevad eriti kui akuke ka na nõrgavõitu.Traktoreid ja muud rasketehnikat on sellise õliga kirjeldatud temperatuuri juures samuti tülikas käima saada. Läheb, aga alati värised juures, et kas seekord...

Meie talve ikka vähemalt 10w ja allapoole (5w ka) poolsünteetilised või sünteetilised õlid. Siis hommikune mats tükk maad kindlam ja masina tervis ka parem.
Vasta
#5

Kui võtad kahe näpu vahele õli ja libistad edasi-tagasi ja kui kare ei ole,siis kõlbab küll...Wink
Vasta
#6

Külma vastu aitab plokisoendus või soe garaaž

Kuid ära siis kodust kaugemale mine Big Grin
Vasta
#7

Aga näiteks Gadinia 30 puhul ma ei teagi millistele W-kategooriale see vastata võiks. Kas keegi vaataks neid andmeid ja valgustaks mind.
Vasta
#8

Tabel temperatuuridega on ju olemas selles eestikeelses failis.
Pole ju midagi keerulist. Küsimus rohkem vist ikkagi selles, et kas teema algataja viitsib lugeda või mitte Toungue
Kordamine olla tarkuse ema ehk siis duubel kaks:
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...sioon.html

No ja kui ikka aru ei saa, siis teeme pildi suuremaks:
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...oonis4.JPG

Kui nüüd ka kohale ei jõua, siis selgituseks, et kui on kirjas SAE 30 ilma W-indeksita (winter/talv), siis nii ongi, et see puhtalt suviseks kasutamiseks mõeldud õli. Pole aastaringseks kasutamiseks meie kliimas.
Temperatuurivahemik -5 kuni +35 kraadi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne